کد خبر : 273788
تاریخ انتشار : شنبه 13 اردیبهشت 1404 - 16:20
دسته‌بندی نشده
2 بازدید

خروج ناگهانی محصول پرکاربرد سایپا از خط تولید در سال ۱۴۰۴

خروج ناگهانی محصول پرکاربرد سایپا از خط تولید در سال ۱۴۰۴

در حالی‌ که وانت سایپا ۱۵۱ با بیش از ۶۵ هزار دستگاه تولیدی در سال ۱۴۰۲، نقش پررنگی در افزایش سهم سایپا از بازار وانت داشت، توقف ناگهانی تولید آن در سایت بن‌رو به دلیل عدم انطباق با استانداردهای جدید، شوک بزرگی به صنعت خودرو وارد کرده و گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده این خط تولید و

در حالی‌ که وانت سایپا ۱۵۱ با بیش از ۶۵ هزار دستگاه تولیدی در سال ۱۴۰۲، نقش پررنگی در افزایش سهم سایپا از بازار وانت داشت، توقف ناگهانی تولید آن در سایت بن‌رو به دلیل عدم انطباق با استانداردهای جدید، شوک بزرگی به صنعت خودرو وارد کرده و گمانه‌زنی‌هایی درباره آینده این خط تولید و برنامه سایپا برای جایگزینی این محصول داغ کرده است.

خروج ناگهانی محصول پرکاربرد سایپا از خط تولید در سال ۱۴۰۴


در حالی‌ که سایت بن‌رو سایپا در سال ۱۴۰۲ با تولید بیش از ۶۵ هزار دستگاه وانت ۱۵۱ رکورد جدیدی را در تولید این خودرو به ثبت رسانده بود، توقف ناگهانی خط تولید این وانت پرفروش، هم فعالان بازار خودرو را شوکه کرده و هم ابهاماتی درباره آینده تولید در این سایت ایجاد کرده است.

بر اساس آمار رسمی، تا پایان بهمن‌ماه سال گذشته در مجموع ۱۵۸ هزار و ۸۲۴ دستگاه وانت در کشور تولید شد که سهم سایپا از این رقم بیش از ۷۰ درصد، معادل ۱۱۳ هزار و ۷۴۷ دستگاه بود. وانت سایپا ۱۵۱ با تیراژ ۶۵۸۶۷ دستگاه نقش کلیدی در این موفقیت ایفا کرد.

تولید-سایپا

سایپا در سایت بن‌رو توانسته بود در سال گذشته رکورد تولید پراید وانت را بشکند، اما با اجرایی شدن استانداردهای جدید ۸۵‌گانه، تولید این خودرو متوقف شد. گفته می‌شود توقف تولید روزانه ۳۰۰ دستگاه در بن‌رو، تأثیر محسوسی بر تیراژ کلی سایپا خواهد گذاشت.

با این حال، کارشناسان معتقدند ارزش این سایت تنها به تولید فعلی محدود نمی‌شود. ظرفیت نیروی انسانی، موقعیت جغرافیایی، و زیرساخت‌های تولید، همچنان نقاط قوت این مجموعه هستند. در صورت معرفی محصولی جایگزین و بهره‌گیری از نیروهای ماهر فعلی، بن‌رو حتی می‌تواند در آینده سودآورتر از گذشته عمل کند.

در این میان، فرضیه‌هایی نیز مطرح است که سایپا به دنبال سیاست قیمت‌گذاری رقابتی برای محصول جایگزین باشد؛ سیاستی که ممکن است در کوتاه‌مدت سود را کاهش دهد، اما در بلندمدت باعث حفظ سهم بازار و جذب تقاضای جدید شود.

در مجموع، اگرچه توقف تولید وانت ۱۵۱ می‌تواند یک نقطه ضعف کوتاه‌مدت تلقی شود، اما نحوه جایگزینی این محصول، نقش تعیین‌کننده‌ای در مسیر آینده بن‌رو و سایپا خواهد داشت.






اولین رویداد خودرویی در نمایشگاه قم از دریچه لنز تیتر کوتاه


منبع:+

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn