کد خبر : 287667
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 اردیبهشت 1404 - 21:41
0 بازدید

تأثیر تماشای تبلیغات فست فود بر چاقی کودکان

تأثیر تماشای تبلیغات فست فود بر چاقی کودکان

فقط ۵ دقیقه تماشای تبلیغات فست فود می‌تواند باعث چاقی کودکان شود. باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد فراهانی – یک مطالعه جدید نشان داده است کودکانی که فقط به مدت پنج دقیقه در معرض تبلیغات فست فود قرار می‌گیرند، ممکن است روزانه ۱۳۰ کالری اضافی مصرف کنند که معادل یک تکه کوچک شکلات است. این یافته‌ها که

فقط ۵ دقیقه تماشای تبلیغات فست فود می‌تواند باعث چاقی کودکان شود.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد فراهانی  یک مطالعه جدید نشان داده است کودکانی که فقط به مدت پنج دقیقه در معرض تبلیغات فست فود قرار می‌گیرند، ممکن است روزانه ۱۳۰ کالری اضافی مصرف کنند که معادل یک تکه کوچک شکلات است.

این یافته‌ها که در کنگره اروپایی چاقی در مالاگا ارائه شد، نشان داد که تبلیغات در پلتفرم‌های مختلف – از جمله رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون و پادکست‌ها – همگی در افزایش کالری دریافتی نقش دارند.

این مطالعه که شامل ۲۴۰ کودک ۷ تا ۱۵ ساله بود، نشان داد کودکانی که به مدت پنج دقیقه در معرض تبلیغات غذا‌های سرشار از چربی اشباع، قند و/یا نمک (HFSS) قرار گرفتند، در مقایسه با کودکانی که تبلیغات غیرغذایی را تماشا کردند، به طور متوسط ​​۱۳۰ کالری اضافی در روز مصرف کردند.

این یافته‌های نگران‌کننده، تأثیر قابل توجه تبلیغات فست فود بر عادات غذایی کودکان را نشان می‌دهد. اگرچه این تحقیق هنوز در یک مجله علمی معتبر منتشر نشده است، اما یافته‌های اولیه بر لزوم وضع قوانین سختگیرانه‌تر برای تنظیم تبلیغات مواد غذایی ناسالم که کودکان را هدف قرار می‌دهند، تأکید می‌کند.

پروفسور اِما بویلند از دانشگاه لیورپول و نویسنده‌ی اصلی این مطالعه می‌گوید: «حتی مواجهه‌ی کوتاه مدت با تبلیغات غذا‌های پرچرب، نمک و شکر می‌تواند منجر به مصرف کالری اضافی و افزایش وزن شود، به‌ویژه در میان جوانانی که بیشترین تأثیر را از تبلیغات می‌پذیرند و عادات غذایی‌شان اساس سلامت مادام‌العمرشان را تشکیل می‌دهد.»

تجزیه و تحلیل نشان داد کودکانی که تبلیغات غذا‌های سرشار از چربی اشباع، قند ویا نمک را مشاهده کردند، در مقایسه با کودکانی که تبلیغات غیرغذایی را مشاهده کردند، میان وعده‌های بیشتری (۵۸.۴ کالری اضافی)، ناهار بزرگتری (۷۲.۵ کالری اضافی) و کل غذای دریافتی (مجموع میان وعده و ناهار) بیشتری مصرف کردند. متخصصان همچنین دریافتند که کودکانی که شاخص توده بدنی (BMI) بالاتری دارند، به تبلیغات مواد غذایی «پاسخگوتر» هستند.

منبع: ایندیپندنت

+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn