بالاخره بازار خودروهای مونتاژی به ثبات رسید؟ + لیست قیمت

بررسی قیمتها در بازار خودروهای مونتاژی در روزهای پایانی مهر ماه نشان میدهد که روند افزایش قیمت در اکثر مدلها ادامهدار بوده است. به گزارش تیترکوتاه، در میان محصولات مدیران خودرو، اکستریم TXL و فونیکس آریزو ۸ هرکدام افزایش ۴۰ میلیون تومانی را تجربه کردند. در همین حال، در سبد محصولات کرمان موتور، کی ام سی
بررسی قیمتها در بازار خودروهای مونتاژی در روزهای پایانی مهر ماه نشان میدهد که روند افزایش قیمت در اکثر مدلها ادامهدار بوده است.
به گزارش تیترکوتاه، در میان محصولات مدیران خودرو، اکستریم TXL و فونیکس آریزو ۸ هرکدام افزایش ۴۰ میلیون تومانی را تجربه کردند. در همین حال، در سبد محصولات کرمان موتور، کی ام سی SR۳ با جهش ۴۰.۱ میلیون تومانی و جک J۴ با رشد ۳۵.۱ میلیون تومانی در صدر افزایش قیمت های روزانه قرار گرفتند، در حالی که بسیاری از محصولات گروه بهمن روز آرامی را با ثبات قیمت پشت سر گذاشتند.
در کانون این تفاوت قیمت، فیدلیتی پرستیژ ۷ نفره از گروه بهمن قرار دارد. این خودرو که در کارخانه با قیمت ۱ میلیارد و ۹۲۹ میلیون تومان ثبت شده، در بازار آزاد با قیمت خیره کننده ۳ میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان معامله می شود و سودی معادل ۱ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان را نصیب فروشندگان می کند. در رتبه بعدی، اکستریم VX از مدیران خودرو با اختلاف قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۵ میلیون تومانی (قیمت کارخانه ۵.۱۱ میلیارد و قیمت بازار ۶.۵۲ میلیارد) قرار دارد که نشان از تقاضای بالا برای شاسی بلندهای لوکس در بازار است.
اما در نقطه مقابل، شاهد پدیده ای کاملاً معکوس هستیم. ون اینرودز گروه بهمن با قیمت کارخانه ۱ میلیارد و ۳۴۱ میلیون تومان، در بازار آزاد تنها ۹۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است و ۳۶۱ میلیون تومان ارزان تر از نرخ مصوب فروخته می شود. همچنین دیگنیتی پرایم (سفید داخل مشکی) نیز با قیمتی حدود ۱۷ میلیون تومان پایین تر از کارخانه معامله می شود که نشان دهنده عدم استقبال بازار از برخی مدل ها است.
در حال حاضر، ون اینرودز با قیمت ۹۸۰ میلیون تومان ارزان ترین و اکستریم VX با قیمت ۶ میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان، گران ترین خودرو در این لیست به شمار می روند.
جدول مقایسه قیمت کارخانه و بازار:
نام خودرو | قیمت کارخانه (تومان) | قیمت بازار (تومان) | اختلاف قیمت (تومان) |
— مدیران خودرو — | |||
ام وی ام X22 پرو دنده ای | ۱,۲۳۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۷,۹۰۰,۰۰۰ |
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک | ۱,۳۹۹,۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۵,۱۰۰,۰۰۰ |
ام وی ام آریزو ۵ اسپرت (FL) | ۱,۵۷۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۴۷,۵۰۰,۰۰۰ |
ام وی ام X55 پرو | ۱,۸۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۲۷,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۶ پرو | ۱,۶۲۸,۹۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۵۶,۱۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۶ GT | ۲,۱۹۰,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۶۹,۹۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرو پرمیوم | ۲,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۵۹,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس FX پرمیوم | ۲,۵۰۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۹۵,۸۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرومکس | ۲,۵۸۹,۷۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۳۰,۳۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرو e پلاس | ۲,۷۴۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۷۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۲۸,۷۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۷ پرومکس – دو دیفرانسیل | ۲,۹۵۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰ |
اکستریم LX | ۳,۱۱۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۱۵,۲۰۰,۰۰۰ |
فونیکس آریزو ۸ | ۲,۹۷۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۲۷,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس | ۳,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
فونیکس تیگو ۸ پرو مکس IE | ۳,۴۰۵,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۲۴,۲۰۰,۰۰۰ |
اکستریم TXL | ۴,۰۴۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۳۲,۵۰۰,۰۰۰ |
— کرمان موتور — | |||
کی ام سی SR3 | ۱,۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کی ام سی ایگل | ۱,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۷,۰۰۰,۰۰۰ |
جک J4 | ۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
جک S3 | ۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کی ام سی A5 | ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کی ام سی T8 | ۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کی ام سی X5 | ۲,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کی ام سی J7 | ۲,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کی ام سی T9 | ۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
— گروه بهمن — | |||
ریسپکت – تیپ ۲ | ۱,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۱۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کاپرا U – دو کابین | ۱,۸۲۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۴۱,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرایم – سفید داخل مارون | ۲,۲۹۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۷,۷۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرایم – مشکی داخل مشکی | ۲,۲۹۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۷,۷۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرایم – مشکی داخل مارون | ۲,۲۹۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۹۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۰۵,۷۰۰,۰۰۰ |
فیدلیتی الیت ۵ نفره | ۲,۱۸۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۷۳,۰۰۰,۰۰۰ |
فیدلیتی الیت ۷ نفره | ۲,۲۴۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۳۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرستیژ – سفید داخل مشکی | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرستیژ – سفید داخل مارون | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرستیژ – مشکی داخل مشکی | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دیگنیتی پرستیژ – مشکی داخل مارون | ۲,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ G9 | ۲,۵۹۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۴۰۱,۷۰۰,۰۰۰ |
این شکاف عمیق قیمتی، تصویری واضح از عدم تعادل میان عرضه و تقاضا و همچنین تأثیرگذاری شدید سلیقه بازار بر قیمت ها را نشان می دهد. در حالی که برخی خودروها به کالایی لوکس و سرمایه ای با بازدهی نجومی تبدیل شده اند، برخی دیگر حتی در جذب مشتری با قیمت های کارخانه ای نیز ناموفق بوده اند. این وضعیت، لزوم بررسی دقیق و هوشمندانه بازار را پیش از هرگونه خرید و فروش، بیش از پیش ضروری می سازد.
تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0