همشهری آنلاین– رابعه تیموری:اما الان کار کشیده شده به لنزهای فانتزی قرمز و بنفش و حتی کلهغازی تا تیزی نگاه دارندگانشان را بیشتر کند. چشمها را نمیتوانند مثل زبان نصف کنند تا آن را به مدل زبان ماری درآورند. این عضو حساس مثل گوش هم لولهای و الفینگ نمیشود، حتی مانند گونه چالدار و برجسته هم نمیشود، اما باز هم از تنوعطلبی زنان و مردان اهل مد در امان نمیماند و به وسیله لنزهای رنگی هر روز به رنگی درمیآید. این رنگ عوض کردن هم بیداستان و بیدردسر نیست و ماجراهای بسیار دارد. این رنگ عوض کردن هم بیداستان و بیدردسر نیست و ماجراهای بسیار دارد، ماجراهایی که شاید از امتحان لنزهای تستر آغاز شود.
فقط لنز عرضه میشود
محصولات کانال مجازی آنها پر و پیمانتر از سایر کانالهای عرضه لنز است. فروشگاهشان هم که در انتهای یکی از پاساژهای مرکز شهر قرارگرفته، فقط به عرضه لنز رنگی اختصاص دارد و در ویترینهای شیشهای فروشگاه از سایر محصولات آرایشی خبری نیست. در میان مشتریان فروشگاه از دختران نوجوان تا خانمهای پا به سن گذاشته به چشم میخورند. در کاتالوگ لنزهای مختلف که روی ویترین چیدهاند، رنگ مردمک چشمهای لنگه به لنگه متنوع است: سبز، آبی، یخی، قهوهای، عسلی و طوسی خاکستری. اسامی و مشخصات پرطمطراقی هم که زیر هر لنز نوشتهاند، کامیون نمیکشد: لنز عسلی طلایی دوردار لنا هیزل ایفوریا… لنز سبز اقیانوسی دور محور استاری آیز آماندا… لنز آبی روشن دوردار آئورا بلو آماندا… هرکدام را هم مشتریان فروشگاه انتخاب میکنند، فروشنده جوان حسابی از آنها تعریف و تمجید میکند: «این لنز سیاهی چشم شما را به رنگی تبدیل میکند که مخلوطی از رنگ سبز و آبی اقیانوسی است و این حلقه تیره دور لنز هم چشمهای شما را جذابتر و گیراتر میکند…»
تست مجاز است
فروشنده، زیر میزش هم جعبهای پر از بطریهای شیشهای کپسولی دارد که لنزهای تستر را داخل آنها گذاشته است. وقتی مشتری با تعریف و تمجیدهای او تصمیم به خرید میگیرد، یکی از آنها را از بطری بیرون میآورد و با پنس روی مردمک او جا میدهد. وقتی هم مشتری خودش را با چشمهای عسلی فندقی یا عسلی رگه دار سیری و طوسی سبزآبی تازه اش در آینه حسابی ورانداز کرد، آن را کمی الکل میپاشد و دوباره در بطری میگذارد تا برای تست مشتری بعدی آمادهباشد. کارش هم وقتی سخت میشود که همزمان دو مشتری برای یک لنز پیدا شود و او باید لنز تستر را بعد از الکل پاشی کاملا خشککند تا برای تست مشتری دوم آماده شود.

لنزهای تخفیفدار
قیمت لنزهای داخل کاتالوگها که کمتر از ۶ ماه کارآیی دارند، از ۵۵۰ هزار تومان شروع میشوند و قیمت گرانترین آنها که ۶ ماه قابل استفاده است به حدود ۲ میلیون تومان میرسد، اما در ویترین لنزهایی هم یافت میشود که تاریخ مصرف آنها ۶ ماهه است، ولی بهعنوان محصولات تخفیفدار ۴۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت خوردهاند. آقای فروشنده به همه مشتریانی که روی قیمت لنزها چانه میزنند خرید این دسته از لنزها را توصیه میکند و موکدا هم سفارش میکند بیشتر از یک ماه استفاده نکنند. تاریخ انقضای این محصولات تخفیف خورده نزدیک است و اگر بعد از تاریخ انقضا مصرف شوند، شاید قرنیههای میشی، سیاه یا سبز و قهوهای؛ مشتریان آقای فروشنده را کاملا بیرنگ و نابینا کنند!
انتقال بیماری با لنز تستر
دکتر مهرداد محمدی درباره پیامدهای استفاده از لنزهای رنگی میگوید: «چشم محیطی حساس و مستعد جذب میکروب است و عفونت قرنیه از شایعترین مشکلات استفاده از لنزهای زیبایی به شمار میآید. این مشکل اغلب بر اثر لمس لنز با دستان آلوده به وجود میآید و باعث انتقال باکتریها و میکروبها به سطح لنز و درنهایت به قرنیه چشم میشود.» این چشم پزشک استفاده از لنزهای اشتراکی و لنزهای تستر را باعث انتقال بیماری میداند و توضیح میدهد: «استفاده از لنز فرد دیگر یا لنزهای استفاده شده، باعث انتقال میکروبها و باکتریهای چشم شده و خطر عفونت را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد. یکی از باکتریهای شایعی که از فرد به فرد منتقل میشود، باکتری سودوموناس است که در صورت ورود به چشم و عدم درمان بهموقع، در عرض ۴۸ ساعت به قرنیه آسیب جدی میرساند.» محمدی بروز عارضههایی مانند زخم قرنیه را که میتواند به کاهش دید دائمی و حتی نابینایی منجر شود، از عوارض استفاده از لنز آرایشی میداند.
بیشتر بخوانید: استفاده از لنز رنگی تنها با تجویز پزشک مجاز است
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰