کد خبر : 363229
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۲

خالی فروشی به بازار خودروهای وارداتی رسید؟

خالی فروشی به بازار خودروهای وارداتی رسید؟

با گذشت هفت ماه از سال جاری، نه تکلیف تعرفه واردات خودرو به درستی روشن شده و نه تحویل ها به موقع انجام شده است، اما دور جدید فروش با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شده است. در این عرضه، «خطر خالی فروشی خودروهای وارداتی» بیش از گذشته خریداران را تهدید می کند. دور

با گذشت هفت ماه از سال جاری، نه تکلیف تعرفه واردات خودرو به درستی روشن شده و نه تحویل ها به موقع انجام شده است، اما دور جدید فروش با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شده است. در این عرضه، «خطر خالی فروشی خودروهای وارداتی» بیش از گذشته خریداران را تهدید می کند.

دور جدید عرضه خودروهای وارداتی آغاز شده و متقاضیان تا چهارشنبه ۳۰ مهرماه جاری برای وکالتی کردن حساب خود فرصت دارند. با وکالتی شدن حساب، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بلوکه خواهد شد. اما برای چه؟

این دور از فروش با ابهام ها و پرسش های زیادی همراه شده است. در این عرضه فقط مبلغی که باید بلوکه شود مشخص است و غیر از آن، معلوم نیست که چه خودرویی، با چه مدلی، چه قیمتی و از چه شرکتی عرضه خواهد شد.

این در حالی است که هنوز با گذشت هفت ماه از سال جدید، گره های این بخش از بازار خودرو به درستی باز نشده است. تعرفه ها بلاتکلیف مانده، تخصیص ها به درستی انجام نشده و از هفته گذشته سهمیه ها به تدریج اعلام شده است. بسیاری از شرکت ها هنوز موفق به تحویل خودرو و ایفای به موقع تعهدات خود نشده اند.

ضمن این که بر اساس آمار، فقط حجم واردات نسبت به سال گذشته در شش ماهه نخست افزایش یافته است، اما این آمار مربوط به تخصیص های سال گذشته بوده و در سال جاری هنوز ثبت سفارشی صورت نگرفته است.

این وضعیت، آینده بازار خودروهای وارداتی را با ابهام مواجه کرده است؛ ابهاماتی که مستقیماً متوجه مسئولان و متولیان مربوطه است و آنان باید به برخی پرسش ها پاسخ داده و شفاف سازی کنند.

در حال حاضر بازار خودرو با تعدد واردکنندگان روبه روست. این تعدد البته به تنوعی متناسب منجر نشده، بلکه باعث واردات یک محصول از سوی چند شرکت شده است. به عنوان مثال، می توان به محصولات تویوتا، نیسان و کیا اشاره کرد. در این عرضه ها یک خودرو با مشخصات یکسان توسط دو یا چند شرکت و با قیمت های متفاوت عرضه شده است. یعنی برخلاف فروش با قیمت قطعی، خودروها با قیمت های علی الحساب فروخته شده اند. این وضعیت مشتریان و شرکت ها را با چالش های جدیدی روبه رو کرده است.

در واقع، پرسش این است که چرا باید یک خودرو با قیمت های متفاوت عرضه شود؟ مگر نباید کالا احراز شود و سپس به فروش برسد؟ اصلاً مگر سامانه فروش یکپارچه برای همین منظور ایجاد نشده است؟

شاید متولی پروژه واردات قصد کارنامه سازی دارد و فقط می خواهد حجم عرضه ها در دوران مدیریتش افزایش یابد؟ پس سازمان حمایت چه نقشی دارد و چرا نمی تواند قیمت گذاری کند؟ در این شرایط، آیا دور جدید عرضه خودروهای وارداتی خریداران را با خطر خالی فروشی درگیر نخواهد کرد؟





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟


منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار