«Halo: Campaign Evolved» هنوز معرفی نشده، جنجالها آغاز شده است
بازی Halo: Campaign Evolved تازه برای انتشار در سال ۲۰۲۶ معرفی شده است، اما بحث و جنجالها از همین حالا شروع شدهاند. این بازی قرار است بازسازیای با موتور Unreal Engine 5 از نسخهی کلاسیک سال ۲۰۰۱ ایکسباکس یعنی Halo: Combat Evolved باشد، و تنها پخش تریلر آن کافی بود تا دوباره تمام بحثهای

بازی Halo: Campaign Evolved تازه برای انتشار در سال ۲۰۲۶ معرفی شده است، اما بحث و جنجالها از همین حالا شروع شدهاند. این بازی قرار است بازسازیای با موتور Unreal Engine 5 از نسخهی کلاسیک سال ۲۰۰۱ ایکسباکس یعنی Halo: Combat Evolved باشد، و تنها پخش تریلر آن کافی بود تا دوباره تمام بحثهای قدیمی پیرامون Unreal Engine 5 را شعلهور کند.
به گزارش انتخاب و به نقل از creativebloq؛ استودیوهای Halo و Xbox Game Studios اعلام کردهاند که کمپین بازی اصلی بهطور کامل با گرافیک بازسازیشده در وضوح 4K، صحنههای سینمایی جدید با استفاده از فناوری موشن کپچر و سه مأموریت مقدمهای تازه بازسازی میشود.
نکتهی تازهی دیگر این است که این بازی، علاوه بر ایکسباکس و کامپیوتر، برای پلیاستیشن ۵ نیز عرضه خواهد شد. همچنین تا چهار بازیکن میتوانند بدون توجه به پلتفرم خود، بهصورت مشترک بازی کنند.
با این حال، برخی از طرفداران نسخهی اصلی از دیدن استفادهی مجدد از مدلهای بازی Halo: Infinite ناامید شدهاند، و حتی گروه بیشتری از کاربران نگران استفاده از موتور Unreal Engine هستند.
یکی از کاربران در واکنش به تریلر مینویسد:
«آنقدر افکت و انفجار روی صفحه ظاهر میشود که هیچ حد و مرزی در کار نیست، کاملاً اغراقآمیز است. انگار سازندگان فقط گفتهاند “ببینیم Unreal چه افکتهایی دارد” و بعد هر چه پیدا کردند، در بازی ریختند!»
کاربر دیگری هم نوشته است:
«یاد آن ویدیوهای کلیکبیتی افتادم که میگویند “اگر فلان بازی با Unreal ساخته میشد، اینطور به نظر میرسید…”»
در شبکهی X (توییتر سابق)، شخصی یک ویدیو از مقایسهی مستقیم بین Halo: Combat Evolved و Halo: Campaign Evolved (بازسازیشده) منتشر کرده است و همین مقایسه بلافاصله باعث بحثی گسترده دربارهی این شده که آیا نسخهی بازسازیشده واقعاً بهتر به نظر میرسد یا نه. برخی از کاربران از جلوههای آب و نورپردازی در تریلر جدید تعریف کردهاند، اما دیگران میگویند گرافیک بازی جدید فاقد روح، حس و فضای منحصربهفرد نسخهی اصلی است و بیش از حد مصنوعی و بیهویت به نظر میرسد.
برخی نیز از بیتوجهی به جزئیات انتقاد کردهاند، مثلاً اینکه پرندهی Pelican در بازی جدید مانند ماشین میپیچد، نه با چرخش طبیعی و استفاده از بالچهها و کنترلهای پروازی. یکی از کاربران طعنه زده است:
«آیا نباید وسیلهی پرنده در بازی ۲۴ سال پیش واقعیتر حرکت کند؟»
کاربر دیگری نوشته است:
«نمونهی کامل اینکه نباید با Unreal Engine 5 چهکار کرد! گرافیکی پلاستیکی، براق، سطحی و بیروح از یک استودیوی AAA.»
در ویدیوی «Roundtable Reveal» که اخیراً منتشر شده، گرگ هرمان (کارگردان بازی) و مکس شلاگور (کارگردان خلاق) دربارهی دلیل بازسازی دوبارهی بازی پس از نسخهی ریمستر سال ۲۰۱۱ صحبت میکنند.
سال گذشته، موتور Unreal Engine 5 از نظر فروش بازیها از Unity پیشی گرفت (هرچند هنوز از نظر تعداد بازیهای ساختهشده نه)، و چندین استودیوی بزرگ موتورهای اختصاصی خود را کنار گذاشته و به Unreal روی آوردهاند.
این موتور بهویژه برای ساخت بازیهای سهبعدی با گرافیک واقعگرایانه محبوب است، اما هنوز مشکل عملکردی دارد. بازیهای ساختهشده با UE5 بهدلیل نیاز بالای سختافزاری، حتی برای سیستمهای قدرتمند نیز سنگین هستند و معمولاً در زمان کامپایل شیدرها دچار لگ و پرش فریم میشوند. مدیرعامل شرکت Epic، سازندگان بازی را مسئول این مشکلات میداند و میگوید آنها بازیهای خود را بهینه نمیکنند. برخی بازیها مانند Clair Obscur: Expedition 33 البته عملکرد بهتری دارند و کمتر دچار این مشکل میشوند.
هنوز تاریخ دقیق انتشار Halo: Campaign Evolved اعلام نشده است، اما میتوان آن را هماکنون در Steam، Xbox.com و وبسایت PlayStation به فهرست «علاقهمندیها» افزود.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0