پیشرفت چشمگیر در طرح انتقال آب زیاران به آبگیر بیلقان/ آب به ایستگاه تصفیهخانه کرج رسید

محسن حیدری، نماینده مجری طرح انتقال آب زیاران به آبگیر بیلقان، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه مهم اعلام کرد: در حال حاضر در کیلومتر ۵۴ مسیر ۶۲ کیلومتری انتقال آب قرار داریم و آب تا ایستگاه تصفیه شماره ۲ کرج رسیده است. پیشبینی میکنیم ظرف چند ساعت آینده آب وارد
محسن حیدری، نماینده مجری طرح انتقال آب زیاران به آبگیر بیلقان، در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه مهم اعلام کرد: در حال حاضر در کیلومتر ۵۴ مسیر ۶۲ کیلومتری انتقال آب قرار داریم و آب تا ایستگاه تصفیه شماره ۲ کرج رسیده است. پیشبینی میکنیم ظرف چند ساعت آینده آب وارد تصفیهخانه شود و با بهرهبرداری پایهدار، به زودی مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: این پروژه از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و انتظار داریم تا نهایتاً ظرف فردا یا پسفردا، ظرفیت انتقال آب به ۲۲۰۰ لیتر بر ثانیه برسد. سرمایهگذاری انجام شده قابل توجه است و تنها حدود ۸ کیلومتر از مسیر باقی مانده که با تلاشهای مستمر، تا پایان شهریور مراحل اجرای آن کامل خواهد شد. بهرهبرداری رسمی نیز از هفته اول مهرماه آغاز میشود.
حیدری در پاسخ به پرسش درباره تخصیص سهمیه آب کرج و تهران توضیح داد: این خط جایگزین است و برای افزایش دبی جدید ساخته نشده است. آب شرب مورد نیاز از همین مسیر تامین میشود و در شرایط بحرانی مانند چند ماه اخیر، نقش مهمی ایفا میکند. خوشبختانه سطح آب سد طالقان نسبت به سایر سدها وضعیت بهتری دارد و ظرفیت ذخیرهسازی حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب است که میتواند بخشی از کمبودها را جبران کند.
نماینده مجری پروژه درباره روند اجرای طرح گفت: از اسفند ۱۴۰۳ که با حمایت دولت جدید و وزارت آقای علیآبادی شدت گرفت، بخش عمدهای از پیشرفت کار یعنی نزدیک به ۶۰ درصد، در شش ماه اخیر انجام شده است. پیش از آن به دلیل مشکلات مالی، پیشرفت محدود بود. اکنون حدود ۹۲ تا ۹۳ درصد پروژه پیش رفته است و با تکمیل آن، نگرانیهای تامین آب تهران تا حد قابل توجهی کاهش مییابد.
وی ادامه داد: ظرفیت این خط انتقال ۵ متر مکعب بر ثانیه است و بخشی از نیازهای تهران را تامین میکند، اما هموطنان باید صرفهجویی در مصرف آب را جدی بگیرند تا از بروز بحرانهای احتمالی جلوگیری شود.
حیدری در خصوص چالشهای اجرای پروژه گفت: این طرح به دلیل عبور از مناطق مختلف، از جمله چندین آزادراه و جادهها، با موانع زیادی همراه بود. عبور از محدوده کردان و برخی کوچههای باریک با لولههای دو هزار میلیمتری که هر شاخه حدود ۹ تن وزن داشت، کار بسیار دشواری بود. با استفاده از دستگاههای تخصصی مانند سایدبوم و همکاری سازمانهای دولتی و نظامی، این موانع را پشت سر گذاشتیم.
انتهای پیام/
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0