رانندگانی که قائل به هیچ قانونی نیستند، در بزرگراهی که سرعت مطمئنه ۸۰ کیلومتر عنوان شده، بالای ۱۰۰ کیلومتر میروند و در خیابانها و کوچهها سرعتشان از ۸۰ پایین نمیآید. در واقع آنها فکر میکنند که خلوتی شهر مجوزی است برای تخطی از سرعت مجاز و ویراژ رفتن در شهر بدون فکر کردن به سایر خودروها، عابران پیاده و پاکبانانی که در دل شب، مشغول نظافت شهر و آماده کردن آن برای صبح فردا هستند.
این رفتار پرخطر از سوی برخی رانندگان آنقدر تکرار شده که رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وقوع ۷ فقره تصادف منجر به فوت در دل شب فقط در هفته دوم آبانماه خبر داد.
چند نکته در دل خبری که سرهنگ مصطفی زینیوند به ایسنا داده، نهفته است. اول ساعاتی است که رانندگی پرخطر منجر به فوت شهروندی شده است. مثلا ۴:۴۰ دقیقه صبح، ۵:۵۰ دقیقه صبح، ۱:۲۰ دقیقه بامداد، ۱۱:۰۰ شب و این یعنی رانندگان در شب خود را مجاز به رانندگی پرخطر، ناایمن و پرسرعت میبینند.
دوم محل تصادف منجر به فوت است که بیشتر در بزرگراهها رخ داده است، بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه شهید زین الدین، بزرگراه آزادگان که اگر به خبرهای اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای سال مراجعه کنید، میبینید از ابتدای سال بیشترین تصادفات منجر به فوت در همین بزرگراهها بوده است و رانندگان در دل شب و در نبود نظارت دقیق پلیس، هر روز هفته خانوادهای را داغدار عزیزش کردهاند.
نکته سوم اما به عابران پیادهای برمیگردد که معلوم نیست چرا عرض بزرگراهها را برای عبور و مرور انتخاب می کنند و قائل به استفاده از پل عابر و تردد از سایر مسیرهای امن تر نیستند. عابرانی که طعمه سرعت غیرمجاز رانندگان میشوند و زندگیشان را فقط برای یک عبور آسان تر و کمدردسرتر از دست می دهند. هرچه هست ای کاش پلیس یک نقطه پایان برای این تصادفات شبانه بگذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0