سهم بازار تسلا در آمریکا به ۳۸ درصد سقوط کرد

طبق دادههای منتشر شده، سهم بازار تسلا از فروش خودروهای برقی در ایالات متحده در ماه اوت به ۳۸ درصد سقوط کرد؛ رقمی که از اکتبر ۲۰۱۷ تاکنون بیسابقه است و برای نخستینبار سهم شرکت را به زیر ۴۰ درصد میرساند. به گزارش تیتر کوتاه – کاکس آتوموتیو نشان میدهد که سهم تسلا در ژوئن به
طبق دادههای منتشر شده، سهم بازار تسلا از فروش خودروهای برقی در ایالات متحده در ماه اوت به ۳۸ درصد سقوط کرد؛ رقمی که از اکتبر ۲۰۱۷ تاکنون بیسابقه است و برای نخستینبار سهم شرکت را به زیر ۴۰ درصد میرساند.
به گزارش تیتر کوتاه – کاکس آتوموتیو نشان میدهد که سهم تسلا در ژوئن به ۴۸.۷ درصد رسیده بود، در ژوئیه به ۴۲ درصد کاهش یافت و در آگوست به ۳۸ درصد تنزل کرد؛ یعنی رشد کلی بازارِ خودروهای برقی بسیار سریعتر از رشد فروش تسلا بوده است. در ژوئیه کل فروش خودروهای برقی در آمریکا بیش از ۲۴ درصد جهش داشت و در آگوست هم این روند ادامه یافت، در حالی که رشد فروش تسلا در همان بازهها بهمراتب کندتر بود.
به نقل از رویترز، مقصر اصلی تحلیلگران را رقابت فشرده و مشوقهای جذاب خودروسازان رقیب میدانند؛ خودروسازان سنتی و تازهواردها مدلهای جدیدی عرضه کرده و بستههای تشویقی (وام بدون بهره، لیزینگ با شرایط ویژه، شارژ رایگان سریع و موارد مشابه) در سطح نمایندگیها ارائه میدهند که مشتریان را جذب میکند. بهعنوان نمونه، فروش فولکسواگن در یک ماه بیش از ۴۵۰ درصد افزایش یافت که نشانهای از تأثیر مشوقها و عرضه محصول جدید است.
نقش استراتژی تسلا
تحلیلها همچنین اشاره میکنند که تسلا در سالهای اخیر تمرکز قابلتوجهی روی پروژههای بلندپروازانهای مثل رباتاکسی (taxi خودران) و ربات انساننما گذاشته و عرضه مدلهای جدید ارزانقیمت یا تجدیدنظرهای کلان در سبد تولیدیاش را به تاخیر انداخته است. منتقدان میگویند وقتی خودروسازی محصول تازه ندارد، سهمش در بازار خودبهخود افت میکند. گفتههای استیفانی والدز استریتی، مدیر بخش تحلیل صنعت در کاکس، در این زمینه قابلارجاع است.
پیامدها برای تسلا و بازار
کاهش سهم بازار تسلا دو پیام مهم دارد: اول آنکه رقابتیتر شدن بازار میتواند فشار بر حاشیه سود تسلا را افزایش دهد (چون شرکت یا باید مشوق بدهد و حاشیه را فشرده کند یا سهم بازار را واگذار کند). دوم آنکه با نزدیک شدن زمان انقضای اعتبار مالیاتی فدرال (که تا پایان سپتامبر پیشبینی شده بود)، انتظار میرود جهشهای خرید فعلی تضعیف شده و چالشهای مالی و تقاضا برای خودروسازان بزرگتر شود.
نمونههای میدانی و بازتاب در رفتار خریداران
گزارشها حاکی است مشتریان در بازار واقعی نیز بهدنبال بهترین بسته معامله و تجربه کاربری هستند؛ مثلاً خریدارانی که بهجای انتخاب خودروی بنزینی یا مدل قدیمیتر، حاضر میشوند مدل رقیب با شرایط لیزینگ بهتر و امکان شارژ سریع رایگان بخرند — رفتاری که بهوضوح در افزایش ناگهانی فروش برخی برندها دیده شده است.
جمعبندی
سقوط سهم بازار تسلا به ۳۸ درصد در ماه اوت، نشانه آشکاری است که دوران سلطه مطلق این شرکت بر بازار برقی آمریکا بهپایان خود نزدیک شده یا دستکم وارد فاز رقابتی جدیدی شده است. آیا تسلا با بازگشت به عرضه محصولات تازه و رقابتی یا تغییر سیاستهای قیمتگذاری میتواند سهم از دسترفته را بازپس گیرد؟ پاسخ این سؤال در سهماهههای پیشرو و رفتار رقبا روشنتر خواهد شد.
تیترکوتاه مدیا
ساری میزبان بزرگترین گردهمایی تخصصی صنعت ساختمان در شمال کشور
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0