کد خبر : 328536
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ شهریور ۱۴۰۴ - ۷:۵۹

تصاویر؛ پیکاپ هیبریدی تویوتا در راه است؛ کوچک اما وحشی!

تصاویر؛ پیکاپ هیبریدی تویوتا در راه است؛ کوچک اما وحشی!

تویوتا آماده ورود به بازار پیکاپ‌های جمع‌وجور است. این شرکت قصد دارد یک خودرو جدید برای رقابت با فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز عرضه کند. این خودرو که کوچکتر و ارزان تر از تویوتا تاکوما است، احتمالا تا سال ۲۰۲۷ راهی بازار خواهد شد. نام خودرو هنوز مشخص نیست به گزارش فرارو به نقل






تویوتا آماده ورود به بازار پیکاپ‌های جمع‌وجور است. این شرکت قصد دارد یک خودرو جدید برای رقابت با فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز عرضه کند. این خودرو که کوچکتر و ارزان تر از تویوتا تاکوما است، احتمالا تا سال ۲۰۲۷ راهی بازار خواهد شد.

نام خودرو هنوز مشخص نیست

به گزارش فرارو به نقل از motor1،تویوتا هنوز نام رسمی پیکاپ جمع‌وجور خود را اعلام نکرده است، اما چند گزینه محتمل وجود دارد. یکی از گزینه‌های مطرح، «هایلوکس» است؛ نامی شناخته‌شده در بازار جهانی که تاکنون در آمریکا استفاده نشده است.

با این حال، با توجه به جایگاه هایلوکس به‌عنوان یک پیکاپ میان‌سایز، احتمال اینکه برای یک مدل کوچک و شهری استفاده شود، کم است. تویوتا همچنین ممکن است از نام «استاوت» استفاده کند؛ مدلی که در سال ۲۰۲۲ در آرژانتین به ثبت رسید. استاوت، نامی تاریخی در پیکاپ‌های سبک تویوتا، می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای بازگشت در کلاس جمع‌وجور باشد.

پلتفرم و ساختار خودرو

این پیکاپ جمع‌وجور از ساختار بدنه یکپارچه (unibody) بهره می برد و و روی پلتفرم TNGA (Toyota New Global Architecture) سوار می‌شود، هرچند نوع دقیق پلتفرم هنوز مشخص نیست. برخی شایعات اولیه از استفاده پلتفرم TNGA-C برگرفته از کرولا و C-HR خبر می‌دهند، اما احتمالا این پلتفرم برای یک پیکاپ کوچک کافی نیست.

گزینه محتمل‌تر، پلتفرم TNGA-K است که مدل‌های بزرگ‌تر مثل کمری، راوفور و هایلندر از آن بهره می‌برند و توانایی حمل بار و ظرفیت یدک‌کشی بیشتری ارائه می‌دهد. برای نمونه راوفور حداکثر توانایی یدک‌کشی ۳۵۰۰ پوند را دارد؛ در حالی که مدل C-HR تنها قادر به کشیدن ۱۲۳۳ پوند است.

پیشرانه و سیستم محرکه

انتظار می‌رود تویوتا این پیکاپ را صرفاً با پیشرانه‌های هیبریدی و در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک عرضه کند. پیشرانه‌ها احتمالاً همان نمونه‌های راوفور خواهند بود: موتور ۲.۵ لیتری هیبریدی با قدرت ۲۲۶ تا ۲۳۶ اسب‌بخار و نسخه پلاگین هیبرید راوفور پرایم با ۳۲۰ اسب‌بخار.

قیمت احتمالی

از آنجایی که این خودرو برای رقابت با پیکاپ‌های جمع‌وجور طراحی شده، احتمالا با قیمت پایه حدود ۳۰ هزار دلار ارائه می شود. انتظار می‌رود مدل‌های مجهزتر و فول آپشن این پیکاپ تا حدود ۴۵ هزار دلار قیمت داشته باشند.

زمان معرفی

طرفداران باید حداقل تا سال 2027 منتظر این پیکاپ بمانند. اگرچه احتمال دارد تویوتا در ۲۰۲۶، پیش‌نمایش یا نمونه کانسپت پیکاپ را معرفی کند. با این گام، تویوتا حضور خود را در  بازار پیکاپ‌های جمع‌وجور تثبیت می‌کند و به نظر می‌رسد زمان استقبال از یک خودروی جدید و هیجان‌انگیز فرا رسیده است.

71_11zon

72_11zon

73_11zon

74_11zon

75_11zon

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار