خبر خوش برای فرهنگیان/ وزیر شخصا برای پرداخت مطالبات وارد عمل شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاشهای وزیر آموزشوپروش در پیگیری مطالبات فرهنگیان گفت: اهتمام ویژه رئیسجمهور و آشنایی میدانی دکتر کاظمی با بدنه آموزش و پرورش، فرصت مناسبی برای تحقق عدالت آموزشی و رفع چالشهای این حوزه ایجاد کرده است. حسین امامیراد آموزش و پرورش را یک مجموعه بزرگ
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاشهای وزیر آموزشوپروش در پیگیری مطالبات فرهنگیان گفت: اهتمام ویژه رئیسجمهور و آشنایی میدانی دکتر کاظمی با بدنه آموزش و پرورش، فرصت مناسبی برای تحقق عدالت آموزشی و رفع چالشهای این حوزه ایجاد کرده است.
حسین امامیراد آموزش و پرورش را یک مجموعه بزرگ و تاثیرگذار برشمرد و گفت: «آموزش و پرورش مجموعهای بسیار بزرگ، مهم، تأثیرگذار و حساس است. وزارتخانهای پهنپیکر که اداره آن، چه برای وزیر و چه برای مجموعه همکاران، کاری آسان نیست. سکاندار این وزارتخانه باید فردی باشد که اشراف کافی یا دستکم اشراف نسبی و کلی به ابعاد مختلف این مجموعه گسترده داشته باشد.»
نماینده مردم چناران، طرقبه، شاندیز و گلبهار با اشاره به جابهجایی بیش از ۲۰ وزیر در وزارت آموزش و پرورش از ابتدای انقلاب توضیح داد: « از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۲۰ وزیر در این وزارتخانه جابهجا شدهاند که این موضوع نشاندهنده عدم ثبات مدیریتی در این وزارتخانه است. چنین بیثباتی، چه در سطح صف و چه در سطح ستاد، بهطور طبیعی آسیبزا بوده و بر روند سیاستگذاری و اجرای برنامهها تأثیر منفی گذاشته است.»
وی با اشاره به دیدار اعضای کمیسیون و معلمان نمونه با مقام معظم رهبری در سال پایانی مجلس قبل، ادامه داد: «در سال پایانی مجلس قبل، همزمان با هفته معلم، اعضای کمیسیون آموزش به همراه جمعی از معلمان نمونه به دیدار مقام معظم رهبری رفتند. در آن دیدار، ایشان به نکته مهمی اشاره کردند و فرمودند که از ابتدای انقلاب تاکنون ۱۹ وزیر در وزارت آموزش و پرورش جابهجا شدهاند. این موضوع واقعاً نگرانکننده است؛ چراکه در وزارتخانهای که طی حدود ۴۴ یا ۴۵ سال چنین تعداد بالایی از تغییر وزیر را تجربه کرده، ثبات مدیریتی وجود نداشته و این امر قطعاً وضعیت مطلوبی نیست.»
امامیراد با تأکید بر تعدد تغییر وزیر در وزارت آموزش و پرورش گفت: «در میان بیش از ۲۰ وزیری که از ابتدای انقلاب تاکنون بر سر کار آمدهاند ، فقط سه یا چهار نفر از آنها از بدنه آموزش و پرورش بودهاند؛ افرادی که هم در سطوح مختلف آموزشی فعالیت کردهاند و هم اشراف واقعی به نظام آموزشی کشور داشتهاند. در واقع، از میان این تعداد زیاد وزیر، فقط همین چند نفر شرایط لازم را بهصورت همزمان دارا بودهاند.»
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، علیرضا کاظمی را یکی از معدود وزرایی دانست که سابقه فعالیت در بدنه آموزش و پرورش دارد و تأکید کرد: «یکی از این افراد آقای کاظمی است که به نظر من، عملکرد ایشان در یکسال وزارتشان تا حد زیادی مطلوب بوده، هرچند که قطعاً اشکالات و ایراداتی هم وجود داشته است.»
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یکی از دغدغههای اصلی فرهنگیان را مسائل اقتصادی و معیشتی آنها، از جمله مطالبات و معوقات دانست و گفت: «یکی از دغدغههای اصلی فرهنگیان، مسائل اقتصادی و معیشتی آنهاست که در این حوزه، به نظر من آقای کاظمی و مجموعه وزارتخانه، عملکرد خوبی داشتهاند و تقریباً توانستهاند این معوقات و پرداختها را بهروز کنند.»
امامیراد با اشاره به اهمیت بهکارگیری نیروی انسانی در آموزش و پرورش، افزود: «بهکارگیری نیروی انسانی در اداره آموزش و پرورش نیز یکی دیگر از دغدغههاست. من نیز از بدنه آموزش و پرورش هستم و ۲۸ سال در حوزههای مختلف سابقه دارم و یکی از دغدغههای همیشگی مدیران و مشاوران، چه در سطح صف و چه در سطح ستاد، دو مسئله نیروی انسانی و فضای آموزشی است.»
نماینده چناران، طرقبه، شاندیز و گلبهار با اشاره به عملکرد دکتر کاظمی در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش، ادامه داد: «در این مجموعه، بهویژه در حوزه نیروی انسانی، عملکرد وزیر بد نبود و حتی قابل قبول بود. در واقع اقداماتی مانند تزریق نیروی انسانی برای جبران کمبود معلم، جبران کسری ساعات موظف معلمان و جلوگیری از خالی ماندن کلاسها با جدیت دنبال شد. این کارها از طریق برگزاری چند آزمون مختلف از جمله آزمون آموزگاری، دبیری و کیفیتبخشی انجام شد.»
تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0