قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا /پیشبینی بازار خودرو برای هفته چهارم آبان
قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۲۳ آبان ۱۴۰۴ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمتها به تومان بوده و روزانه بهروزرسانی میشود. قیمت خودروهای ایران خودرو خودرو قیمت بازار (تومان) قیمت نمایندگی (تومان)
قیمت بازار و قیمت نمایندگی خودروهای ایران خودرو امروز جمعه ۲۳ آبان ۱۴۰۴ را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمتها به تومان بوده و روزانه بهروزرسانی میشود.
|
قیمت خودروهای ایران خودرو |
||
|
خودرو |
قیمت بازار (تومان) |
قیمت نمایندگی (تومان) |
|
وانت آریسان |
740,000,000 |
650,000,000 |
|
سورن پلاس (XU7P) |
880,000,000 |
798,000,000 |
|
سورن پلاس دوگانهسوز (کپسول کوچک) |
1,015,000,000 |
884,000,000 |
|
سورن پلاس دوگانهسوز (کپسول بزرگ) |
1,034,000,000 |
889,000,000 |
|
دنا پلاس بورسی |
1,112,000,000 |
930,000,000 |
|
دنا پلاس MT6 (رینگ فولادی) |
1,149,000,000 |
949,300,000 |
|
دنا پلاس MT6 |
1,175,000,000 |
979,280,000 |
|
دنا پلاس اتوماتیک |
1,373,000,000 |
1,186,440,000 |
|
پژو 207 موتور TU3 |
928,000,000 |
797,400,000 |
|
پژو 207 دندهای هیدرولیک |
1,030,000,000 |
توقف فروش |
|
پژو 207 دندهای هیدرولیک (TU5P) |
1,052,000,000 |
833,630,000 |
|
پژو 207 دندهای پانوراما (رینگ فولادی) |
1,098,000,000 |
توقف فروش |
|
پژو 207 دندهای TU5P پانوراما (رینگ فولادی) |
1,112,000,000 |
860,500,000 |
|
پژو 207 دندهای پانوراما |
1,125,000,000 |
توقف فروش |
|
پژو 207 دندهای پانوراما TU5P |
1,141,000,000 |
885,000,000 |
|
پژو 207 اتوماتیک |
1,310,000,000 |
990,500,000 |
|
پژو 207 اتوماتیک TU5P |
1,319,000,000 |
— |
|
پژو 207 اتوماتیک پانوراما |
1,380,000,000 |
1,011,000,000 |
|
رانا پلاس |
912,000,000 |
803,900,000 |
|
راناپلاس TU5P |
933,000,000 |
797,800,000 |
|
رانا پلاس (نیمه اتوماتیک) |
— |
890,000,000 |
|
تارا دستی V1 |
1,140,000,000 |
966,000,000 |
|
تارا اتوماتیک V4 |
1,369,000,000 |
1,166,000,000 |
|
هایما اس 5 ( S5 ) پرو |
2,045,000,000 |
1,962,000,000 |
|
هایما اس 7 ( S7 ) پرو |
2,345,000,000 |
2,078,000,000 |
|
هایما 8 اس ( 8S ) |
2,730,000,000 |
به زودی |
|
هایما 7X |
2,310,000,000 |
2,171,000,000 |
|
پیکاپ فوتون (اتوماتیک) |
3,100,000,000 |
2,970,000,000 |
|
ری را |
1,903,000,000 |
1,501,500,000 |
|
لونا برقی GRE |
1,600,000,000 |
توقف فروش |
|
فاو بستیون NAT |
1,520,000,000 |
توقف فروش |
|
دانگ فنگ E70 |
به زودی |
1,011,400,000 |
|
قیمت خودروهای سایپا |
||
|
خودرو |
قیمت بازار (تومان) |
قیمت نمایندگی (تومان) |
|
سهند S |
738,000,000 |
642,352,000 |
|
سهند E اتوماتیک |
990,000,000 |
823,600,000 |
|
اطلس S |
به زودی |
713,650,000 |
|
اطلس GL |
745,000,000 |
به زودی |
|
اطلس G |
785,000,000 |
780,309,000 |
|
اطلس اتوماتیک |
1,015,000,000 |
968,854,000 |
|
ساینا S |
665,000,000 |
504,101,000 |
|
ساینا GX دوگانه سوز |
745,000,000 |
609,709,000 |
|
ساینا اتوماتیک |
853,000,000 |
671,347,000 |
|
کوییک RS |
674,000,000 |
598,979,000 |
|
کوییک S |
675,000,000 |
565,909,000 |
|
کوییک GX |
682,000,000 |
587,428,000 |
|
کوییک GXR (رینگ فولادی) |
677,000,000 |
618,683,000 |
|
کوییک GXR |
692,000,000 |
636,135,000 |
|
شاهین GL |
1,022,000,000 |
891,827,000 |
|
شاهین G (سانروف) |
ناموجود |
918,609,000 |
|
شاهین اتوماتیک GL |
1,210,000,000 |
— |
|
شاهین اتوماتیک G |
1,250,000,000 |
983,226,000 |
|
شاهین اتوماتیک پلاس |
1,500,000,000 |
1,222,854,000 |
|
پارس نوآ دستی |
به زودی |
878,460,000 |
|
سایپا 151 |
525,000,000 |
توقف فروش |
|
سایپا 151 (لاینر) |
530,000,000 |
414,490,000 |
|
سایپا 151 (ارتقاء یافته) |
— |
466,653,000 |
|
وانت زامیاد |
952,000,000 |
توقف تولید |
|
وانت زامیاد (رادیال) |
957,000,000 |
توقف تولید |
|
وانت زامیاد گازسوز |
908,000,000 |
توقف تولید |
|
وانت زامیاد گازسوز (رادیال) |
913,000,000 |
توقف تولید |
|
زامیاد اکستند EX |
به زودی |
981,780,000 |
|
زامیاد اکستند EX (دوگانهسوز) |
به زودی |
1,030,700,000 |
|
کارون |
1,095,000,000 |
1,133,687,000 |
|
چانگان CS35 (مونتاژ) |
2,250,000,000 |
1,944,925,000 |
|
چانگان CS55 |
3,170,000,000 |
توقف فروش |
|
چانگان CS55 (مونتاژ) |
2,900,000,000 |
2,107,000,000 |
|
کرولا (الیت) |
3,690,000,000 |
2,170,000,000 |
|
روئوه ERX5 |
2,950,000,000 |
1,787,000,000 |
خودروسازان داخلی طی یک ماه گذشته بار دیگر قیمت محصولات خود را افزایش دادهاند. با این حال، بررسیهای میدانی از بازار نشان میدهد این اقدام نهتنها به تحرک معاملات کمک نکرده، بلکه رکود موجود را عمیقتر کرده است. از سوی دیگر، پس از ماهها بحث و بررسی، سرانجام تعرفههای پلکانی واردات خودرو در مجلس تصویب شد. اکنون پرسش اصلی این است که با تحولات اخیر، آینده بازار خودرو چه مسیری را طی خواهد کرد؟
مسیح فرزانه، کارشناس صنعت خودرو، توضیح میدهد: از سال ۱۴۰۰ به بعد، رکود تورمی در بازار خودرو شدت بیشتری گرفته و مجموعهای از عوامل داخلی و خارجی—including تنشهای سیاسی و تحولات اقتصادی—این روند را تشدید کرده است. به گفته او، یکی از ریشههای اصلی رکود، افزایش ریسکهای اقتصادی است که مستقیماً بر بازار خودرو فشار وارد کرده است.
فرزانه میگوید: در شرایطی که دستمزدها با تورم هماهنگ نمیشود، اما قیمت تمامشده خودرو پیوسته بالا میرود، قدرت خرید مردم کاهش مییابد. تولیدکنندگان داخلی نیز هر سه تا چهار ماه یک بار قیمت جدید اعلام میکنند؛ روندی که در خودروهای وارداتی نیز تکرار شده و فاصله قیمتی آنها با سنوات گذشته را بهطور محسوسی افزایش داده است.
مصرفکننده تا حدی توان همراهی با رشد قیمتها را دارد
این کارشناس صنعت خودرو ادامه میدهد: توان مصرفکننده برای تطبیق با افزایش قیمتها محدود است و از یک سطح مشخص به بعد، انتخاب خریداران از خودروهای صفر به سمت خودروهای کارکرده تغییر میکند. نتیجه این تغییر رفتار، رکود شدیدتر در معاملات خودروهای نو است.
افزایش گرایش به خودروهای دستدوم و طرحهای اقساطی
به گفته فرزانه، دادههای میدانی نیز همین روند را تأیید میکند. در سالهای اخیر، بسیاری از خانوارها به دلیل کاهش توان خرید، به سمت خودروهای دستدوم یا طرحهای فروش اقساطی شرکتها روی آوردهاند. این موضوع نشانهای روشن از تضعیف اقتصاد خانوارها و تبدیلشدن خرید خودرو صفر به یک هزینه سنگین و حتی غیرممکن برای بخش قابلتوجهی از جامعه است.
مصرف واقعی بنزین فراتر از برآوردهای رسمی
فرزانه درباره سهنرخی شدن بنزین نیز اشاره میکند: سهمیه ۶۰ لیتری یا حتی ۱۰۰ لیتری با نرخهای دولتی، برای استفاده روزانه از خودرو کافی نیست؛ موضوعی که نشان میدهد مصرف واقعی خودروهای داخلی بیش از ۱۶۰ لیتر در ماه است و با آمارهای رسمی فاصله دارد.
استفاده از ارز تالار دوم، اثر کاهش تعرفهها را تضعیف میکند
او درباره اصلاحیه جدید آییننامه واردات خودرو توضیح میدهد: گرچه تعرفه واردات برخی خودروهای زیر ۱۵۰۰ سیسی به ۲۰ درصد کاهش یافته، اما در خودروهای با حجم موتور بالاتر تغییر چندانی رخ نداده و تعرفهها همچنان پلکانی و افزایشی است.
فرزانه اضافه میکند: خودروهای وارداتی تا سقف ۲۰ هزار یورو باید با ارز تالار دوم خریداری شوند؛ ارزی که تنها ۷ تا ۸ درصد ارزانتر از نرخ آزاد است. همین موضوع عملاً اثر کاهش تعرفه را خنثی کرده و قیمت خودروهای وارداتی را بالا نگه میدارد.
شرکتها برای بقا میجنگند، نه کاهش قیمت
او درباره خودروهای وارداتی جانبازان نیز به مشکلات تخصیص ارز در تالار اول اشاره کرده و میگوید: در خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی نیز واردکنندگان ممکن است مجبور به استفاده از «ارز خود» شوند که عملاً معادل نرخ آزاد است.
فرزانه در پایان تأکید میکند: با توجه به شرایط اقتصادی و فشارهای متعدد بر صنعت خودرو، انتظار کاهش قیمت در کوتاهمدت واقعبینانه نیست. شرکتها بیش از هر چیز تلاش میکنند خود را سرپا نگه دارند و همین امر باعث میشود احتمال کاهش قیمت بسیار پایین باشد
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0