کد خبر : 349214
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ مهر ۱۴۰۴ - ۹:۳۲

تصاویر؛ بازگشت شاسی‌بلند محبوب به بازار، نسل جدید نیسان رونیز چه شکلی خواهد بود؟

تصاویر؛ بازگشت شاسی‌بلند محبوب به بازار، نسل جدید نیسان رونیز چه شکلی خواهد بود؟

زمزمه‌های بازگشت شاسی‌بلند محبوب و آفرودی نیسان، اکسترا جدی‌تر از همیشه به گوش می‌رسد. پس از ثبت نشان تجاری اکسترا توسط نیسان در آمریکا و انتشار تصویری مبهم از یک شاسی‌بلند جعبه‌ای شکل، گمانه‌زنی‌ها برای احیای این مدل به اوج خود رسیده است. حالا نیز رندرهای جدیدی منتشر شده که چهرهٔ احتمالی این خودرو را






زمزمه‌های بازگشت شاسی‌بلند محبوب و آفرودی نیسان، اکسترا جدی‌تر از همیشه به گوش می‌رسد. پس از ثبت نشان تجاری اکسترا توسط نیسان در آمریکا و انتشار تصویری مبهم از یک شاسی‌بلند جعبه‌ای شکل، گمانه‌زنی‌ها برای احیای این مدل به اوج خود رسیده است. حالا نیز رندرهای جدیدی منتشر شده که چهرهٔ احتمالی این خودرو را به تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که نیسان ممکن است با سه رویکرد متفاوت، این آفرودر محبوب را به بازار بازگرداند. این تصاویر بر اساس شواهد موجود و برنامه‌های احتمالی نیسان شکل گرفته‌اند و به‌خوبی نشان می‌دهند که نسل جدید اکسترا می‌تواند رقیبی جدی برای خودروهایی مانند فورد برانکو و تویوتا فورانر باشد.

9_11zon

به نظر می‌رسد نیسان سه سناریوی اصلی را برای بازگشت اکسترا در نظر دارد. گزینهٔ اول عرضهٔ یک آفرودر برقی است که بتواند با برندهایی مانند ریویان و اسکات رقابت کند. در این سناریو، اکسترا روی پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی نیسان ساخته خواهد شد و تولید آن ممکن است از سال ۲۰۲۸ با بازه قیمتی ۳۸ تا ۴۸ هزار دلار آغاز شود اما اگر شرایط برای تولید یک خودروی برقی کامل مهیا نباشد، نیسان به سراغ گزینهٔ دوم یعنی استفاده از سیستم هیبریدی بردافزا e-Power خواهد رفت.
10_11zon

در این حالت، اکسترا به یک خودروی الکتریکی بردافزا تبدیل می‌شود که یک موتور بنزینی کوچک، نقش ژنراتور را برای شارژ باتری‌ها ایفا می‌کند. سناریوی سوم و محافظه‌کارانه‌ترین گزینه که در صورت تغییر سیاست‌های حمایتی از خودروهای برقی اجرا خواهد شد، بازگشت به ریشه‌ها است. در این طرح، اکسترا به‌عنوان یک شاسی‌بلند بنزینی یا هیبریدی سنتی بر پایهٔ پلتفرم شاسی مستقل نسل آیندهٔ نیسان فرانتیر ساخته خواهد شد که به‌طور ویژه برای بازار آمریکا تنظیم شده است.
11_11zon

فارغ از اینکه کدام قوای محرکه زیر کاپوت اکسترا قرار گیرد، طراحی مفهومی آن ویژگی‌های یک آفرودر مدرن را به نمایش می‌گذارد. چهرهٔ خودرو با زبان طراحی امروزی نیسان هم‌خوانی دارد اما ارتفاع زیاد از سطح زمین، چرخ‌ها و تایرهای بزرگ و عضلانی و فرم جعبه‌ای بدنه، اصالت و قابلیت‌های بیراهه‌نوردی آن را فریاد می‌زنند. نیسان اکسترا همان خودرویی است که نسل اول آن با نام رونیز در دههٔ 80 شمسی در کشورمان مونتاژ و عرضه شد. هرچند رونیز درواقع نسخهٔ چینی اکسترا بود ولی به لطف توانایی‌های آفرود بالا و طراحی جذاب، در ایران بسیار محبوب شد.

منبع: خبرآنلاین

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار