راهنمای کار با سامانه خودنویس + لینک

دولت با هدف شناسایی خانه های خالی و املاک افراد و تکمیل بانک مالیاتی خود اقدام به راه اندازی سامانه خودنویس کرده است و حالا بسیاری از خدمات شهروندی را منوط به ثبت نام افراد در این سامانه کرده است. به گزارش شرق؛ سامانه خودنویس یک بستر الکترونیکی رسمی است که توسط وزارت راه و
دولت با هدف شناسایی خانه های خالی و املاک افراد و تکمیل بانک مالیاتی خود اقدام به راه اندازی سامانه خودنویس کرده است و حالا بسیاری از خدمات شهروندی را منوط به ثبت نام افراد در این سامانه کرده است.
به گزارش شرق؛ سامانه خودنویس یک بستر الکترونیکی رسمی است که توسط وزارت راه و شهرسازی راهاندازی شده تا مردم بتوانند قراردادهای ملکی، بهویژه اجارهنامهها و مبایعهنامهها را بدون واسطه و بهصورت مستقیم ثبت کنند. برای استفاده از این سامانه، ابتدا باید وارد سایت khodnevis.mrud.ir شوید.
در اولین مرحله نیاز است که کاربر با استفاده از حساب کاربری خود در سامانه جامع دولت (gov.ir) احراز هویت شود. اگر تاکنون در سامانه دولت من ثبتنام نکردهاید، باید ابتدا در سایت my.gov.ir ثبتنام کرده و اطلاعات هویتی خود مانند شماره ملی، شماره موبایل و سایر مشخصات شناسنامهای را وارد کنید تا هویت شما تأیید شود.
پس از ثبت قرارداد، به آن یک کد رهگیری رسمی تعلق میگیرد که اعتبار قانونی دارد و میتواند بهعنوان سند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، امکان ارائه این قرارداد در دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر اسناد رسمی برای تأیید نهایی نیز فراهم شده است. سامانه خودنویس با هدف کاهش تخلفات، شفافسازی معاملات و حذف واسطهگریهای غیرمجاز راهاندازی شده و استفاده از آن برای تمام شهروندان رایگان است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰