واکوکو در برابر لبوبو | سایت انتخاب

فایننشال تایمز نوشت: مینیسو، خردهفروش کمهزینه چینی، با معرفی عروسکها و شخصیتهای اختصاصی خود وارد رقابت مستقیم با عروسک مشهور «لبوبو» از شرکت پاپ مارت شده است. این شرکت اعلام کرده است که با استخدام ۹ طراح، استراتژی تازهای برای توسعه مالکیت فکری و شخصیتهای انحصاری در پیش گرفته است. هدف مینیسو افزایش سهمش در بازار

فایننشال تایمز نوشت: مینیسو، خردهفروش کمهزینه چینی، با معرفی عروسکها و شخصیتهای اختصاصی خود وارد رقابت مستقیم با عروسک مشهور «لبوبو» از شرکت پاپ مارت شده است. این شرکت اعلام کرده است که با استخدام ۹ طراح، استراتژی تازهای برای توسعه مالکیت فکری و شخصیتهای انحصاری در پیش گرفته است. هدف مینیسو افزایش سهمش در بازار پررونق اسباببازیهای کلکسیونی است که طی سالهای اخیر به ویژه میان زنان نسل Z در چین محبوبیت گسترده یافته است.
به گزارش انتخاب، یکی از شخصیتهای تازه مینیسو «واکوکو» نام دارد، عروسکی پشمالو با یک ابروی پیوسته که در اواخر سال گذشته معرفی شد. مشابه پاپ مارت، این شرکت نیز اسباببازیها را در دستگاههای فروش خودکار و «جعبههای غافلگیرانه» عرضه میکند. به گفته مدیر بازاریابی مینیسو، «پاپ مارت رقیب بسیار قدرتمندی است»، اما هر دو شرکت با هم به گسترش این صنعت کمک میکنند.
مینیسو که سالانه حدود ۱۷ میلیارد یوان (۲.۴ میلیارد دلار) فروش دارد، بخشی از درآمد خود را از فروش کالاهای دارای مجوز برندهایی چون دیزنی و مارول به دست میآورد. اما اکنون با توسعه طراحیهای اختصاصی و از طریق زیرمجموعهای به نام «تاپ توی» به دنبال تقویت جایگاه خود در بازار داخلی و خارجی است. فروش «تاپ توی» در سهماهه دوم سال جاری ۸۷ درصد رشد داشته و مینیسو حتی احتمال عرضه عمومی سهام آن را مطرح کرده است.
ایالات متحده در استراتژی توسعه مینیسو جایگاه کلیدی دارد. این شرکت با وجود تعرفههای سنگین، خرید خود از شرکتهای آمریکایی را افزایش داده و اکنون حدود ۴۰ درصد محصولاتش را از آمریکا تأمین میکند. به گفته مدیران مینیسو، حتی با افزایش قیمت ناشی از تعرفهها، محصولات که معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ دلار قیمت دارند همچنان در محدودهای مقرونبهصرفه باقی میمانند.
با این حال، کارشناسان معتقدند که مینیسو هنوز نتوانسته موفقیتی همسنگ «لابوبو» خلق کند. به گفته تحلیلگران، مصرفکنندگان آمریکایی همچنان این برند را بیشتر بهعنوان فروشنده اسباببازیهای ارزان میشناسند و نفوذ فرهنگی چین در بازار جهانی هنوز به سطح ژاپن یا کره نرسیده است. رقابت شدید داخلی نیز چالش دیگری برای مینیسو محسوب میشود، زیرا توسعه شخصیتهای موفق نیازمند زمان، سرمایه و اندکی شانس است.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0