به گزارش پارسینه پلاس به نقل از از سینما ۱۲۰، سریال جدید «محکوم» با بازی ساره بیات و کوروش تهامی در قسمت اول چنگی به دل نزد و روایت پر از فرازهای کند و ایرادات دراماتیک است. با این حال، سکانس پایانی و یک اتفاق شوم، نقطه امیدی برای دنبال کردن داستان ایجاد میکند.
(هشدار اسپویل) «محکوم» را سیامک مردانه ساخته که پیشتر در مقام دستیار کارگردان فعال بوده؛ نمونهاش «زخمکاری» محمدحسین مهدویان. حالا مهدویان طراح پروژه و مشاور کارگردان «محکوم» است. بر اساس قسمت اول، سلیقه و سبک مهدویان در کار نمود دارد که الزاما عیب محسوب نمیشود.
فیلمنامه «محکوم» را مهران مهدویان نوشته و نسرین (ساره بیات) و خسرو (کوروش تهامی) در مرکز داستان قرار دارند. آنها ازدواج میکنند ولی همچنان مهیار (یونس حراناف) مخالف است و نگران. بیشتر قصه قسمت اول به همین ماجرا اختصاص یافت که به دلیل کمبود نقاط عطف و فرازهای کوبنده، سریال در لحظات زیادی از رمق افتاد.
هنگام تماشای دیوانهبازی مهیار، سوال پیش میآید که چرا تراپیست (تهامی) نتوانست او را درمان کند تا ازدواج مادرش تبدیل به بحران روانی نشود. البته اگر چنین میشد قسمت اول چیز زیادی برای عرضه نمیداشت!
آقای دکتر در ماه عسل، نوعروس را هیپنوتیزم کرد تا از بیقراری خلاص شود. ایرادی به نفس کار وارد نیست اما چرا این اتفاق در تهران و بموقع حرانهای دیگر بانو انجام نشد؟ شاید هیپنوتیزم به جای سکانس معاشقه مورد استفاده بوده. در همین صحنه، شگفتی دکتر از این که همسر، فقط به یک نفر آن هم فرزندش فکر میکند، عجیب بود.
دیگر ایراد دراماتیک «محکوم» جایی است که تابان (شادی خلیلی) پیش نسرین اقرار کرد یکی را دوست دارد و برای ازدواج به خارج میرود. او راز را از پدر مخفی نگه داشته؛ با این استدلال که فکر نکند مردی دیگر را بر او ترجیح داده! یعنی خسرو تحصیلکرده و امروزی، تفاوت عشق به همسر و علاقه به پدر را نمیداند؟ اصلا چنین تفکری به شخصیت ارائه شده از تابان نمیخورد.
عدم چفت و بست منطقی روایت، تماشای قسمت اول «محکوم» را تبدیل به خاطرهای خوش نکرد. با این حال سکانس پایانی و یک اتفاق شوم، نقطه اتصال خوبی برای دنبال کردن داستان است.
بازیگران حضوری قابل قبول در «محکوم» دارند که تحلیل عملکرد آنها را بماند برای بعد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0