کد خبر : 337389
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۰:۵۱

هشدار مدیرعامل ولوو به خودروسازان غربی: چینی‌ها شما را از بین می‌برند

هشدار مدیرعامل ولوو به خودروسازان غربی: چینی‌ها شما را از بین می‌برند

اگرچه ولوو از تعهد خود برای تبدیل‌شدن به برند تمام‌برقی تا سال ۲۰۳۰ عقب‌نشینی کرد، اما همچنان تأکید دارد که آینده‌ی صنعت خودرو در الکتریکی‌سازی خواهد بود، حتی اگر این گذار بیشتر از پیش‌بینی‌ها طول بکشد. هاکان سموئلسون، مدیرعامل فعلی ولوو که پس از یک دوره‌ی بازنشستگی دوباره به این سمت بازگشته است می‌گوید مسیر






اگرچه ولوو از تعهد خود برای تبدیل‌شدن به برند تمام‌برقی تا سال ۲۰۳۰ عقب‌نشینی کرد، اما همچنان تأکید دارد که آینده‌ی صنعت خودرو در الکتریکی‌سازی خواهد بود، حتی اگر این گذار بیشتر از پیش‌بینی‌ها طول بکشد.

هاکان سموئلسون، مدیرعامل فعلی ولوو که پس از یک دوره‌ی بازنشستگی دوباره به این سمت بازگشته است می‌گوید مسیر صنعت خودرو بازگشتی ندارد و برندهای جدید جایگاه برندهای قدیمی‌تر را تصاحب خواهند کرد. او هشدار می‌دهد که برخی خودروسازان غربی در رقابت با غول‌های نوظهور چینی از میدان خارج می‌شوند.

سموئلسون در گفت‌وگو با بلومبرگ می‌گوید: «صنعت خودرو برقی خواهد شد و هیچ راه بازگشتی وجود ندارد. شاید در برخی مناطق کمی طولانی‌تر باشد، اما جهت مشخص است. تا ۱۰ سال آینده خودروهای تمام‌برقی و ارزان‌تر خواهند شد و بازیگران اصلی جدیدی پدید می‌آیند؛ همان‌طور که در گذشته فورد، جنرال موتورز، تویوتا و فولکس‌واگن قدرت‌نمایی می‌کردند. در این دنیای جدید، دو یا سه برند قدرتمند چینی نقش اصلی را ایفا خواهند کرد.»

ولوو برای تضمین بقا، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی خودروهای تمام‌برقی و هیبریدی شارژی انجام داده است. به باور مدیرعامل این شرکت، مدل‌های پلاگین‌هیبریدی نقش پل حیاتی را ایفا می‌کنند تا زمانی‌که زیرساخت شارژ به‌طور کامل در دسترس قرار گیرد. او پیش‌بینی می‌کند که سلطه d خودروهای برقی شاید چند سال بعد از ۲۰۳۰ عملی شود.

به‌نوشته‌ی Carscoops، برتری ولوو نسبت به رقبای اروپایی در ارتباط مستقیم با شرکت مادر چینی آن یعنی جیلی است. جیلی به‌عنوان مالک برندهای لوتوس، زیکر، پولستار و Lynk & Co در قلب انقلاب برقی چین حضور دارد. سموئلسون باور دارد که صنعت خودروی چین قدرتمندتر خواهد شد و این پیوند برای ولوو ارزشمندتر خواهد بود. او تأکید می‌کند که برندهای چینی اکنون بیش از نیمی از بازار داخلی چین را در اختیار دارند و حضورشان در اروپا نیز درحال گسترش است؛ موضوعی که فشار شدیدی بر خودروسازان اروپایی و آمریکایی وارد می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار