کد خبر : 366002
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۸

چین به بن بست رسید/ شرکت های خودروسازی رو به نابودی هستند

چین به بن بست رسید/ شرکت های خودروسازی رو به نابودی هستند

یک تحلیلگر چینی اظهار کرد: بازار خودروهای برقی چین از تعداد بسیار زیادی از بنیانگذاران شرکت‌های خودروسازی اشباع شده است که در نبردی بی‌رحمانه برای سهم بازار به بن‌بست رسیده‌اند. دن وانگ، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ در چین زندگی می کرد و به عنوان تحلیلگر فناوری برای شرکت خدمات مالی «گیوکال دراگونومیک»، اخبار این

یک تحلیلگر چینی اظهار کرد: بازار خودروهای برقی چین از تعداد بسیار زیادی از بنیانگذاران شرکت‌های خودروسازی اشباع شده است که در نبردی بی‌رحمانه برای سهم بازار به بن‌بست رسیده‌اند.

دن وانگ، از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ در چین زندگی می کرد و به عنوان تحلیلگر فناوری برای شرکت خدمات مالی «گیوکال دراگونومیک»، اخبار این کشور را پوشش می داد. وانگ گفت: جنگ قیمت خودروهای برقی در چین به این زودی ها متوقف نخواهد شد. او افزود: کارآفرینان، مهندسان و تمایل دولت های محلی برای حمایت از قهرمانان بومی، بسیار زیاد است.

رقابت شدید، بسیاری از موفقیت های چین را در زمینه خودروهای خورشیدی و برقی به همراه داشته است.

وانگ در کتاب «سرسام آور» (Breakneck) نوشت که حمایت دولتی، دلیل اصلی ورود غول های فناوری چینی مانند هواوی و شیائومی به صنعت خودرو بوده است. او نوشت: این نوع گسترش هم به دلیل بازار رقابتی چشمگیر و هم به دلیل یارانه های دولتی است که تلاش شرکت ها برای تولید محصولات جدید را آسان تر می کند.

وانگ، اظهار کرد: آنها به شرکت ها اجازه می دهند سیلی از محصولات نامشخص را روانه بازار کنند و قیمت پایین تری پیشنهاد دهند. این رقابت برای رسیدن به پایین ترین قیمت، کم کم در سود شرکت های تولیدکننده خودروهای برقی خود را نشان می دهد.

شرکت بی وای دی در ماه اوت، اعلام کرد: سود خالص این خودروساز برقی در سه ماهه دوم سال میلادی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۰ درصد کاهش یافته است. بی وای دی در گزارش درآمد خود اعلام کرد: سودآوری کوتاه مدت این شرکت به دلیل بازاریابی بیش از حد و تخفیف های ویژه، کاهش یافته است. شرکت بی وای دی در ماه مه، اعلام کرد: قیمت ۲۲ مدل برقی و هیبریدی را تا پایان ژوئن کاهش می دهد.

وانگ به بیزینس اینسایدر گفت: رقابت در چین بی رحمانه و تغییر این وضعیت، دشوار است. او افزود: این تا حدودی تابعی از مقیاس عظیم بازار چین است که در آن کارآفرینان فرصت ها را دنبال می کنند و این یکی از ویژگی های اکوسیستم بسیار پویای چین است.

مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی آمریکا، سال گذشته، در گزارشی اعلام کرد: دولت چین از سال ۲۰۰۹، حداقل ۲۳۰ میلیارد دلار برای حمایت از شرکت های داخلی تولیدکننده خودروهای برقی مانند بی وای دی هزینه کرده است.

آر جی اسکارینگ، مدیرعامل شرکت خودروسازی ریویان، گفت: خودروهای برقی چین به دلیل یارانه های سخاوتمندانه این کشور و هزینه های پایین تر نیروی کار ارزان تر هستند.

اما همه نگفته اند که بازار خودروهای برقی چین در سال های آینده نیز به همین شدت رقابتی باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، هی شیائوپنگ، مدیرعامل شرکت اکسپنگ، در دسامبر، به کارکنانش گفت: صنعت خودرو در فاصله سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷، یک دور حذف را تجربه خواهد کرد. مدیرعامل این شرکت در مصاحبه ای در نوامبر با روزنامه سنگاپوری استریتس تایمز، گفت: اکثر خودروسازان چینی بیش از دهه آینده دوام نخواهند آورد. او بدون نام بردن از شرکت های خاص گفت: من شخصا فکر می کنم که در ۱۰ سال آینده، فقط هفت شرکت بزرگ خودروسازی وجود خواهند داشت.





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟


منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار