همشهری آنلاین، فاطمه عباسی: این تصاویر روایتی از نفوذ زیباییشناسی ایرانی است؛ جایی که یک چهره جهانی، لذت رهاشدن و نشستن روی «فرش ایرانی» را به ژستهای خشک و رسمی ترجیح میدهد. اما اوج ماجرا در جزئیات است؛ جایی که اشیای روزمره و نوستالژیک ما، برای او حکم اکسسوریهای هنری پیدا کردهاند. شیشه خالی گلاب که حالا گلدان شده، قوری فلزی که نماد صمیمیت و مهمانی عصرانه است و بستهبندی کادویی با روزنامههای فارسی که برای او فرمی از هنر تایپوگرافی شرقی محسوب میشود.

حتی انتخاب تافیهای کرهای ایرانی به جای شکلاتهای لوکس اروپایی نشان میدهد که ذائقه او نیز مجذوب طعمهای اصیل ما شده است. این چیدمان ثابت میکند فرهنگ ایرانی آنقدر غنی و پرکشش است که میتواند فرسنگها دورتر، در قلب خانه ستارهای که تمام دنیای مد را زیر پا دارد، فضایی دنج و دلپذیر بسازد؛ فضایی که تکنولوژی و مدرنیته غرب در خلق آن ناتوان است.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0