برگزاری پنل «برندسازی از مسیر استانداردسازی» در بیستوپنجمین نمایشگاه رنگ و رزین
پنل تخصصی «برندسازی از مسیر استانداردسازی» با ارائه رضا ایمانیان نجفآبادی، عضو هیئتمدیره انجمن خوردگی ایران، در حاشیه بیستوپنجمین نمایشگاه رنگ و رزین برگزار شد. در سخنرانی تخصصی «برندسازی از مسیر استانداردسازی» رضا ایمانیان نجف آبادی بر لزوم برندسازی اصولی و بهینه تاکید کرد و تبلیغات را جزئی از این روند تلقی کرد. برندسازی فراتر
پنل تخصصی «برندسازی از مسیر استانداردسازی» با ارائه رضا ایمانیان نجفآبادی، عضو هیئتمدیره انجمن خوردگی ایران، در حاشیه بیستوپنجمین نمایشگاه رنگ و رزین برگزار شد.
در سخنرانی تخصصی «برندسازی از مسیر استانداردسازی» رضا ایمانیان نجف آبادی بر لزوم برندسازی اصولی و بهینه تاکید کرد و تبلیغات را جزئی از این روند تلقی کرد.
برندسازی فراتر از تبلیغات است
ایمانیان در ابتدای سخنان خود گفت: برندسازی غالباً با تبلیغات اشتباه گرفته میشود، اما ماهیت تبلیغات تنها بخشی از فرآیند گسترده برندسازی است.
وی افزود:برند یا ویژن، ترکیبی از ادراک ذهنی و اعتماد فنی است و برندسازی فرآیندی مبتنی بر تحقیق، توسعه و ایجاد ویژگیهای متمایز برای سازمان است تا مصرفکننده بتواند میان برند، محصول و خدمات ارتباط برقرار کند. در واقع، برندسازی به کسبوکار هویت میبخشد.
جایگاه استانداردها و اهمیت آنها در صنعت
عضو هیئتمدیره انجمن خوردگی ایران با اشاره به انواع استانداردها اظهار کرد: استانداردهای ملی، منطقهای، بینالمللی، شرکتی و انجمنی از مهمترین سطوح استاندارد هستند و استانداردهای بینالمللی در پایینترین سطح استانداردهای مورد نیاز سازمانها قرار میگیرند.
وی تأکید کرد: چرخه استانداردسازی در صنعت رنگ شامل خوداظهاری، تصدیق ادعاها، دریافت گواهینامه محصول و استقرار سیستمهای مدیریت است. بنابراین لازم است در صفحات ابتدایی کاتالوگ محصولات، کدهای علمی و گواهینامههای معتبر درج شود؛ چرا که تبلیغات و تجاریسازی بهتنهایی موجب برندسازی نمیشود.
ضرورت صحتسنجی ادعاهای فنی
ایمانیان با ابراز نگرانی نسبت به نبود نهاد نظارتی معتبر گفت: «تصدیق ادعاهای استاندارد امری ضروری است، اما متأسفانه سازوکار قابل اتکایی برای نظارت بر این موضوع وجود ندارد.»
وی افزود: «ادعاهایی نظیر مقاومت در برابر UV، چسبندگی، سختی، تست مهنمکی، شستشویپذیری، پوششپذیری و دوام باید بهصورت دقیق صحتسنجی شوند.»
گواهینامه محصول؛ ابزاری برای جلب اعتماد مصرفکننده
وی تصریح کرد: اخذ گواهینامه محصول برای ایجاد اعتماد در مصرفکننده، رفع ابهام در کیفیت، تمایز در بازار و ورود به بازارهای بزرگتر ضروری است.
به گفته او، استانداردسازی در نهایت منجر به ایجاد تجربه ثابت برای مصرفکننده میشود و این تجربه ، اعتماد و در ادامه یک برند قدرتمند و فروش بیشتر را به همراه خواهد داشت.
نیاز صنایع به ممیزی استاندارد و آموزش
ایمانیان در ادامه گفت: «برای ارزیابی وضعیت استاندارد فعلی کارخانهها باید ممیزی وضعیت موجود، اجرای خوداظهاری، اخذ تصدیق، استقرار واقعی سیستم مدیریت کیفیت، تأسیس آزمایشگاه و نیز آموزش تیم فروش برای بازاریابی انجام شود.»
وی افزود: استراتژی برندسازی مبتنی بر استاندارد با تولید محتوا درباره آزمایشهای انجامشده، بستهبندی دانشبنیان، گزارشگیری از دوام رنگ در شرایط واقعی، استفاده از نتایج آزمونها در تبلیغات و برچسبگذاری شفاف امکانپذیر است.
ایمانیان در پایان گفت: استاندارد، کیفیت و مرغوبیت سه رکن اصلی برای ارائه یک محصول معتبر و قابل اعتماد است.

تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0