تبلیغات در گوگل ادز زیر 1 ساعت

یکی از مزیتهای تبلیغ در گوگل ادز سرعت راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی است؛ اما اخیراً محدودیتهای موجود در ایران باعث شده تا روند انتشار تبلیغ در گوگل ادز کمی با چالش همراه باشد. با این وجود اگر فوتوفن اجرای کمپینهای تبلیغاتی را بشناسید و با آژانسهای مطمئنی کار کنید، همچنان میتوانید در کمتر از 1 ساعت
یکی از مزیتهای تبلیغ در گوگل ادز سرعت راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی است؛ اما اخیراً محدودیتهای موجود در ایران باعث شده تا روند انتشار تبلیغ در گوگل ادز کمی با چالش همراه باشد. با این وجود اگر فوتوفن اجرای کمپینهای تبلیغاتی را بشناسید و با آژانسهای مطمئنی کار کنید، همچنان میتوانید در کمتر از 1 ساعت کمپین تبلیغاتی خود را آماده کرده و منتشر کنید. در ادامه بیشتر دربارهی اهمیت سرعت راهاندازی کمپین صحبت میکنیم؛ سپس توضیح میدهیم که چطور میتوانید در کمترین زمان تبلیغات وبسایتتان را در این پلتفرم شروع کنید.
چرا سرعت در راهاندازی تبلیغات گوگل مهم است؟
به گفتهی کارشناسان تبلیغات، یکی از مزایای گوگل ادز همیشه سرعت راهاندازی و انتشار تبلیغ در آن بوده است. فرض کنید نزدیک تعطیلات عید هستید و میخواهید برای خدماتی مثل «نظافت منزل» یا «قالیشویی» خود تبلیغ بروید. در این حالت مسلماً دنبال پلتفرمی میگردید که سرعت تبلیغات بالایی داشته باشد و البته با نرخ تبدیل بالا، بتواند مشتریان زیادی را به سمت شما بکشاند. دو ویژگی مهمی که گوگل ادز بهطور همزمان دارد.
تبلیغات در گوگل ادز براساس جستجوهای کاربران است. وقتی کاربر دنبال خدمات نظافت منزل میگردد و چنین عبارتی را جستجو میکند، گوگل هم تبلیغات مرتبط با این عبارت را به او نشان میدهد. نرخ تبدیل بالای تبلیغ در این پلتفرم به همین مسئله برمیگردد. نکته اما اینجاست که بازدهی بالا باعث شده تا کسبوکارهای زیادی سراغ تبلیغ در گوگل بروند. درواقع تبلیغ در گوگل ادز خیلی وقتها شبیه یک مسابقهی دوی 100 متر است. اگر فقط 1 ثانیه دیرتر حرکت کنید، احتمال اینکه موفق شوید، در آن کم و کمتر میشود. اینجاست که سرعت انتشار تبلیغ اهمیت زیادی پیدا میکند.
در مناسبتهای خاص و کمپینهای فصلی سرعت انتشار تبلیغات مهمتر هم میشود. مثلاً کمپینهای بلک فرایدی را در نظر بگیرید. معمولاً مدتزمان این کمپینها چند روز بیشتر نیست. خب در چنین حالتی اگر برای فقط راهاندازی و اجرای کمپین قرار باشد یکی دو روز زمان از دست بدهید، به هیچعنوان منطقی نیست. اینجاست که باید تلاش کنید زمان راهاندازی کمپینها را به زیر 1 ساعت برسانید تا فرصتها را از دست ندهید.
آیا واقعاً می توان در کمتر از یک ساعت کمپین فعال کرد؟
بله. برنامهریزی و اجرای کمپین در کمتر از 1 ساعت در گوگل ادز شدنی است؛ اما به شرطی که از قبل مقدمات کار را فراهم کرده باشید. مراحل آمادهسازی سریع برای اجرای کمپین در گوگل ادز شامل موارد زیر میشود:
1.ساخت اکانت گوگل ادز و شارژ حساب
مهمترین چالش برای کسبوکارهای ایرانی ساخت اکانت گوگل ادز و شارژ کردن حساب است. چون ایران تحت تحریمهای گوگل ادز قرار دارد و وبسایتهای ایرانی نمیتوانند بهطور مستقیم حسابشان را شارژ کنند. نقلقول زیر از سایت ادزینو توضیح میدهد که این فرایند به چه شکل است:
«برای استفاده از خدمات تبلیغات در گوگل، نیاز به شارژ گوگل ادز خواهید داشت. در ایران میتوانید این کار را به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم انجام دهید. در روش مستقیم خودتان مجبور به طی کردن مراحل ساخت حساب و پرداخت خواهید بود؛اما چون این روش پیچیدگیهای زیادی دارد، اغلب کسبوکارها به سراغ شیوه پرداخت غیرمستقیم و خرید اکانت گوگل ادز میروند. برای شارژ غیرمستقیم حساب گوگل ادز میتوانید از خدمات ادزینو کمک بگیرید. ادزینو پارتنر گوگل است و شارژ حساب ادوردز را با منصفانهترین قیمت و سریعترین حالت انجام میدهد.»
پیشنهاد ما استفاده از خدمات ادزینو است. خصوصاً اگر میخواهید همه چیز را در کمتر از 1 ساعت آماده کنید؛ اما برای ساخت اکانت گوگل ادز و شارژ حساب میتوانید با دیگر پارتنرهای گوگل در ایران نیز همکاری کنید.
نکته دیگر اینکه میتوانید حساب خودتان را با دلار، لیر ترکیه یا درهم امارات شارژ کنید. البته این مسئله خیلی تاثیری در تعرفه تبلیغات گوگل ادز ندارد و بیشتر یک تصمیمگیری سلیقهای است.
2.مشخص کردن هدف تبلیغ و KPIهای آن
قبل از اینکه یک کمپین جدید ببندید، باید اهداف خودتان را مشخص کنید. این هدف باید دقیق و قابل دسترسی باشد. نکتهی دیگر در نظر گرفتن یک سری KPI برای هر کمپین است. در ادامه برای بهینهسازی هزینه تبلیغات و نرخ تبدیلها به این اهداف و KPIها نیاز پیدا میکنید.
3.آمادهسازی لیست کلمات کلیدی
برای اینکه کمپین شما در کمتر از یک ساعت آماده و فعال شود، بهتر است از قبل تحقیقات کلمات کلیدی خودتان را انجام داده باشید. لیست کلمات کلیدی هدف را تعیین کنید. همچنین مشخص کردن لیست کلمات کلیدی منفی هم اهمیت زیادی دارد. به گفتهی سایت برتینا: « کلمات کلیدی منفی راهی است برای اینکه به گوگل بگویید تا تبلیغ شما با چه کلماتی نمایش نداشته باشد. در حقیقت، عباراتی است که با جستجو در کنار کلیدواژههای شما سبب عدم نمایش تبلیغ میشود.»
اگر دربارهی تحقیق کلمات کلیدی برای گوگل ادز اطلاعات کافی ندارید، بهتر است با یک کارشناس باتجربه همکاری کنید. این کار به فرایند انتشار سریعتر تبلیغات شما کمک میکند.
4.آمادهسازی صفحهی فرود یا لندینگ پیج
کاربر پس از کلیک روی تبلیغات قرار است با چه چیزی روبرو شود؟ به صفحهای که برای فرود کاربر در نظر میگیرید، لندینگ پیج میگویند. این صفحه باید موبایلفرندلی بوده و دقیقاً نیاز کاربر را رفع کند. نکتهی دیگر داشتن فراخوان اقدام به عمل مشخص است. به نحوی که کاربر را تشویق کنید تا دقیقاً مطابق هدف شما پیش برود؛ مثلاً اقدام به خرید کند یا ایمیل و شمارهی تماسش را در اختیار شما قرار دهد.
همچنین ممکن است برای تبلیغات نیاز به تصویر و ویدئو هم داشته باشید؛ که قاعدتاً برای انتشار تبلیغ در کمتر از 1 ساعت باید این موارد را از قبل آماده کنید.
5.ساخت کمپین و ثبت آن در گوگل ادز
وقتی تمامی موارد بالا را داشته باشید، میتوانید سراغ ساخت کمپین بروید. مراحل ساخت کمپین شامل انجام تنظیمات پایه و درنهایت ثبت آن میشود. اگر قوانین و تنظیمات را بهدرستی انجام دهید، گوگل ادز خیلی سریعتر کمپینتان را تایید میکند.
چه عواملی باعث تأخیر در شروع تبلیغات میشوند؟
مهمترین دلیل اینکه فعالسازی و انتشار کمپین در گوگل ادز طولانی میشود، به ناآشنایی کاربران با این پلتفرم برمیگردد. از این مورد که بگذریم، موارد زیر هم ممکن است روی زمان انتشار تبلیغات گوگل ادز تاثیر بگذارد:
- فعال نبودن حساب گوگل ادز
- نداشتن شارژ کافی در حساب کاربری و مشکلات پرداختی
- عدم آمادهسازی محتوای لندینگ پیج
- آماده نکردن لیست کلمات کلیدی هدف و کلمات کلیدی منفی
- ناآشنایی با تنظیمات پایهی تبلیغات در گوگل ادز
- تاخیر در تایید کمپین توسط پلتفرم گوگل ادز (معمولاً به دلیل انتخاب تنظیمات اشتباه پیش میآید.)
مزایای استفاده از خدمات یک تیم متخصص برای راهاندازی سریع چیست؟
مطمئنترین راه برای تبلیغات در گوگل ادز زیر 1 ساعت همکاری با شرکتهای پارتنر گوگل است. به گفتهی ادزینو: « خدمات بازاریابی دیجیتال و تبلیغات گوگل در تمامی دنیا ارائه میشود. برای شرکت گوگل پشتیبانی از این همه متقاضی تبلیغات کار سختی است. به همین خاطر این کمپانی اقدام به راهاندازی برنامهای تحت عنوان پارتنری گوگل کرده است. براساس این برنامه، شرکتها یا متخصصانی که تجربه بالایی در زمینه ساخت کمپینهای تبلیغاتی داشته باشند و بتوانند آزمونهای مدنظر گوگل را پشت سر بگذارند، بهعنوان شریک تجاری یا همان پارتنر رسمی گوگل شناخته میشوند.»
ادزینو، از سال 1398 بهعنوان پارتنر رسمی گوگل شناخته میشود و در زمینهی تبلیغات گوگل ادز فعالیت میکند. اگر تخصص کافی در زمینهی گوگل ادز ندارید، میتوانید صفر تا صد تبلیغات خودتان را به ادزینو بسپارید.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0