بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند؛ راهاندازی سامانه رفاهی جدید برای بیمه شدگان و بازنشستگان
سایت سرگرمی روز : سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: سامانه متمرکز نوبتدهی اینترنتی این سازمان به نشانی nobat.tamin.ir راهاندازی شده است تا همه افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در سراسر کشور بتوانند بدون مراجعه حضوری و در هر ساعت از شبانهروز، نوبت خود را برای دریافت خدمات درمانی انتخاب کنند. با ثبتنام در سامانه نوبتدهی،
سایت سرگرمی روز :
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: سامانه متمرکز نوبتدهی اینترنتی این سازمان به نشانی nobat.tamin.ir راهاندازی شده است تا همه افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در سراسر کشور بتوانند بدون مراجعه حضوری و در هر ساعت از شبانهروز، نوبت خود را برای دریافت خدمات درمانی انتخاب کنند.
با ثبتنام در سامانه نوبتدهی، کاربران میتوانند بهصورت برخط، نوبت درمانی دریافت کرده و از خدمات مراکز درمانی تأمین اجتماعی بهرهمند شوند.
راهاندازی این سامانه، گامی مهم برای کاهش ازدحام در مراکز درمانی، صرفهجویی در زمان، افزایش عدالت در دسترسی به خدمات، ارتقای کیفیت خدماترسانی و توسعه خدمات الکترونیکی تأمین اجتماعی به شمار میرود.
فرایند دریافت نوبت بهصورت کاملاً غیرحضوری برای بیمهشدگان، بازنشستگان و افراد تحت پوشش آنها انجام میشود و کاربران پس از ثبتنام، میتوانند تخصص، پزشک و زمان ویزیت مورد نظر خود را انتخاب و در زمان تعیینشده برای ویزیت حضوری مراجعه کنند.
براساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، کاربران با ورود به بخش مخصوص هر استان، قادر خواهند بود نوبت مورد نظر خود را از میان مراکز درمانی تأمین اجتماعی همان استان انتخاب کنند.
در این گزارش تاکید شده است بیمهشدگان میتوانند برای دریافت راهنمایی یا طرح پرسش درباره نحوه استفاده از سامانه نوبتدهی، با مرکز تماس ۱۴۲۰ تماس بگیرند.
بیش از ۴۸ میلیون نفر معادل ۵۳ درصد از جمعیت کشور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهرهمند هستند و این سازمان اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولید کننده این خدمات در کشور است و در ۲ حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیر مستقیم، به بیش از ۵۳ درصد از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه میکند.
سازمان تأمین اجتماعی با هدف خدمت به افراد تحت پوشش، مراکز درمانی مستقیم ایجاد کرده که در کنار مراکز طرف قرارداد، خدمات بهتری را به جامعه هدف ارائه کند. اکنون این سازمان بالغ بر ۹ هزارو ۳۶۴ تخت فعال ملکی دارد. از سال ۱۴۰۳ تا شهریور امسال، بیمهشدگان این سازمان ۵۶۰ میلیون بار به مراکز درمانی مستقیم و طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کردهاند. در این مدت بیش از ۱۵۰ میلیون مراجعه در ۴۱۳ مرکز درمانی مستقیم تأمین اجتماعی منجر به دریافت خدمات کاملاً رایگان شده است.
اکنون ۴۰میلیون نفر شامل بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند همچنین ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هم مستمری بگیر اصلی و تبعی از این سازمان خدمات دریافت میکنند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در شورای اداری استان قم که با حضور معاونین و برخی مدیران ستادی و مدیران درمان و بیمهای استان قم تشکیل شده بود، ضمن اشاره به شرایط سازمان گفت: در این رابطه در کشورهای مختلف پیش از رسیدن به چنین شرایطی، اصلاحات پارامتریک در نظام بیمهای انجام میشود.
به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری با اشاره به دو راه پیشروی سازمان برای گذر از این مشکلات بیان کرد: یا میتوانیم با اقدامات موقتی و غیراصلاحی وضعیت را به ظاهر آرام نشان دهیم، بدون اینکه قدمی در جهت حل اساسی مشکلات برداریم که نتیجه آن تضعیف تدریجی سازمان خواهد بود یا اینکه مسیر دشوار اصلاحات واقعی را با همه سختیها و هزینههایش انتخاب کنیم.
سالاری در همین رابطه اضافه کرد: در دو دهه گذشته هر بار در این سازمان برای اصلاح ساختارها و رفع مشکلات اقدام کردیم، موفقیت چندانی حاصل نشد. حتی گاهی تکالیفی بر دوش تأمین اجتماعی گذاشته شد که دارای ماهیت امدادی یا حمایتی بودند و ارتباطی با وظایف بیمهای نداشتند.
وی افزود: باید مشکلات را شفاف و دقیق به نهادهای حاکمیتی و ذینفعان منعکس کنیم تا تصمیمهای سخت اما نجاتبخش گرفته شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی توضیح داد: در ماههای اخیر تلاش کردیم تا با اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۴ و تغییر ردیفهای تأمین مالی، بخشی از این منابع را از طریق انتشار اوراق و واگذاری سهام ارزشمند شرکتها تأمین کنیم. با پیگیریهای مستمر و همکاری دستگاههای مختلف، مصوبه مربوط به ۱۸۵ همت منابع شامل ۷۰ همت اوراق و ۱۱۵ همت سهام شرکتها به تصویب رسید. با اجرای این مصوبه، بخشی از مطالبات مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.
سالاری ادامه داد: در صورت تحقق مصوبه دوم و دریافت ۹۰ همت نقدی از دولت، میتوانیم سال را بدون چالش اساسی به پایان برسانیم. البته این منابع تنها مُسکن موقت محسوب میشوند و برای پایداری بلندمدت باید اصلاحات بنیادی انجام شود.
مدیرعامل تأمین اجتماعی اعلام کرد: در حوزه بلندمدت، ۳۲ برنامه شامل ۲۲ طرح درآمدی و ۱۰ طرح در زمینه کنترل هزینهها و مدیریت تعهدات تدوین شده است؛ ۹ مورد از این برنامهها نیاز به مصوبه قانونی دارد.
سالاری با اشاره به بدهیهای گذشته سازمان گفت: در مهرماه سال قبل، ۸۵ همت بدهی انباشته داشتیم؛ اما با وجود همه فشارها، توانستیم تا پایان سال ۱۴۰۳ بخش قابلتوجهی از بدهیها را تسویه و وضعیت پرداختهای درمانی و دارویی را تقریباً بهروز برسانیم.
وی تصریح کرد: ما در مسیر دشواری هستیم، اما اگر تصمیمات سخت امروز را بپذیریم و اصلاحات پارامتریک و ساختاری را با جدیت دنبال کنیم، میتوانیم ضمن عبور از چالشها، آیندهای مطمئن برای بیمهشدگان و بازنشستگان کشور رقم بزنیم.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0