ببینید؛ نخستین نگاه به هیولای تمام برقی آئودی TT

آئودی برای اولین بار تصویری از خودروی اسپرت جدیدش منتشر کرد؛ خودرویی که میراث TT کلاسیک را با طراحی و فناوریهای مدرن ترکیب کرده است. این خودرو از نظر طراحی و عملکرد بین دو مدل TT و R8 قرار می گیرد و برخلاف مدل های قبلی، کاملا برقی است. به گزارش فرارو به نقل از
آئودی برای اولین بار تصویری از خودروی اسپرت جدیدش منتشر کرد؛ خودرویی که میراث TT کلاسیک را با طراحی و فناوریهای مدرن ترکیب کرده است. این خودرو از نظر طراحی و عملکرد بین دو مدل TT و R8 قرار می گیرد و برخلاف مدل های قبلی، کاملا برقی است.
به گزارش فرارو به نقل از motor1، گرنوت دلنر، مدیر عامل آئودی امیدوار است که این خودرو بتواند تجربهای مشابه هیجان TT کلاسیک ارائه دهد. آئودی تبلیغات این خودرو را در شبکههای اجتماعی آغاز کرده، اما جزئیات فنی این خودرو همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و تنها عناصر طراحی آن به نمایش گذاشته شده است.
آئودی علاوه بر TT، از خودروهای تاریخی و کانسپتهای پیشین خود نیز برای طراحی این مدل جدید الهام گرفته است. از جمله مهمترین این منابع میتوان به کانسپت Avus، خودروی پیش از R8 با بدنه آلومینیومی و بیش از ۵۰۰ اسب بخار نیرو و همچنین خودروهای مسابقهای دهه ۱۹۳۰ Auto Union، از جمله Type C و Type D با موتورهای V-16 و V-12 اشاره کرد. رانندگان افسانهای همچون تاتزیو نوولاری و برند روزمایر توانستند با این خودروها در مسابقات مهم پیروز شوند و آئودی بعدها با کانسپتهای یادبود از آنها تجلیل کرد.
این خودرو با رویکرد مینیمال و تمرکز بر سادگی طراحی شده است و انتظار می رود بزرگتر از TT و کوچکتر از R8 باشد. طبق گفته دلنر، این کانسپت به تولید خواهد رسید و نسخه جادهای آن ظرف دو سال آینده معرفی میشود. دلنر می گوید این خودرو علاوه بر طراحی جدید، با فناوری هایی معرفی خواهد شد که پیشتر در هیچ یک از محصولات آئودی استفاده نشدهاند.
پیشبینی میشود کیفیت داخلی خودرو نیز نسبت به مدل های فعلی بهبود پیدا کند. اسکار دا سیلوا مارتینز، مسئول ارتباطات فناوری آئودی، میگوید: «محصولات ما در گذشته با کیفیت تر بودند و قصد داریم دوباره به همان سطح استاندارد دست پیدا کنیم.»
هنوز مشخص نیست آیا این خودروی دو درب از پلتفرم مشترک با پورشه Boxster/Cayman استفاده میکند یا خیر. اما چنین پلتفرمی میتواند هزینهها را کاهش دهد. با توجه به قوانین سختگیرانه آلایندگی در اروپا، توسعه موتورهای پرقدرت احتراق داخلی دشوار است و حتی آئودی و پورشه هم برنامههای توسعه خودروهای برقی خود را اصلاح کردهاند. با این حال تولید خودروهای با موتور احتراق داخلی تا دهه آینده ادامه خواهد داشت.
کانسپت آئودی آووس کواترو ۱۹۹۱
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0