کد خبر : 365301
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۲۰

تصاویر؛ خلاقیت استثنایی هنرمندی که روی «نوک مداد» مجسمه می‌سازد

تصاویر؛ خلاقیت استثنایی هنرمندی که روی «نوک مداد» مجسمه می‌سازد

فرادید|  «سالاوات فیدای» تنها با یک چاقوی جراحی، یک ذره‌بین و مقدار بسیار زیادی صبر، معمولی‌ترین ابزار جهان را به چیزی خارق‌العاده تبدیل می‌کند. فیدای با مداد نقاشی نمی‌کند، بلکه آن را حجاری می‌کند.  به گزارش فرادید، هر شاهکار کوچک از گرافیت تراشیده می‌شود و معمولاً اندازه هر اثر از یک دانه برنج بزرگ‌تر نیست. از






فرادید|  «سالاوات فیدای» تنها با یک چاقوی جراحی، یک ذره‌بین و مقدار بسیار زیادی صبر، معمولی‌ترین ابزار جهان را به چیزی خارق‌العاده تبدیل می‌کند. فیدای با مداد نقاشی نمی‌کند، بلکه آن را حجاری می‌کند. 

به گزارش فرادید، هر شاهکار کوچک از گرافیت تراشیده می‌شود و معمولاً اندازه هر اثر از یک دانه برنج بزرگ‌تر نیست. از آیکون‌های محبوب فرهنگ پاپ مانند یودا و بتمن گرفته تا شگفتی‌های معماری ظریف، حیوانات و نمادها، آثار فیدای جادوی هنر مینیاتوری را در بالاترین سطح حیرت‌انگیز آن به تصویر می‌کشند. سطح جزئیات غیرقابل باور است، یک پلک زدن یا لغزش تیغه می‌تواند ساعت‌ها کار را نابود کند. با این حال، همین تنش شکننده سبب می‌شود هنر او تا این اندازه جذاب و هیپنوتیزم‌کننده باشد. 

برای فیدای، این مجسمه‌ها فقط نمونه‌های مهارت دقیق نیستند، بلکه یک کاوش فلسفی در خلاقیت هستند. او می‌گوید: «همه از مداد به‌عنوان ابزار استفاده می‌کنند، اما من می‌خواستم خود مداد را به یک اثر هنری نادر تبدیل کنم.» اشتیاق و فرآیند کار او به‌شکل زیبایی در کتاب‌هایش، The Pencilbook و The Pencilbook ۲ ثبت شده که صدها عکس از مسیر هنری او را به نمایش می‌گذارند. فیدای به کمک مجسمه‌های بسیار ریز خود، به ما یادآوری می‌کند که خلاقیت واقعی هیچ محدودیت اندازه‌ای ندارد و گاه کوچک‌ترین جزئیات بزرگ‌ترین تأثیر را ایجاد می‌کنند. 

1

2

4

5

هنر تبدیل گرافیت به طلا

فرآیند سالاوات فیدای چیزی کم از جادو نیست. او با استفاده از یک چاقوی ساده، گرافیت شکننده را تراش می‌دهد تا شکل‌هایی خلق کند که برای دیدن واقعی آن‌ها باید از ذره‌بین استفاده کنید. هر مجسمه بسته به پیچیدگی آن می‌تواند از «چند ساعت» تا «چند روز» زمان ببرد. طبیعت شکننده گرافیت یک ریسک هیجان‌انگیز ایجاد می‌کند، چون یک حرکت اشتباه ممکن است موجب خراب شدن کل اثر شود. 

اما فیدای به جای اینکه شکنندگی را یک مانع ببیند، آن را بخشی از زیبایی هنر خود می‌داند. تنش بین خلق و نابودی موجب می‌شود هر مجسمه زنده به نظر برسد. چه برج ایفل کوچکی را حجاری کند و چه یک شخصیت یک فیلم که اندازه آن از یک دانه برنج بیشتر نیست، تمرکز و دقت او حیرت‌انگیز است. دست‌های او مانند جراح عمل می‌کنند، ثابت، هدفمند و با کنترل غیرقابل باور! 

6

7

 

8

 

9

 

10

 

 

11

 

13

 

14

 

17

 

19

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار