کد خبر : 337449
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۳

رونمایی از مدل جدید فراری

رونمایی از مدل جدید فراری

به گزارش “پدال نیوز”  فراری در مراسمی در شهر میلان از مدل جدیدی به نام «۸۴۹ تستاروسا» رونمایی کرد. این خودرو جانشین مدل هیبرید-الکتریکی SF ۹۰ می‌شود که پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین مدل این خودروساز ایتالیایی است. به گزارش BBC، نام تستاروسا برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ برای یک مدل مسابقه‌ای فراری استفاده شد. دلیل

به گزارش “پدال نیوز”

 فراری در مراسمی در شهر میلان از مدل جدیدی به نام «۸۴۹ تستاروسا» رونمایی کرد. این خودرو جانشین مدل هیبرید-الکتریکی SF ۹۰ می‌شود که پیشرفته‌ترین و قوی‌ترین مدل این خودروساز ایتالیایی است. به گزارش BBC، نام تستاروسا برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ برای یک مدل مسابقه‌ای فراری استفاده شد.

دلیل این نام‌گذاری رنگ قرمز درپوش‌های سوپاپ موتور خودرو بود که در زبان ایتالیایی به معنی «سر قرمز» است. این نام بعد‌ها در سال ۱۹۸۴ برای یکی از معروف‌ترین سوپراسپرت‌های فراری استفاده شد که با طراحی خاص و موتور دوازده سیلندرش به یکی از نماد‌های دهه هشتاد میلادی تبدیل شد.

مدل جدید تستاروسا یک موتور هشت سیلندر توربو با حجم ۴ لیتر دارد که در وسط خودرو گذاشته شده و ۸۳۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. خودرو سه موتور الکتریکی هم دارد که مجموع قدرت آن را به ۱۰۵۰ اسب بخار افزایش می‌دهد.

شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت تستاروسا کمتر از ۲.۳ ثانیه است و حداکثر سرعتش به بیش از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. خودرو همچنین می‌تواند با نیروی باتری ۲۵ کیلومتر حرکت کند.

خودرو با الگویی مشابه با مدل‌های اخیر کارخانه طراحی شده و بخش جلوی آن تا حدی شبیه مدل «دوازده سیلندر» و «آمالفی» است. همزمان خطوط تیز و زاویه‌دار در طراحی بدنه تستاروسا، آن را به مدل‌های مسابقه‌ای دهه هفتاد میلادی هم شبیه کرده است.

فراری می‌گوید با سیستم‌هایی که در تستاروسا نصب شده رانندگی با خودرو برای استفاده روزمره بسیار راحت است. از جمله این فناوری‌ها سیستم جدید ترمز است که به جای ارتباط مکانیکی از سیگنال‌های الکترونیکی برای کنترل ترمز‌ها استفاده می‌کند. خودرو همچنین به سیستم دیجیتالی به نام «فایو» (FIVE) مجهز است که با تحلیل آنی رفتار خودرو به سیستم‌های الکترونیکی کمک می‌کند تا عملکرد خودرو را با دقت بیشتری تنظیم کنند.

تستاروسا علاوه بر نسخه کوپه یک مدل روباز هم دارد. قیمت پایه مدل کوپه در ایتالیا ۴۶۰ هزار یورو (حدود ۵۴۰ هزار دلار) و مدل روباز ۵۰۰ هزار یورو (حدود ۵۸۵ هزار دلار) است. تحویل خودرو در اروپا از بهار سال آینده آغاز می‌شود و فروش در آمریکا چند ماه بعد از اروپا آغاز خواهد شد. فراری یک مدل اسپرت از این خودرو هم تولید خواهد کرد که «استو فیورانو» نام دارد. وزن این مدل به خاطر استفاده از قطعات فیبرکربن ۳۰ کیلوگرم کمتر است و بال‌های بزرگ‌تری دارد که کمک می‌کند چسبندگی خودرو به جاده بیشتر شود.

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار