کد خبر : 365326
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۵

بیشترین سود ثبت نام محصولات ایران خودرو در آبان ۱۴۰۴ برای کدام ماشین است؟ + جدول

بیشترین سود ثبت نام محصولات ایران خودرو در آبان ۱۴۰۴ برای کدام ماشین است؟ + جدول

بیشترین سود ثبت نام ایران خودرو در آبان ۱۴۰۴ برای کدام ماشین است؟ خودرو45:بیشترین سود ثبت نام ایران خودرو در آبان ۱۴۰۴ برای کدام ماشین است؟   در نهمین مرحله فروش ایران‌خودرو، پرسش اصلی خریداران این است: «کدام محصول بیشترین سود ثبت نام را دارد؟» بر پایه جدول قیمتی منتشرشده و داده‌های اعلامی این مرحله،

بیشترین سود ثبت نام ایران خودرو در آبان ۱۴۰۴ برای کدام ماشین است؟

خودرو45:بیشترین سود ثبت نام ایران خودرو در آبان ۱۴۰۴ برای کدام ماشین است؟

 

بیشترین سود ثبت نام محصولات ایران خودرو در آبان ۱۴۰۴ برای کدام ماشین است؟ + جدول

در نهمین مرحله فروش ایران‌خودرو، پرسش اصلی خریداران این است: «کدام محصول بیشترین سود ثبت نام را دارد؟» بر پایه جدول قیمتی منتشرشده و داده‌های اعلامی این مرحله، کراس‌اوور ری‌را با اختلاف قیمتی حدود ۴۰۰ میلیون تومان میان قیمت کارخانه و بازار آزاد، با فاصله قابل‌توجه در صدر می‌ایستد. این فاصله، که عملا نشان‌دهنده سود احتمالی ثبت‌نام در شرایط عرضه محدود و تقاضای بالا است، پیامی شفاف به بازار می‌دهد: عطش خریداران برای کراس‌اوورهای جدید همچنان بسیار بالاست.

 

سود ثبت نام محصولات ایران خودرو

 

با توجه به اینکه این خودروها حداقل طی ۳۰ روز تا ۴ ماه آینده تحویل مشتریان می‌شود، سود ثبت نام محصولات ایران خودرو می‌تواند تغییر کند.

 

ری‌را: حدود ۳۹۴ میلیون تومان اختلاف؛ پر‌سودترین گزینه این مرحله است. مزیت اصلی، «جدید بودن پلتفرم و کلاس بدنه در بازار ایران» و کمبود رقیب داخلی تازه‌نفس در این بازه قیمتی است.

خانواده پژو ۲۰۷: سه نسخه «دستی هیدرولیک»، «دستی سقف شیشه‌ای با رینگ آلومینیومی» و «دستی سقف شیشه‌ای با رینگ فولادی» عرضه شده‌اند. گزارش‌ها از اختلافی حدود ۲۰۲ تا ۲۴۷ میلیون تومان حکایت دارد و نسخه‌های سقف شیشه‌ای، به‌واسطه جذابیت آپشنی، سود بالاتری را روی کاغذ نشان می‌دهند.

دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ: اختلاف حدود ۱۸۵ میلیون تومان؛ انتخاب آشنا برای علاقه‌مندان به رانندگی راحت‌تر و امکانات بیشتر.

دنا پلاس EFP دستی ۶ سرعته (رینگ فولادی و آلومینیومی): اختلافی نزدیک به ۱۸۴ میلیون تومان؛ جذابیت این نسخه بیشتر از به دلیل پیشرانه بهینه‌شده EFP و گیربکس ۶ سرعته است.

تارا دستی: با اختلاف حدود ۱۸۳ میلیون تومان، همچنان گزینه‌ای متعادل با پلتفرم به‌روزتر و سابقه خوب ایمنی در بازار ایران.

رانا پلاس: حدود ۱۲۴ میلیون تومان اختلاف؛ انتخابی کم‌هزینه‌تر برای ورود به بازار.

سورن پلاس دوگانه‌سوز: حدود ۱۱۲ میلیون تومان؛ مزیت اصلی، هزینه سوخت پایین برای مسیرهای طولانی است.

سورن پلاس XU7P: با حدود ۷۵ میلیون تومان اختلاف، کمترین سود را دارد؛ اما همچنان برای خانواده‌هایی که نیاز به فضای کابین و صندوق جادار دارند، معقول است.

خودرو قیمت کارخانه (تومان) قیمت بازار (تومان) سود (تومان)
ری را ۱،۵۰۱،۰۰۰،۰۰۰ ۱،۸۹۵،۰۰۰،۰۰۰ ۳۹۴،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی پانوراما (رینگ فولادی) ۸۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ۱،۱۰۷،۰۰۰،۰۰۰ ۲۴۷،۰۰۰،۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی پانوراما (رینگ آلومینیومی) ۸۸۶،۰۰۰،۰۰۰ ۱،۱۳۰،۰۰۰،۰۰۰ ۲۴۴،۰۰۰،۰۰۰

 

 

پژو ۲۰۷ دستی هیدرولیک ۸۳۴،۰۰۰،۰۰۰ ۱،۰۳۶،۰۰۰،۰۰۰ ۲۰۲،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس اتومات توربو ۱،۱۸۶،۰۰۰،۰۰۰ ۱،۳۷۱،۰۰۰،۰۰۰ ۱۸۵،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس ۶ سرعته دستی (رینگ آلومینیومی) ۹۷۹،۰۰۰،۰۰۰ ۱،۱۶۳،۰۰۰،۰۰۰ ۱۸۴،۰۰۰،۰۰۰
تارا دستی ۹۶۸،۰۰۰،۰۰۰ ۱،۱۵۱،۰۰۰،۰۰۰ ۱۸۳،۰۰۰،۰۰۰
دنا پلاس ۶ سرعته دستی (رینگ فولادی) ۹۵۲،۰۰۰،۰۰۰ ۱،۱۲۸،۰۰۰،۰۰۰ ۱۷۶،۰۰۰،۰۰۰
رانا پلاس ۷۹۸،۰۰۰،۰۰۰ ۹۲۲،۰۰۰،۰۰۰ ۱۲۴،۰۰۰،۰۰۰
سورن پلاس دوگانه‌سوز ۸۸۸،۰۰۰،۰۰۰ ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۱۱۲،۰۰۰،۰۰۰
سورن پلاس XU7P ۷۹۸،۰۰۰،۰۰۰ ۸۷۳،۰۰۰،۰۰۰ ۷۵،۰۰۰،۰۰۰

 

چرا ریرا بیشترین سود را دارد؟

سه عامل کلیدی، اختلاف بالای قیمت کارخانه با قیمت بازار «ری‌را» را توضیح می‌دهد:

 

تقاضای فزاینده برای کراس‌اوورها و کمبود عرضه داخلی با طراحی و امکانات به‌روز؛

اثر نوبرانه (اولین سری‌های تولید، جذابیت بیشتری در بازار دارند)؛

انتظار سفته‌بازانه نسبت به قیمت‌های ثانویه، که در ماه‌های نخست ورود یک مدل تازه تشدید می‌شود.

اگر کیفیت مونتاژ، قوای محرکه و خدمات پس از فروش در سطح مطلوب بماند، این اختلاف می‌تواند در کوتاه‌مدت حفظ شود؛ هرچند با افزایش تیراژ و ورود رقبای بیشتر، منطقی است که حاشیه سود تعدیل شود.

نکات تحلیلی برای خریداران

ارقام فوق «سود قطعی» نیستند؛ بلکه اختلاف امروزِ کارخانه و بازارند و می‌توانند با تغییر سیاست‌های فروش، تیراژ تولید، نرخ ارز و شرایط تقاضا کاهش یا افزایش یابند.

 

هزینه‌هایی مانند بیمه، مالیات، شماره‌گذاری و آپشن‌های سفارشی می‌تواند بخشی از این اختلاف را خنثی کند. بنابراین انتخاب صرفا بر مبنای «سود ثبت‌نام» توصیه نمی‌شود.

 

اگر اولویت شما کیفیت سواری و پلتفرم به‌روز است، تارا دستی و دنا دستی انتخاب‌های منطقی‌اند. اگر بازفروش سریع و بازار دست‌دوم پرتقاضا می‌خواهید، خانواده ۲۰۷، به‌خصوص نسخه‌های سقف شیشه‌ای، همچنان امن‌ترین پناهگاه تقاضاست. به‌دنبال حداکثر سود کوتاه‌مدت هستید؟ «ری‌را» در این مرحله محتمل‌ترین پاسخ است، البته با ریسک‌های متعارف محصول تازه‌وارد.

نتیجه گیری

در آبان ۱۴۰۴، «ری‌را» پر‌سودترین محصول در ثبت نام ایران‌خودرو است؛ پس از آن، پژو ۲۰۷ و سپس دنا و تارا با پیشرانه‌های جدید قرار می‌گیرند. رانا و سورن، هرچند سود کمتری دارند، اما برای بودجه‌های محدود، همچنان مناسب هستند.

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار