متوسط سرعت قطار در کشور ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است /روسازی ۱۵۰ کیلومتر از راه آهن سریع السیرتهران- قم- اصفهان

باشگاه خبرنگاران جوان؛محبوبه کباری – علیرضا صلواتی در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد گفت: راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی وزارت راه است که بیش از یک دهه از عمر آن میگذرد، چهار رئیس جمهور به خود دیده و فراز و نشیبهای بسیاری را پشت سر گذاشته است. وی با بیان
باشگاه خبرنگاران جوان؛محبوبه کباری – علیرضا صلواتی در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد گفت: راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی وزارت راه است که بیش از یک دهه از عمر آن میگذرد، چهار رئیس جمهور به خود دیده و فراز و نشیبهای بسیاری را پشت سر گذاشته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ کیلومتر از مسیر ۲۴۵ کیلومتری اصفهان ـ قم آماده روسازی است و بخش عمده معارضات برطرف شده است گفت: در مسیر اصفهان – قم راه آهن نداریم و ۷۵ درصد زیرسازی آن به اتمام رسیده است و اکنون در مرحله انجام روسازی و ریل گذاری در محور هستیم.
صلواتی با تأکید بر اینکه «قطار سریع السیر اصفهان ـ قم ـ تهران تنها یک پروژه استانی نیست»، گفت: باید ضرورت این طرح برای همگان مشخص شود چرا که این طرح در حقیقت قطار ملی ایران و مقدمهای برای توسعه خطوط به مشهد، تبریز، یزد و دیگر شهرهای کشور است.
وی بااشاره به قدمت ناوگان ریلی افزود: توقع مردم این است که از قطار برقی و سریعالسیر به روز استفاده کنند و این ایستگاه علاوه بر نقش حمل ونقلی، تأثیر مستقیمی بر توسعه پیرامونی خواهد داشت.
مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان به مزیتهای طرح اشاره کرد و گفت: با این طرح فناوری پیشرفته وارد کشور میشود. سرعت متوسط قطار در کشور ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که برای ما خوب نیست، و سهم جابجایی ریلی ۷ درصد است در حالی که در کشور چین به ۴۰ درصد هم میرسد.
صلواتی اظهار کرد: ایجاد خطوط قطار سریع السیر برای جابهجایی مسافر منجر به افزایش اشتغال و توسعه گردشگری و انتقال فناوری به داخل میشود و میتواند نقش موثری در توسعه اصفهان و شهرهای قم و تهران داشته باشد.
وی افزود: کشوری به این گستردگی و پیشرفت در زمینههای مختلف علمی، نظامی و شایسته نیست که به این دانش فنی مجهز نباشیم.
مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان اظهار امیدواری کرد: این طرح در حقیقت قطار ملی ایران و مقدمهای برای توسعه خطوط به مشهد، تبریز، بندرعباس، شیراز و دیگر شهرهای کشور است.
صلواتی در پایان با اظهار امیدواری برای اتمام این طرح، در مورد موانع پیش روی این پروژه گفت: بیشترین مشکل این پروژه بحث تمدید بازگشایی اسناد مالی طرح است که همراهی بانک مرکزی را میطلبد و امیدواریم با همراهی سازمان برنامهوبودجه و وزارت راه و شهرسازی و… تا قبل از پایان دولت چهاردهم این طرح به ثمر برسد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0