هیچ نوآموزی نباید از دوره پیش دبستانی محروم شود

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: هیچ کودک و نوآموز ایرانی نباید به دلیل فقر و یا زندگی در مناطق ۲ زبانه و محروم از دوره پیشدبستانی باز بماند. باشگاه خبرنگاران جوان – حمیدرضا شیخالاسلام معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نشست با «ناشران بستههای
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: هیچ کودک و نوآموز ایرانی نباید به دلیل فقر و یا زندگی در مناطق ۲ زبانه و محروم از دوره پیشدبستانی باز بماند.
باشگاه خبرنگاران جوان – حمیدرضا شیخالاسلام معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در نشست با «ناشران بستههای تربیت-یادگیری تاییدشده»، شفافیت و سلامت را دو ویژگی اصلی فرایند بررسی بستههای تربیت-یادگیری دانست.
وی با اشاره به همافزایی مجلس، دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، افزود: خوشبختانه امروز همه حاکمیت به اهمیت دوره پیشدبستانی واقف است و آمادگی دارند ظرفیتهای خود را برای ارتقای این حوزه به کار بگیرند.
شیخالاسلام با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در گرو توسعه پیشدبستانی است، خاطرنشان کرد: ایجاد ساختار متناظر استانی در همۀ استانها بر مبنای همین ضرورت صورت گرفت؛ اقدامی که با همکاری دستگاهها و نهادهای مرتبط و دغدغهمندی آنان نسبت به دوره پیش از دبستان محقق شد.
وی با تاکید بر اینکه سیاستها و رویکردها در حوزه پیشدبستانی باید مبتنی بر میدان، نیازها و ویژگیهای آن باشد، خاطر نشان کرد: پژوهش و تحقیق مهمترین عوامل قدرت سیاستگذاری هستند.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اضافه کرد: اگر عملکرد کشور در حوزه پیشدبستانی مطلوب باشد، کودک با انگیزه و میل بیشتری وارد فضای آموزش رسمی خواهد شد و در نتیجه فرایند آموزش و پرورش را با کیفیت بهتری طی خواهد کرد.
شیخالاسلام توسعه کمی و کیفی دوره پیشدبستانی را به ویژه در مناطق محروم و لازمالتوجه ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هیچ کودک و نوآموز ایرانی نباید به دلیل فقر و یا زندگی در مناطق دوزبانه و محروم از دوره پیشدبستانی باز بماند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نگرش تعیینکننده رفتار فرد است، اظهار کرد: اگر بتوان نگرش نوآموز را در دوره پیش از دبستانی به علم، مدرسه و تحصیل اصلاح کرد، قطعاً رفتارهای تحصیلی – تربیتی بهتری را شاهد خواهیم بود و از نتیجۀ آن تمام جامعه منتفع خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت محتوای تربیت-یادگیری، بر لزوم پشتوانه علمی و تحقیقاتی تاکید و تصریح کرد: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای بررسی حرفهای و تخصصی بستههای تربیت – یادگیری در محیط سالم و شفاف، میزبان بهترین داورها را از سراسر کشور بود، زیرا باور داریم اعتماد مردم بزرگترین سرمایه برای نظام تعلیم و تربیت است؛ اعتمادی که جز در سایه شفافیت و سلامت فرایندها محقق نمیشود.
وی در پایان سرعت در چاپ، کیفیت چاپ، توجه ویژه به مناطق محروم و تسریع در ارسال بستههای تربیت-یادگیری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: گرچه حفظ حقوق ناشران امری ضروری است، ولی نگاه صرف اقتصادی به مسائل تربیتی و فرهنگی مخرب است.
منبع: وزارت آموزش و پرورش
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0