کد خبر : 377366
تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ آبان ۱۴۰۴ - ۹:۱۱

موج جدید استقبال از کافه نشینی / گرانی هم مانع قهوه نوشی نشد

موج جدید استقبال از کافه نشینی / گرانی هم مانع قهوه نوشی نشد

علی زعفری در گفتگو با تیتر کوتاه به بررسی الگوی تفریح شهری، برگزاری ایونت در کافه و معرفی ظرفیت های اقتصادی صنعت قهوه پرداخت. در حالی که سبک زندگی شهری طی سال‌ های اخیر دستخوش تغییرات گسترده‌ ای شده، فرهنگ «کافه‌ نشینی» در تهران و دیگر شهرهای کشور به عنوان یکی از الگوهای نوین تفریح

علی زعفری در گفتگو با تیتر کوتاه به بررسی الگوی تفریح شهری، برگزاری ایونت در کافه و معرفی ظرفیت های اقتصادی صنعت قهوه پرداخت.

در حالی که سبک زندگی شهری طی سال‌ های اخیر دستخوش تغییرات گسترده‌ ای شده، فرهنگ «کافه‌ نشینی» در تهران و دیگر شهرهای کشور به عنوان یکی از الگوهای نوین تفریح و تعامل اجتماعی جایگاه ویژه‌ای یافته است. علی زعفری، نایب رئیس اتحادیه کافی‌شاپ‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر کتاه از رشد چشمگیر مراجعه مردم به کافه‌ها در ماه‌های اخیر خبر می‌دهد و معتقد است با وجود گرانی‌ها، روند توسعه فرهنگ قهوه‌نوشی در مسیر صعودی قرار دارد.

وی در این گفت‌وگو درباره نحوه قیمت‌گذاری در کافه‌ها، نقش ایونت‌ها در ترویج فرهنگ کافه‌نشینی، وضعیت واردات و فرآوری قهوه در کشور و همچنین ظرفیت‌های اقتصادی این صنعت توضیحاتی ارائه کرده است.

فرهنگ کافه نشینی  در عصر تورم 

زعفری  در رابطه با الگوی تفریح شهری در شش ما اخیر گفت:«در این زمان با استقبال و افزایش مراجعه به کافه ها مواجه بودیم.ما فعلا در مسیر توسعه فرهنگ کافه نشنینی هستیم، این روند با سیر صعودی درحال پیشرفت است.اگرچه بحث گرانی موجود در جامعه و گرانی قهوه وجود دارد؛ اما با این وجود همچنان مراجعه به کافه ها با افزایش رو به رو شده است.»

علی-زعفری

تفاوت قیمت خرید قهوه از دکه و کافه 

زعفری در مورد اساس نحوه قیمت گذاری در کافه ها روشن کرد:« قیمت گذاری بر اساس چند پارامتر صورت می گیرد؛ پارامتر اصلی سنجش کیفیت متریال مورد استفاده است. در پله ی بعدی موقعیت کافه (لوکیشن) در پروسه قیمت گذاری موثر است. همچنین نوع ایده و سبک طراحی کافه یکی از ارکان قیمت گذاری محسوب می شود. مثلا قیمت قهوه خریداری شده از دکه با قیمت قهوه ای که در کافه مستقر در برج می گیریم قطعا یکسان نیست؛ باید درنظر بگیریم یک کافه در برج مثلا ۴۰۰میلیون اجاره دارد.قطعا میزان خروجی بالاتری دارد همینطور شخصی که قصد استفاده از این فضا را دارد قطعا متحمل هزینه بیشتری می شود.این مسئله در دنیا هم مطرح و معمول است. ما مخالف قیمت گذاری در کافه هستیم چرا که کافه نشینی الویت سوم است و افراد می تونن در منزل از قهوه استفاده کنند.»

برگزاری ایونت در کافه ها

زعفری در باره برگزاری ایونت ها و رویدادها در کافه ها تصریح کرد:« برگزاری ایونت ها  اگر خارج از چارچوب قوانین تعیین شده نباشد بسیار مفید و اثر گذار است؛ این رویدادها می تواند در اشاعه فرهنگ کافه نشینی و قهوه نوشی قدم مثبتی داشته باشد.اما اگر فضا از قاعده کافه نشینی خارج و به سمت بار،  دیسکو برود شرعا و عرفا مخالفت می کنیم. برگزاری ایونت، افتتاحیه، مراسم روز جهانی قهوه، معرفی محصول و برند در کافه ها با متریال موجود در کافه اتفاقی معمول و دارای پیامی مثبت است. اگر جایی به اسم” کافه” فعالیت می کنند ولی در واقع به سرو مشروبات الکلی و به اجرای برنامه های خارج از قانون می پردازند، با این برنامه ها مخالفت صد درصدی داریم. خیلی خوشحالیم که شهر تهران ظرفیت برگزاری رویدادهای مربوط به قهوه را دارد.»

دستاورد بزرگ صنعت قهوه

زعفری در خصوص واردات  قهوه یاد آورشد: «در دهه های گذشته ۹۹ درصد قهوه فراوری شده وارداتی بوده، اما در حال حاضر به لطف بخش خصوصی فراوری قهوه  به صورت ۱۰۰ درصد داخلی انجام می شود. یعنی ما ارز آوری داریم و جلوی خروج ارز را گرفتیم. ضمن اینکه مصرف قهوه هم در جامعه ما و هم در دنیا بالا رفته، به این دلیل که آگاهی مردم در مورد خواص قهوه بیشتر شده. به خصوص که سم موجود درچای و عطر اضافه شده موجب شده تا ذائقه مردم تغییر کند و به سمت قهوه برود. قهوه سالم ترین نوشیدنی بعد از آب است. حتی آبمیوه هم به اندازه قهوه سالم نیست. حضور عامه مردم در نمایشگاه ها و رویداد مربوط به قهوه نشانگر بالا رفتن سطح آگاهی عمومی در مورد صنعت قهوه است و این به  رشد و توسعه صنعت ما کمک می کند.»

اهالی صنعت قهوه  در انتظار یاری دولت

زعفری با اشاره به دیگر ظرفیت های اقتصادی صنعت قهوه عنوان کرد:«در کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی بالاترین میزان فراوری قهوه را داریم، به نوعی این کشورها صنعت قهوه را بلعیده اند. چرا در ایران نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم؟ در اصل شرایط ما یکسان است؛ نه ما شرایط کاشت قهوه داریم و نه آنها با این وجود خیلی از شرکت های موجود در ایران ظرفیت صادراتی دارند. دولت باید کنار اهالی صنعت قهوه قرار بگیرد، ما بعد از نفت تمرکزمان روی منابع موجود است.صنعت قهوه توانایی این را دارد که تبدیل به یکی از صنایع مهم در بحث ارزآوری و توسعه اشتغال زایی و تولید باشد.»





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟


منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار