کد خبر : 286908
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اردیبهشت 1404 - 23:25
1 بازدید

هوش مصنوعی تحول عظیمی در حوزه رسانه ایجاد کرده است

هوش مصنوعی تحول عظیمی در حوزه رسانه ایجاد کرده است

همایش ملی هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه با ارائه ۲۶ مقاله برتر در هشت پنل تخصصی، ظرفیت‌ها و چالش‌های هوش مصنوعی در حوزه رسانه را بررسی کرد. باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه کربلایی– همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» در مدت دو روز برگزار شد و به موضوعات کلیدی پیرامون تأثیر هوش مصنوعی بر حوزه

همایش ملی هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه با ارائه ۲۶ مقاله برتر در هشت پنل تخصصی، ظرفیت‌ها و چالش‌های هوش مصنوعی در حوزه رسانه را بررسی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه کربلایی– همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» در مدت دو روز برگزار شد و به موضوعات کلیدی پیرامون تأثیر هوش مصنوعی بر حوزه رسانه و فرهنگ پرداخت. این همایش با حضور اساتید دانشگاه، پژوهشگران و صاحب‌نظران برگزار شد و در آن هشت پنل تخصصی تشکیل شد که در هر یک از آنها مقالات برتر ارائه و بررسی شدند. هدف اصلی این نشست علمی، تبادل نظر و ارائه راهکار‌های عملی برای استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در حوزه رسانه و تدوین یک منشور راهبردی برای سازمان صداوسیما بود.

علی طهماسبی، دبیر کمیته علمی همایش ملی هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه و عضو هیئت علمی دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهمیت این همایش گفت:«امروزه هوش مصنوعی در تمامی زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، به‌ویژه در حوزه رسانه، توانسته تحولات عظیمی ایجاد کند. به‌طور کلی، آینده رسانه درگیر شناخت ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی است که این فناوری می‌تواند در اختیار این حوزه قرار دهد.»

وی افزود:«از این منظر، نیازمند برگزاری نشستی علمی هستیم که اندیشمندان و صاحب‌نظران این حوزه را گرد هم آورد تا درباره مسائل علمی و فرصت‌های پیش‌رو که این فناوری در حوزه فرهنگ و رسانه ایجاد می‌کند، گفتگو کنند. همایش ملی هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه شرایطی را فراهم کرده است تا تعامل میان اساتید و صاحب‌نظران برقرار شود و ان‌شاءالله بتوانند یافته‌های موجود را جمع‌آوری کرده و یک منشور کاربردی برای سازمان صداوسیما تدوین کنند.»

طهماسبی با اشاره به فعالیت‌های علمی این همایش تصریح کرد:«از میان ۲۵۰ چکیده مقاله ارسال‌شده به دبیرخانه، پس از داوری‌های مختلف، ۲۶ مقاله برتر انتخاب شدند که در قالب هشت پنل تخصصی طی دو روز برگزار شدند. نتایج و یافته‌های این مقالات در اختیار علاقه‌مندان و اندیشمندان این حوزه قرار خواهد گرفت.»

وی درباره انتشار مقالات همایش گفت:«تمام مقالات این همایش به صورت علمی پژوهشی منتشر می‌شوند و دارای امتیاز علمی هستند. این مقالات در دو جلد مجموعه مقالات گردآوری شده و همچنین در نشریات علمی پژوهشی دانشگاه صداوسیما، از جمله نشریه “رسانه‌های دیداری و شنیداری” و “مطالعات میان‌رشته‌ای ارتباطات و رسانه” چاپ خواهند شد.»

دبیر کمیته علمی همایش در پایان تأکید کرد:«با توجه به یافته‌های این همایش، هدف ما تدوین یک منشور راهبردی برای سازمان صداوسیما در حوزه‌های مختلف است که بتوان از آن به نحو مؤثری استفاده کرد.»

 

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn