همشهری آنلاین – پل فعلی بزرگراه بعثت به دلایلی همچون عرض و گاباری کم، شیب تند، عدم استحکام کافی در زمان زلزله و عدم توجیه اقتصادی بهسازی و مقاوم سازی در صف برچیدن قرار گرفته است.
در نتیجه “ابر پروژه بزرگراه بعثت” شامل اجرای یک دستگاه پل اصلی رفت و برگشت در دستور کار قرار گرفت. این پروژه به طول ۱۳۸۷ متر در امتداد بزرگراه بعثت حدفاصل بوستان بعثت تا غرب خیابان رجایی قرار دارد و شامل اجرای یک دستگاه پل رمپ شمالی به طول ۱۰۷۳ متر از خیابان بخارایی شمالی تا غرب خیابان رجایی، اجرای یک دستگاه پل رمپ جنوبی به طول ۴۱۰ متر حدفاصل شرق خیابان رجایی تا غرب خیابان بخارایی، اجرای یک دستگاه پل دوربرگردان شرق به شرق محدوده انبار غله و اجرای یک زیرگذر در امتداد خیابان شهید رجایی است که شمال و جنوب این خیابان را از زیر بزرگراه بعثت بهم متصل می کند.
این پروژه که عملیات اجرایی آن از آبان ماه سال ۱۴۰۳ آغاز شد، بدلیل مواجهه با موانع و معارضین متعدد با فراز و نشیب هایی همراه است.
مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران با بیان اینکه عملیات اجرایی “ابر پروژه بزرگراه بعثت” در بخش های آزادسازی شده و فاقد معارض در جریان است، افزود: در محدوده خیابان بخارایی عملیات اجرایی زیرسازه پل رمپ شمالی، با عملیات سونداژ، حفاری، کیج گذاری و بتن ریزی ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در رفوژ میانی این بزرگراه محدوده بوستان بعثت، اجرای ستون های پل اصلی آغاز و تا کنون ۵ ستون این پل اجرا شده است.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران خاطرنشان کرد: از ۳۶۷ حلقه شمع در نظر گرفته شده برای این پروژه، تاکنون ۵۴ شمع تکمیل شده است.
وی با اشاره به تجهیز محلی جهت ساخت تیرهای عرشه پل طبقاتی بزرگراه بعثت، از آماده سازی ۳۹ تیر پیش ساخته از مجموع ۴۰۹ تیر طراحی شده خبر داد.
صداقتی در خصوص موانع اجرایی این پروژه گفت: علاوه بر ۳۲۰۰۰ مترمربع استملاک مورد نیاز، رفع موانعی همچون لوله های آب و گاز، حوضچه مخابرات، فیبرنوری، کابل برق فشار قوی و کانال فاضلاب نیز به عنوان معارضین تاسیساتی در برنامه کاری قرار دارد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0