کد خبر : 287043
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 اردیبهشت 1404 - 6:57
دسته‌بندی نشده
3 بازدید

کاهش زمان صدور کارت سوخت به مدت یک هفته

کاهش زمان صدور کارت سوخت به مدت یک هفته

کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در جمع خبرنگاران از تغییرات جدید در فرآیند درخواست کارت سوخت و کارت المثنی سوخت خودروها خبر داد.  وی اعلام کرد:اکنون درخواست این کارت‌ها به‌طور کامل به صورت آنلاین انجام می‌شود. وی در این باره توضیح داد: پیش از این، متقاضیان مجبور بودند به پلیس ۱۰+

کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در جمع خبرنگاران از تغییرات جدید در فرآیند درخواست کارت سوخت و کارت المثنی سوخت خودروها خبر داد. 

وی اعلام کرد:اکنون درخواست این کارت‌ها به‌طور کامل به صورت آنلاین انجام می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: پیش از این، متقاضیان مجبور بودند به پلیس ۱۰+ مراجعه کنند و پس از گذشت یک فرآیند زمانی حدوداً یک‌ماهه، کارت هوشمند سوخت خود را دریافت کنند. اما با راه‌اندازی سامانه ثبت‌نام اینترنتی، زمان صدور کارت سوخت از یک‌ماه به تنها یک هفته کاهش یافته است.

ویس‌کرمی ادامه داد: مالکان خودروهای صفر کیلومتر و کارکرده اکنون می‌توانند از طریق سامانه Fcs.niopdc.ir برای صدور کارت سوخت و کارت المثنی اقدام کنند و تنها پس از یک هفته کارت خود را دریافت نمایند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد: برخلاف گذشته، رمز کارت سوخت دیگر تنها چهار رقم آخر کارت ملی نیست. این رمز به صورت پویا و در لحظه ارسال خواهد شد.

 وی همچنین افزود: در صورتی که کارت سوخت در جایگاه باقی بماند، مالکان می‌توانند از طریق همین سامانه اقدام کنند.

ویس‌کرمی در ادامه به سه‌نرخی شدن گازوئیل اشاره کرد و توضیح داد: گازوئیل با نرخ ۳۰۰ تومان عرضه خواهد شد و خودروهای دیزلی با ترددهای درون شهری و برون شهری که حدود یک میلیون دستگاه هستند، هر ۱۵ روز یک‌بار سهمیه گازوئیل دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: هیچ تغییری در سهمیه و قیمت ناوگان حمل‌ونقل که عملکرد واقعی دارند، ایجاد نخواهد شد.

 وی افزود: پیش از این بارنامه‌های صوری تولید می‌شد که این موضوع موجب می‌شد تخصیص سوخت بر اساس عملکرد واقعی نباشد. از سال ۱۳۹۳ مطابق مصوبه هیئت وزیران تخصیص سوخت باید بر مبنای حرکت واقعی باشد.

وی به سامانه‌های سپهتن و سیپاد اشاره کرد و گفت: اگرچه سامانه سپهتن به طور کامل اجرایی نشد و اطلاعات کافی در اختیار ما قرار نگرفت، اما طرح جدیدی در حال بررسی است که بر اساس عملکرد واقعی ناوگان حمل‌ونقل طراحی شده و به صورت آزمایشی برای ناوگان بالای ۵۰ تن در حال اجراست.

ویس‌کرمی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی کنترل قاچاق گازوئیل، جلوگیری از تولید بارنامه‌های صوری است که از طریق این سامانه می‌توانیم نظارت دقیقی بر توزیع سوخت در ناوگان دیزلی داشته باشیم.

انتهای پیام/

+

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn