کد خبر : 380791
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۹:۰۷

لاستیک، دلاری گران شد / توضیح رییس اتحادیه در خصوص افزایش دوباره قیمت ها در ۱۴۰۴

لاستیک، دلاری گران شد / توضیح رییس اتحادیه در خصوص افزایش دوباره قیمت ها در ۱۴۰۴

آل سارا گفت با اشاره به مجوز جدید ستاد تنظیم بازار برای افزایش ۷ درصدی قیمت تایر، گفت که بازار هم‌چنان در وضعیت نرمال قرار دارد و کالاها به راحتی در اختیار مصرف‌کنندگان است. بازار لاستیک کشور در شرایطی قرار دارد که نگرانی ها درباره کمبود کالا کاهش یافته، اما همزمان تازه ترین مجوز

آل سارا گفت با اشاره به مجوز جدید ستاد تنظیم بازار برای افزایش ۷ درصدی قیمت تایر، گفت که بازار هم‌چنان در وضعیت نرمال قرار دارد و کالاها به راحتی در اختیار مصرف‌کنندگان است.

بازار لاستیک کشور در شرایطی قرار دارد که نگرانی ها درباره کمبود کالا کاهش یافته، اما همزمان تازه ترین مجوز افزایش قیمت تایر به میزان ۷ درصد از سوی ستاد تنظیم بازار صادر شده است. این در حالی است که   اوایل امسال قیمت تایر به دلیل افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ مواد اولیه افزایش نرخ دستمزد و اثر تورمی  سایر هزینه ها به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته بود و آبان ماه امسال دومین مجوز افزایش قیمت تایر صادر شده است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران در گفت وگو با خبرنگار تیتر کوتاه تأکید کرد که با وجود این افزایش قیمت محدود، وضعیت بازار نرمال است و کالاها به راحتی در اختیار مردم قرار دارد.

مشروح این گفت و گو را در ادامه مطالعه خواهید کرد: 

وضعیت بازار و قیمت ها

آل سارا در این گفت و گو عنوان کرد: خوشبختانه در شرایط فعلی وضعیت لاستیک نرمال است و کالاها به راحتی در اختیار مردم قرار دارد. افزایش قیمتی هم به آن صورت که شایعه می شود، نداریم.

وی افزود: در روزهای گذشته شاهد افزایش هفت درصدی قیمت لاستیک بودیم. واقعیت این است که کارخانجات قیمت تمام شده کالاهایشان بالا رفته بود و برایشان مقرون به صرفه نبود. ما آمار و ارقام را به سازمان حمایت ارائه دادیم و پس از بررسی، با افزایش ۷ درصدی قیمت لاستیک موافقت شد. خوشبختانه اکنون لاستیک ها در واحدهای صنفی زیر قیمت مصوب عرضه می شود و تقاضا متناسب با عرضه است.

محمدرضا+آل+سارا

چالش های فروش و توزیع

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران در ادامه گفت: مشکل اصلی ما اکنون محدودیت هایی در سامانه توزیع است. به عنوان مثال، برخی قوانین می گویند هر فرد فقط می تواند چهار حلقه لاستیک دریافت کند. در صورتی که ما آمادگی داریم نیاز مردم را تأمین کنیم. تولید به اندازه کافی وجود دارد و تنها مسئله واقعی شدن قیمت ها بود که انجام شد.

وی افزود: اگر موانع توزیع برداشته شود، لاستیک راحت تر در سطح شهر و کشور گردش خواهد داشت. خوشبختانه کمبودی هم در رابطه با لاستیک های سواری احساس نمی شود.

سهم برندهای داخلی و خارجی و کیفیت محصولات

آل سارا در بخش دیگری از صحبت های خود به سهم بازار محصولات داخلی در بازار لاستیک اشاره کرد و گفت: تولیدات داخلی از نظر کیفیت پیشرفت قابل توجهی داشته و در برخی موارد حتی با لاستیک های خارجی چینی رقابت می کند. مصرف کنندگان هم استقبال خوبی از برندهای داخلی دارند و این روند امیدوارکننده است.

قاچاق و کالای بی کیفیت

وی افزود: زمانی که قیمت ها واقعی باشد، قاچاق معنا پیدا نمی کند. بازار امروز بیشتر رقابتی بین کیفیت محصولات است و ورود کالاهای بی کیفیت کاهش یافته است.

تأثیر خودروهای برقی و آینده بازار

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک، روغن و پنچرگیران تهران در پایان گفت: با توجه به توسعه خودروهای برقی، تولیدکنندگان توان پاسخگویی به نیاز بازار را دارند و فعلاً نیاز به تغییر استانداردهای جدید احساس نمی شود.

آل سارا افزود: با مدیریت صحیح توزیع و حذف موانع، وضعیت بازار بهتر خواهد شد و امیدواریم روند تأمین کالا همچنان بدون مشکل ادامه یابد.





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟


منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار