کراس اوور وارداتی ماموت خودرو را بشناسید

به گزارش “پدال نیوز” یکی از این محصولات ایرس HM۵ است که توسط ماموت خودرو به بازار کشورمان عرضه میشود. در ادامه نگاهی دقیقتر به مشخصات ERES HM۵ وارداتی انداختهایم. مشخصات فنی؛ مدرن و پرتوان ایرس HM۵ در بازارهای جهانی با دو نمونه تمام الکتریکی و EREV عرضه شده که نمونه وارداتی ماموت خودرو از
یکی از این محصولات ایرس HM۵ است که توسط ماموت خودرو به بازار کشورمان عرضه میشود. در ادامه نگاهی دقیقتر به مشخصات ERES HM۵ وارداتی انداختهایم.
مشخصات فنی؛ مدرن و پرتوان
ایرس HM۵ در بازارهای جهانی با دو نمونه تمام الکتریکی و EREV عرضه شده که نمونه وارداتی ماموت خودرو از نوع EREV است. در این خودرو از ۳ موتور برای تولید توان استفاده شده است. یک پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی با حجم دقیق ۱۴۹۸ سیسی که حداکثر توان ۱۱۴ اسببخار را تولید میکند، اما این نیرو صرفا در جهت شارژ باتریهای ۴۰ کیلووات ساعتی این خودرو به کار میرود و نیرویی را به چرخها منتقل نمیکند. دو موتور الکتریکی این خودرو که بر روی اکسل جلو و عقب نصب شده، وظیفه حرکت دادن این کراساوور ۲۳۳۵ کیلوگرمی را بر عهده دارند. مجموع توان تولیدی این دو موتور ۴۸۹ اسببخار و بیشینه گشتاور آن ۶۷۵ نیوتنمتر است که هر چهارچرخ HM۵ را به حرکت در میآورد. شتاب ۰-۱۰۰ اعلامی برای این کراساوور، ۴.۶ ثانیه عنوان شده که از این نظر میتواند رقیب مستقیم خودروهای برقی تازه وارد بازار باشد.
ظرفیت باتریهای این کراساوور مدرن، ۴۰ کیلووات ساعت است که در صورت شارژ کامل و باک بنزین تکمیل، میتواند حداکثر مسافت ۱۲۶۵ کیلومتر را طی کند که برای چنین خودرویی عدد فوقالعادهای محسوب میشود. برای شارژ باتریهای این خودرو در حالت شارژ سریع تنها ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید، اما در حالت عادی (AC) این زمان ۵ ساعت به طول میانجامد. همچنین این خودرو به قابلیت تامین برق از طریق خودرو (V۲L) مجهز شده که سرنشینان میتوانند در صورت نیاز جهت روشن کردن وسایل برقی از خودرو برق دریافت کنند.
سیستم تعلیق ایرس HM۵ در هر دو محور از نوع مستقل است که در محور جلو از نوع دوبل جناقی چهار اتصالی با قابلیت کمبر متغیر است و در بخش عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده شده که در ترکیب با سیستم تعلیق پیشرفته محور جلو، میتواند پایداری بسیار مناسب و سواری نرم را رقم بزند.
امکانات ایمنی و رفاهی؛ سبد کامل ویژگیهای فناورانه
یکی از ویژگیهای مثبت خودروهای چینی، امکانات ایمنی و رفاهی متعدد این دسته از خودروها است. ایرس HM۵ در این بخش، به تمامی تجهیزات به روز مجهز شده تا سرنشینان با سوارشدن در این خودرو به نهایت حس آرامش و آسایش دست پیدا کنند.
۶ کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی جلو و پردهای) میتوانند در هنگام تصادفات به صورت کامل از سرنشینان محافظت کنند.
از آنجایی که با خودرویی بسیار قدرتمند طرف هستیم، طبیعتا باید سیستم کنترلی به کمک راننده بیایند تا بتواند میزان زیادی از قدرت را کنترل کند. سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی از جمله سیستمهای کنترلی این خودرو هستند که به راننده در کنترل هر چه بهتر خودرو کمک میکنند.
ایرس HM۵ به مجموعه کاملی از دستیارهای کمکی رانندگی مجهز شده که رانندگی نیمه خودکار سطح ۲ را تشکیل میدهد.
از جمله این دستیارها میتوان به: هشدار برخورد از جلو، کروزکنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، سیستم پایش وضعیت راننده، هشدار موانع عبوری از پشت خودرو، رادار دستیار حرکت در ترافیک و نور بالا اتوماتیک اشاره کرد.
ایرس به لطف اضافه شدن پسوند لوکس، به ویژگیهای رفاهی متعددی مجهز شده است. صندلیهای چرمی این کراساوور تازه وارد، در ردیف جلو به گرمکن، سردکن و ماساژور ۵ حالته مجهز شدهاند. سرنشینان عقب هم میتوانند با استفاده از گرمکن صندلی ۳ حالته، در فصول سرد سال از گرمای کافی بهره ببرند. یک نکته جالب وجود سنسور تشخیص چهره برای این خودرو است که با حافظه صندلی راننده یکپارچه شده است. به نوعی که به محض تشخیص چهره راننده، تنظیمات ذخیره شده را بر روی صندلی پیادهسازی میکند.
کراساوور مدرن ماموت خودرو علاوه بر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله به سیستم دریچه تهویه هوای کابین هوشمند مجهز شده است. این سیستم میتواند به صورت اتوماتیک پرتاب باد و گردش آن در کابین خودرو، کنترل کند. این قابلیت به منظور جلوگیری از حالت خواب آلودگی در اثر پرتاب باد مستقیم به چشمان در نظر گرفته شده است. در صورتی که راننده یا سرنشین جلو نیاز به تنظیم مستقل داشته باشند، میتوانند با ورود به تنظیمات سیستم تهویه در داخل مالتی مدیا، اقدام به تنظیم زاویه پرتاب باد به صورت برقی برای خود کنند.
یک مالتی مدیا ۱۵.۷ اینچی لمسی در مرکز کنسول نصب شده که علاوه بر تنظیمات معمول، قابلیت دوربین ۳۶۰ درجه (با نمایش کامل نمای زیر خودرو)، تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و کلیه ویژگیهای رفاهی از آن قابل کنترل است.
ایرس HM۵ به سقف شیشهای ثابت مجهز شده که پرده جهت جلوگیری از ورود مستقیم نور به داخل کابین ندارد. این سقف با سنسور تعبیه شده، قابلیت فتوکرومیک را اجرا میکند و در صورت تشخیص نور مزاحم تیره میشود.
این کراساوور تازه وارد علاوه بر امکانات اشاره شده به ویژگیهایی نظیر: اتوپارک، هدآپ دیسپلی، نورپردازی داخل کابین، در صندوق برقی، ترمزپارک برقی با اتوهلد، دوربین ثبت وقایع، سنسور نور و باران، دستگیرههای مخفی شونده، کلاستر ۱۰.۲۵ اینچی دیجیتالی، رینگ ۲۰ اینچی آلومینیومی، سنسور پارک جلو و عقب مجهز شده است.
طراحی داخل کابین؛ ساده و باکیفیت
به محض نشستن داخل کابین ERES HM۵ طراحی مینیمال و به دور از هرگونه پیچیدگی رو به روی سرنشینان قرار میگیرد. اکثر تنظیمات خودرو از داخل مالتی مدیا ۱۵.۷ اینچی لمسی قابلیت کنترل را دارند و همین مورد سبب شده تا دکمههای فیزیکی بسیار کمی در داخل کابین استفاده شود تا راننده بتواند با دقت بیشتری از سواری و شتاب فوقالعاده این خودرو لذت ببرد!
متریال مورد استفاده در داخل کابین از جنس مرغوبی هستند که نکته جالب تنوع رنگ داخل کابین است. در برخی نمونهها از رنگ تمام مشکی استفاده شده، اما در برخی مدلهای دیگر رنگ شتری به کار رفته که سبب شده تا جلوه لوکستری به داخل کابین این کراساوور وارداتی القا کند.
فرمان دو شاخه اسپرت دیکات HM۵ به کلیدهای کنترلی دستیارهای کمکی رانندگی، سیستم صوتی و مالتی مدیا مجهز شده و برای تنظیمات کروزکنترل تطبیقی این خودرو، اهرم جداگانه روی ستون فرمان قرار گرفته که محل قرارگیری آن کم و بیش ما را یاد خودروهای آلمانی میاندازد.
ابعاد و اندازه؛ مناسب و کافی
ایرس HM۵ کراساوور اسپرتی است که سعی کرده در کنار ویژگیهای فنی فوقالعاده، فضای کاربردی مناسبی را در اختیار سرنشیان قرار دهد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب: ۴۷۷۰، ۱۹۳۰ و ۱۶۲۵ میلیمتر است، اما نکته مهم فاصله بین دو محور HM۵ است که ۲۸۸۰ میلیمتر عنوان شده که میتواند فضای پای مناسبی را هم برای سرنشینان ردیف جلو و هم برای افراد ردیف دوم فراهم کند. از طرفی به واسطه اینکه ساختار سازه این خودرو بر اساس یک خودرو برقی بوده، فضایی که در خودروها تحت نام تولن گاردان شناخته میشود، بسیار فضای کمتری را اشغال کرده و همین موضوع سبب شده تا فضای پا سرنشین مرکزی ردیف دوم به اندازه کافی باشد.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0