کد خبر : 381985
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۴ - ۲۳:۴۸

تصاویر؛ این خودرو افسانه‌ای گران‌ترین لامبورگینی تاریخ است!

تصاویر؛ این خودرو افسانه‌ای گران‌ترین لامبورگینی تاریخ است!

لامبورگینی  در سالگرد پنجاه‌سالگی خود تصمیم گرفت تا هدیه‌ای بدهد که در دنیای ابرخودروها شبیه افسانه باشد: وننو. خودرویی آنقدر خاص که کل تولید کوپه‌های آن فقط چهار دستگاه بود؛ یکی برای خود کارخانه و سه دستگاه برای مشتریان ویژه. نمونه‌ای که اکنون در بازار آمریکا دیده می‌شود، یکی از همان سه خودروست؛ مدلی با






لامبورگینی  در سالگرد پنجاه‌سالگی خود تصمیم گرفت تا هدیه‌ای بدهد که در دنیای ابرخودروها شبیه افسانه باشد: وننو. خودرویی آنقدر خاص که کل تولید کوپه‌های آن فقط چهار دستگاه بود؛ یکی برای خود کارخانه و سه دستگاه برای مشتریان ویژه. نمونه‌ای که اکنون در بازار آمریکا دیده می‌شود، یکی از همان سه خودروست؛ مدلی با مشخصات مخصوص آمریکای شمالی که تقریبا در شرایطی نزدیک به روز اولش نگهداری شده است. این وننو فقط کمیاب نیست؛ بسیاری از طرفداران حتی یک‌ بار هم آن را خارج از عکس‌ها و نمایشگاه‌ها از نزدیک ندیده‌اند.

طراحی جنگنده و خشن

نگاه اول به وننو، شما را قانع می‌کند که با یک خودروی معمولی طرف نیستید. انگار از دل تونل باد بیرون کشیده شده؛ با خطوط تهاجمی، حجم‌های اغراق‌شده و قطعاتی که هرکدام هدفی مشخص دارند: یا ایجاد داون‌فورس بیشتر یا هدایت هوای خنک‌کننده.

نسخه‌ای که اکنون برای فروش گذاشته شده، علاوه بر طراحی خیره‌کننده، رنگی اختصاصی از برنامه Ad Personam دارد که آن را از سه وننوی دیگر نیز متمایز می‌کند. رینگ‌های بزرگ و سبک‌وزن، تایرهای پیرلی مخصوص و ترمزهای کربن‌سرامیک، همگی نشان می‌دهند که این خودرو بیش از آنکه به‌دنبال تجمل باشد، برای عملکرد و پایداری ساخته شده است.

63_11zon

زیر این ظاهر وحشی، قلبی ۱۲ سیلندر با ظرفیت ۶٫۵ لیتر می‌تپد؛ پیشرانه‌ای تنفس طبیعی با حدود ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت. گیربکس تک‌کلاچه ISR با تعویض دنده‌های خشن و کوبنده‌اش به راننده یادآوری می‌کند که این خودرو ساخته شده تا مرزها را جابه‌جا کند، نه اینکه رفتار یک سوپر GT لوکس را تقلید کند.

64_11zon

وننو شتاب‌گیری صفر تا صد را در حدود ۲٫۸ ثانیه تجربه می‌کند و سقف سرعت آن به ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اعدادی که آن را در زمره ماشین‌هایی قرار می‌دهد که بیشتر شبیه هواپیما رفتار می‌کنند تا خودرو.

فضای داخلی خالص و مسابقه‌ای

کابین وننو آمیخته‌ای از فیبرکربن، آلکانترا و چرم است؛ اما همه چیز در خدمت عملکرد طراحی شده. داشبورد، صندلی‌ها و حتی فرمان با تمرکز بر وزن پایین، چسبندگی و حس مسابقه‌ای شکل گرفته‌اند. حتی سادگی داخل کابین نیز بخشی از شخصیت خودروست؛ انگار لامبورگینی می‌خواهد بگوید که «ما اینجا برای سرعت هستیم، نه نمایش تجمل».

65_11zon

چرا قیمت ۱۶٫۹ میلیون دلاری؟

66_11zon

وقتی وننو در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، قیمتش نزدیک به ۴ میلیون دلار بود؛ عددی که در همان زمان ضربان قلب کل دنیای خودرو را تند کرد. اما حالا با گذشت یک دهه، ارزش این مدل نه‌تنها کاهش نداشته، بلکه چند برابر شده است. ترکیب تولید فوق‌العاده محدود، رنگ اختصاصی، استاندارد آمریکای شمالی و کیلومترشمار تقریبا صفر، همه دست به دست هم داده‌اند تا وننو از یک سوپراسپرت کمیاب به «تک‌شاخ بازار ابرخودروها» تبدیل شود.

از طرفی، حتی مدل‌های خاص و محدود لامبورگینی مثل سیان یا کونتاش جدید هم به چنین مرز قیمتی نزدیک نمی‌شوند. به همین دلیل، اگر کسی امروز بخواهد گران‌ترین لامبورگینی موجود در بازار آزاد را بخرد، این وننو احتمالا نخستین یا شاید تنها انتخاب خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار