کد خبر : 294385
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 خرداد 1404 - 16:57
دسته‌بندی نشده
0 بازدید

برگزاری پنل با اخلاق برانیم در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو

برگزاری پنل با اخلاق برانیم در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو

تیتر کوتاه گزارش می‌دهد؛ پنل تخصصی «با اخلاق برانیم» همزمان با نخستین روز بیستمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. این پنل که با هدف طرح مباحث اخلاق حرفه ای در صنعت خودرو و توجه به ابعاد انسانی و اجتماعی این صنعت طراحی شده

تیتر کوتاه گزارش می‌دهد؛

پنل تخصصی «با اخلاق برانیم» همزمان با نخستین روز بیستمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

برگزاری پنل با اخلاق برانیم در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو


این پنل که با هدف طرح مباحث اخلاق حرفه ای در صنعت خودرو و توجه به ابعاد انسانی و اجتماعی این صنعت طراحی شده بود، میزبان جمعی از متخصصان حوزه خودرو و جامعه شناسی صنعتی بود.

رونمایی از کارگروه «خودرو رانده می شود»

در این نشست که با رونمایی از کارگروه «خودرو رانده می شود (خود)(رو) نیست» همراه بود، سه سخنران اصلی مهدیه بهاری، مسئول استراتژی گروه سایپا و عضو کمیته کمپین «نه به تصادف»، احمد فرهادی، مدیرعامل اندیشکده خودرو، و محمدرضا صادقی نژاد، فعال حوزه سیاست گذاری فرهنگی در صنعت خودرو به طرح دیدگاه ها و تجربیات خود پرداختند.

از کمپین «نه به تصادف» تا ضرورت تغییر در گفتمان صنعتی

مهدیه بهاری با اشاره به کمپین «نه به تصادف» گفت: اخلاق در صنعت خودرو تنها به رعایت ایمنی فنی محدود نمی شود، بلکه باید در تصمیم گیری ها، طراحی محصول، خدمات پس از فروش و آموزش رانندگی نیز جاری باشد. او تأکید کرد که ایجاد فرهنگ مسئولیت پذیری در میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، یکی از مهم ترین حلقه های مفقوده در زنجیره توسعه صنعت خودرو است. بهاری همچنین خواستار پررنگ شدن نگاه انسانی در سیاست گذاری های صنعتی شد و گفت بدون توجه به جان و رفاه مردم، هیچ توسعه ای پایدار نخواهد بود.

اخلاق، محور بازتعریف رابطه صنعت و جامعه

احمد فرهادی در سخنان خود با اشاره به تجربه های بین المللی، گفت که صنایع موفق آنهایی هستند که مسئولیت اجتماعی را به بخشی از مزیت رقابتی خود تبدیل کرده اند. او تأکید کرد که صنعت خودرو ایران نیز باید از نگاه صرفاً تکنوکراتیک فاصله بگیرد و به سمت طراحی نظام اخلاقی و فرهنگی خاص خود حرکت کند. به گفته فرهادی، کارگروه «خودرو رانده می شود» با هدف تولید گفتمان تازه ای حول مسئولیت پذیری، شفافیت و کرامت انسانی در صنعت خودرو تشکیل شده و قرار است به شکل بین بخشی با نهادهای مدنی، خودروسازان، دانشگاه ها و نخبگان همکاری کند.

 بدون اخلاق، تحول تکنولوژیک بی معناست

محمدرضا صادقی نژاد نیز در این پنل با تأکید بر لزوم همگرایی بین اخلاق، نوآوری و سیاست گذاری صنعتی، گفت که هرچند صنعت خودرو در آستانه تحولات فناورانه گسترده قرار دارد، اما در صورت فقدان رویکرد اخلاقی، این تحولات نمی توانند منجر به بهبود کیفیت زندگی مردم شوند. او همچنین به اهمیت آموزش اخلاق صنعتی در دانشگاه ها و بدنه مدیریتی شرکت های خودروسازی اشاره کرد و افزود: تربیت مدیران و مهندسانی که مسئولیت اجتماعی را درک کنند، یکی از شروط توسعه متوازن است.

نگاهی انسانی به صنعت؛ مسیری تازه در سیاست گذاری خودرو

برگزارکنندگان این نشست تخصصی با هدف گسترش گفتمان اخلاق در صنعت خودرو، اعلام کردند کارگروه تازه تأسیس «خودرو رانده می شود» در ماه های آینده نشست ها، پژوهش ها و فعالیت های میدانی متعددی را در تعامل با فعالان صنعت، رسانه ها و نهادهای مدنی برگزار خواهد کرد. به گفته آنان، این حرکت تازه می تواند آغازگر مسیری باشد که صنعت خودرو را از نگاه صرفاً تولیدمحور به نگاهی جامع تر، انسان محورتر و مسئولانه تر رهنمون سازد.






پوستر موشن نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۴


منبع:+

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn