کد خبر : 329807
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ - ۱:۵۱

“ب ام و” با معرفی خودروی جدید به جنگ غول‌های برقی جهان رفت

“ب ام و” با معرفی خودروی جدید به جنگ غول‌های برقی جهان رفت

به گزارش “پدال نیوز”  ب‌ام و، با راهبرد بازنگری شده برای رویارویی با رقیبانش در عرصه خودرو‌های برقی، نسل دوم مدل «آی ایکس ۳» (iX ۳) را عرضه کرد «آی ایکس ۳» جدید ب‌ام و، یک خودروی شاسی‌بلند تمام برقی، در اوایل سال ۲۰۲۶، در سطح بین‌المللی به فروش خواهد رسید. این خودرو، جایگزین مدل

به گزارش “پدال نیوز”

 ب‌ام و، با راهبرد بازنگری شده برای رویارویی با رقیبانش در عرصه خودرو‌های برقی، نسل دوم مدل «آی ایکس ۳» (iX ۳) را عرضه کرد

«آی ایکس ۳» جدید ب‌ام و، یک خودروی شاسی‌بلند تمام برقی، در اوایل سال ۲۰۲۶، در سطح بین‌المللی به فروش خواهد رسید. این خودرو، جایگزین مدل موجود و یکی از موفق‌ترین خودرو‌های برقی این خودروساز لوکس آلمانی خواهد شد.

همچنین، شاید این، بزرگترین انتخاب در تاریخ ۱۰۹ ساله ب‌ام و باشد که این خودروساز را در مقابل رهبران خودرو‌های برقی با فناوری بالا مانند «تسلا» و برند‌های چینی شامل بی‌وای‌دی، اکسپنگ و نیو قرار می‌دهد.

«آی ایکس ۳»، اولین مدل از سری ۴۰ خودروی جدیدی است که قرار است تا سال ۲۰۲۷ عرضه شوند و تقریبا تمام مدل‌های ب‌ام و را از نو تعریف کنند. این خودرو‌ها که با نام «نئو کلس» (Neue Klasse) به معنای «کلاس جدید» در زبان آلمانی شناخته می‌شوند، از مجموعه‌ای جدید از فناوری‌های بهبود یافته، استفاده خواهند کرد.

«الیور زیپسه»، رئیس هیئت مدیره بی‌ام‌دبلیو، در مراسم رونمایی از این خودرو در مونیخ گفت: «نئو کلس» بزرگترین پروژه آینده ماست و جهشی بزرگ از نظر فناوری‌ها، تجربه رانندگی و طراحی را نشان می‌دهد. او افزود: «نئو کلس» چیزی فراتر از یک خودروی جدید است. این یک نسل کاملا جدید از مدل‌هاست که کل برند را برای سال‌های آینده شکل خواهد داد.

توسعه این خودرو در سال ۲۰۲۰ آغاز شد که کل هزینه‌های تحقیق و توسعه گروه ب‌ام و ۶.۳ میلیارد یورو بود و در سال ۲۰۲۴، این رقم به ۹ میلیارد یورو رسید.

«زیپس» همچنین اظهار کرد: مدل بعدی «نئو کلس»، خودرو «آی ۳» (i۳) خواهد بود که مدلی تمام برقی سدان سری سه به عنوان یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های ب‌ام و است. خودرو‌های «نئو کلس» پیشرفت‌های چشمگیری در عملکرد و ویژگی‌های خودرو‌های برقی و نرم‌افزاری، از جمله هوش مصنوعی، خواهند داشت.

ناظران صنعت انتظار دارند این اقدام به بهبود فروش ب‌ام و در چین و آسیا-اقیانوسیه که خودروسازان لوکس اروپایی در آنجا دچار افت شده‌اند، کمک کند.

ب‌ام و برای افزایش جذابیت خودروهایش در بازار‌های مختلف، رویکرد متفاوتی را در قبال محاسبات درون خودرویی از جمله همکاری با غول‌های فناوری چینی در پیش گرفته است. در بخش سخت‌افزار، مجموعه‌ای جدید از چهار رایانه شبکه‌ای ارائه می‌شود که ۲۰ برابر قدرت پردازش بیشتری نسبت به مدل‌های فعلی ارائه می‌دهد.

سایر خودرو‌ها ممکن است ده‌ها واحد پردازشی برای عملکرد‌های مختلف داشته باشند. در مقابل، این چهار رایانه شبکه‌ای، تمام سیستم‌ها را رصد می‌کنند و می‌توانند با تاخیر کمتری پاسخ دهند و عملکرد و کارایی رانندگی را بهبود بخشند.

«آی ایکس ۳» جدید ادعا می‌کند که با سیستم الکتریکی جدید ۸۰۰ ولتی خود، عملکرد بسیار بهتری دارد که دو برابر مدل قدیمی و قابل مقایسه با خودرو‌های برقی چینی است. همچنین، سلول‌های باتری لیتیومی جدید و سیستم مدیریت باتری دارد که همگی در داخل شرکت طراحی شده‌اند.

ب‌ام و، اعلام کرد: برد این خودرو تقریبا دو برابر شده و به بیش از ۸۰۰ کیلومتر رسیده است. این برد در بین بالاترین میزان برد خودرو‌های برقی قرار می‌گیرد و از تمام مدل‌های موجود بی‌وای‌دی، «تسلا» و حتی خودرو‌های هیبریدی، پیشی می‌گیرد.

اگرچه باتری این خودرو با ظرفیت ۱۰۸.۷ کیلووات ساعت، بزرگ است، اما افزایش برد، فقط از طریق اندازه باتری حاصل نمی‌شود. ب‌ام و، بهبود سیستم الکتریکی و آیرودینامیک را عامل بهره‌وری ۱۵ کیلووات ساعت در ۱۰۰ کیلومتر می‌داند که آن را در کنار رقیبش، «مدل وای» (Model Y) شرکت «تسلا» قرار می‌دهد. به طور کلی، نسل جدید خودرو‌ها حدود ۲۰ درصد کارآمدتر از مدل‌های قبلی خواهند بود.

شارژ این خودرو نیز سریع‌تر است. حداکثر میزان شارژ بیش از دو برابر شده و به ۴۰۰ کیلووات رسیده است، به این معنی که ۱۰ دقیقه شارژ می‌تواند ۳۷۲ کیلومتر برد اضافه کند.

خودروسازان لوکس مانند ب‌ام و، آئودی، مرسدس بنز و پورشه در سال‌های اخیر به دلیل رکود اقتصادی و ظهور تولیدکنندگان داخلی حتی در بخش‌های لوکس و گران قیمت، جایگاه خود را در چین از دست داده‌اند.

ناظران صنعت می‌گویند که ب‌ام و، گام‌های درست برای به چالش کشیدن تولیدکنندگان چینی بر می‌دارد که می‌تواند فروش این خودروساز را نه فقط در آنجا، بلکه به طور گسترده‌تری در آسیا نیز افزایش دهد. این امر از طریق پلتفرم توانمندتر خودرو‌های برقی «نئو کلس» و نرم‌افزار آن محقق خواهد شد.

براساس گزارش بیزینس تایمز، «جیمی پنگ»، دانشیار دانشکده طراحی و مهندسی دانشگاه ملی سنگاپور، گفت: استفاده ب‌ام و از پلتفرم ۸۰۰ ولتی، همراه با سلول‌های باتری نسل جدید، پیشرفت‌های قابل‌توجهی در سرعت شارژ و برد رانندگی ایجاد می‌کند و فاصله خود را با برند‌های برتر چینی کاهش می‌دهد.

وی افزود: برای ب‌ام و و سایر بازیگران بین‌المللی، توسعه نرم‌افزار منطقه‌ای ممکن است برای تضمین رقابت‌پذیری و تقویت تعامل با مشتری ضروری باشد. این امر به ویژه زمانی اهمیت پیدا می‌کند که چین، همچنان بزرگترین بازار فروش خودرو برای ب‌ام و باشد.

شرکت ب‌ام ودر نیمه اول سال میلادی جاری، مجموعا ۳۱۸ هزار و ۱۲۵ خودرو در چین فروخت که کمتر از نصف رقم ۸۲۴ هزار و ۹۳۲ دستگاه برای کل سال ۲۰۲۳ بود.

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار