کد خبر : 330059
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۱:۵۴

هیچ نوآموزی نباید از دوره پیش دبستانی محروم شود

هیچ نوآموزی نباید از دوره پیش دبستانی محروم شود

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: هیچ کودک و نوآموز ایرانی نباید به دلیل فقر و یا زندگی در مناطق ۲ زبانه و محروم از دوره پیش‌دبستانی باز بماند. باشگاه خبرنگاران جوان – حمیدرضا شیخ‌الاسلام معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک  در نشست با «ناشران بسته‌های

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: هیچ کودک و نوآموز ایرانی نباید به دلیل فقر و یا زندگی در مناطق ۲ زبانه و محروم از دوره پیش‌دبستانی باز بماند.

باشگاه خبرنگاران جوان – حمیدرضا شیخ‌الاسلام معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک  در نشست با «ناشران بسته‌های تربیت-یادگیری تاییدشده»، شفافیت و سلامت را دو ویژگی اصلی فرایند بررسی بسته‌های تربیت-یادگیری دانست.

وی با اشاره به هم‌افزایی مجلس، دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، افزود: خوشبختانه امروز همه حاکمیت به اهمیت دوره پیش‌دبستانی واقف است و آمادگی دارند ظرفیت‌های خود را برای ارتقای این حوزه به کار بگیرند.

شیخ‌الاسلام با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در گرو توسعه پیش‌دبستانی است، خاطرنشان کرد: ایجاد ساختار متناظر استانی در همۀ استان‌ها بر مبنای همین ضرورت صورت گرفت؛ اقدامی که با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط و دغدغه‌مندی آنان نسبت به دوره پیش از دبستان محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌ها و رویکرد‌ها در حوزه پیش‌دبستانی باید مبتنی بر میدان، نیاز‌ها و ویژگی‌های آن باشد، خاطر نشان کرد: پژوهش و تحقیق مهمترین عوامل قدرت سیاست‌گذاری هستند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اضافه کرد: اگر عملکرد کشور در حوزه پیش‌دبستانی مطلوب باشد، کودک با انگیزه و میل بیشتری وارد فضای آموزش رسمی خواهد شد و در نتیجه فرایند آموزش و پرورش را با کیفیت بهتری طی خواهد کرد.

شیخ‌الاسلام توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی را به ویژه در مناطق محروم و لازم‌التوجه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هیچ کودک و نوآموز ایرانی نباید به دلیل فقر و یا زندگی در مناطق دوزبانه و محروم از دوره پیش‌دبستانی باز بماند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگرش تعیین‌کننده رفتار فرد است، اظهار کرد: اگر بتوان نگرش نوآموز را در دوره پیش از دبستانی به علم، مدرسه و تحصیل اصلاح کرد، قطعاً رفتار‌های تحصیلی – تربیتی بهتری را شاهد خواهیم بود و از نتیجۀ آن تمام جامعه منتفع خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت محتوای تربیت-یادگیری، بر لزوم پشتوانه علمی و تحقیقاتی تاکید و تصریح کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای بررسی حرفه‌ای و تخصصی بسته‌های تربیت – یادگیری در محیط سالم و شفاف، میزبان بهترین داور‌ها را از سراسر کشور بود، زیرا باور داریم اعتماد مردم بزرگترین سرمایه برای نظام تعلیم و تربیت است؛ اعتمادی که جز در سایه شفافیت و سلامت فرایند‌ها محقق نمی‌شود.

وی در پایان سرعت در چاپ، کیفیت چاپ، توجه ویژه به مناطق محروم و تسریع در ارسال بسته‌های تربیت-یادگیری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: گرچه حفظ حقوق ناشران امری ضروری است، ولی نگاه صرف اقتصادی به مسائل تربیتی و فرهنگی مخرب است.

منبع: وزارت آموزش و پرورش

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار