رضایت 90 درصدی غرفه داران از برگزاری ششمین نمایشگاه لجستیک تهران

1-حضور شخصیت های برجسته؛ از بابک زنجانی تا مدیران ارشد بازدید بابک زنجانی از نمایشگاه لجستیک باعث شد همه حواس ها به این رویداد معطوف شود. شاید بتوان گفت رکورد ویدئوهای اینستاگرامی با این حضور شکسته شد و پس از روز نخست با افزایش چندبرابری بازدیدهای تخصصی مواجه شدیم. زنجانی که با هلدینگ تازه تاسیس
1-حضور شخصیت های برجسته؛ از بابک زنجانی تا مدیران ارشد
بازدید بابک زنجانی از نمایشگاه لجستیک باعث شد همه حواس ها به این رویداد معطوف شود. شاید بتوان گفت رکورد ویدئوهای اینستاگرامی با این حضور شکسته شد و پس از روز نخست با افزایش چندبرابری بازدیدهای تخصصی مواجه شدیم. زنجانی که با هلدینگ تازه تاسیس خود به نام دات وان در این رویداد حضور داشت، طبق معمول حواشی و خبرسازی های مختص به خودش را نیز به همراه آورد.
غیر از بابک زنجانی، افراد بسیار مهمی نظیر برخی نمایندگان مجلس، رییس شورای عالی استان های کشور، مدیر مرکز بینالملل وزارت راه و شهرسازی، رئیس اتاق بازرگانی تهران، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مدیر سازمان منطقه آزاد اروند، مشاور اقتصادی رئیس جمهور و… مهمان و بازدیدکنندگان اصلی نمایشگاه امسال بودند.
همچنین رییس کل پلیس راهور فراجا، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های جمهوری اسلامی، رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، سفیر کشور صربستان در ایران و رئیس هیات مدیره فدراسیون حملونقل و لجستیک از دیگر بازدیدکنندگان مهم این رویداد نمایشگاهی بودند.
2-تایید نمایشگاه توسط مجموعه های قدیمی و حرفه ای
نگاه تخصصی فعالان صنعت لجستیک به این رویداد باعث شد تا دیگر موارد مشابه چندان مورد استقبال قرار نگیرد. به عنوان مثال مدیر ارشد بازاریابی و ارتباطات گروه ادمیرال در جریان برگزاری در نمایشگاه ششم حمل و نقل و لجستیک در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران حاضر بوده و پس از پایان این رویداد به خبرنگاران گفت: از نظر من تنها نمایشگاه معتبر و قانونی در عرصه حمل و نقل و لجستیک همین نمایشگاه ششم است.
محمدعلی مقدسی در این خصوص می گوید: نمایشگاه ششم حمل و نقل و لجستیک، با مجوز «سازمان توسعه تجارت» شکل گرفته و از آن جا که سازمان توسعه تجارت، تنها مرجع قانونی صدور مجوز برای برگزاری نمایشگاه است، نمایشگاه ششم نیز دارای مجوز از این نهاد قانونی است.
وی در پاسخ به این سوال مبنی براین که نمایشگاه نهم حمل و نقل و لجستیک به زودی در مصلی برگزار می شود و آیا این دو هم نامی و تشابه اسم و محتوا، برای جریان نمایشگاهی کشور در حوزه حمل و نقل و لجستیک، مثبت ارزیابی میشود و یا منفی، گفت: دو نکته مهم باید در نظر گرفت: یکی مجوز قانونی نمایشگاه که منحصرا در اختیار سازمان توسعه تجارت است و دیگری مکان برگزاری نمایشگاه. نمایشگاه ششم در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت برگزار شد و از این حیث هر دو شرط لازم و کافی را دارد. یعنی هم کاملا قانونی است و هم در محل معتبر نمایشگاهی برگزار میشود. به طور منطقی، هر نمایشگاهی که این دو خصیصه را نداشته باشد، فاقد وجاهت قانونی لازم است.
3-رضایت 90 درصدی مشارکت کنندگان از روند برگزاری
نظرسنجی های انجام شده از شرکت های حاضر در نمایشگاه نشان می دهد که از میان هر 10 شرکت، حداقل 9 مورد، حضور خود را برای سال های 1405 و 1406 تایید کردند. این امر به واسطه رضایتی است که اغلب شرکت ها از روند برگزاری داشته و با وجود چالش های مختلفی که امسال گریبان گیر نمایشگاه ها بوده، سعی دارند برای دوره های هفتم و هشتم نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
ناگفته نماند که مجموعه های بزرگ و هلدینگ های سرآمد در این رویداد به برگزاری دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی مشغول بودند که همین امر کیفیت محتوایی نمایشگاه ششم را افزایش داد.
4- جلسات تخصصی و پنل های کاربردی
در طول دوره برگزاری نمایشگاه و بر اساس آمارهای منتشر شده از ستاد برگزاری، بیش از 15 پنل کاربردی و ده ها نشست و اجلاس تخصصی در حوزه حمل و نقل و لجستیک طی 4 روز برگزار شده که در این زمینه 108 بازخورد جدی در رابطه با سرمایه گذاری، صادرات، توسعه بازار، انتقال فناوری، و همکاری های مشترک، به ثبت رسیده است.
5-نگاه ویژه به رسانه ها
در هیچ یک از رویدادهای مرتبط با صنعت لجستیک به رسانه های عمومی و مشهور در کنار رسانه های تخصصی توجه نشده است. در نمایشگاه هایی که محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جمهوی اسلامی ایران برگزار می کند اما توجه به این مهم از اصول اولیه و استانداردهای رسانه ای است.
ستاد خبری نمایشگاه لجستیک ششم نیز به طور گسترده و با در نظر گرفتن فضاهای تخصصی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه، سعی در ایجاد بستری برای اطلاع رسانی یکپارچه داشت که در نهایت با هماهنگی های واحد روابط عمومی میلاد نور و کمک رسانه های تخصصی نمایشگاهی این امر محقق شد. برپایی هاب رسانه نمایشگاه با حضور بیش از 20 رسانه عمومی و تخصصی از جمله نقاط قوت رویداد امسال بوده است.
رضایت 90 درصدی غرفه داران از برگزاری ششمین نمایشگاه لجستیک تهران
ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و لجستیک ایران با شعار”ایران، پیوندگاه هوشمند لجستیک منطقه”و به همت شرکت نمایشگاهی میلاد نور در شهریور ماه امسال برگزار شد. وقوع برخی اتفاقات در این نمایشگاه باعث شد تا بازدیدهای تخصصی در این رویداد نسبت به دیگر عناوین برگزار شده در تهران، دارای مخاطبان گسترده تری باشد. در این گزارش نگاهی داریم به دلایل موفقیت نمایشگاه لجستیک در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران. با ما همراه باشید:
1-حضور شخصیت های برجسته؛ از بابک زنجانی تا مدیران ارشد
بازدید بابک زنجانی از نمایشگاه لجستیک باعث شد همه حواس ها به این رویداد معطوف شود. شاید بتوان گفت رکورد ویدئوهای اینستاگرامی با این حضور شکسته شد و پس از روز نخست با افزایش چندبرابری بازدیدهای تخصصی مواجه شدیم. زنجانی که با هلدینگ تازه تاسیس خود به نام دات وان در این رویداد حضور داشت، طبق معمول حواشی و خبرسازی های مختص به خودش را نیز به همراه آورد.
غیر از بابک زنجانی، افراد بسیار مهمی نظیر برخی نمایندگان مجلس، رییس شورای عالی استان های کشور، مدیر مرکز بینالملل وزارت راه و شهرسازی، رئیس اتاق بازرگانی تهران، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، مدیر سازمان منطقه آزاد اروند، مشاور اقتصادی رئیس جمهور و… مهمان و بازدیدکنندگان اصلی نمایشگاه امسال بودند.
همچنین رییس کل پلیس راهور فراجا، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های جمهوری اسلامی، رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، سفیر کشور صربستان در ایران و رئیس هیات مدیره فدراسیون حملونقل و لجستیک از دیگر بازدیدکنندگان مهم این رویداد نمایشگاهی بودند.
2-تایید نمایشگاه توسط مجموعه های قدیمی و حرفه ای
نگاه تخصصی فعالان صنعت لجستیک به این رویداد باعث شد تا دیگر موارد مشابه چندان مورد استقبال قرار نگیرد. به عنوان مثال مدیر ارشد بازاریابی و ارتباطات گروه ادمیرال در جریان برگزاری در نمایشگاه ششم حمل و نقل و لجستیک در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران حاضر بوده و پس از پایان این رویداد به خبرنگاران گفت: از نظر من تنها نمایشگاه معتبر و قانونی در عرصه حمل و نقل و لجستیک همین نمایشگاه ششم است.
محمدعلی مقدسی در این خصوص می گوید: نمایشگاه ششم حمل و نقل و لجستیک، با مجوز «سازمان توسعه تجارت» شکل گرفته و از آن جا که سازمان توسعه تجارت، تنها مرجع قانونی صدور مجوز برای برگزاری نمایشگاه است، نمایشگاه ششم نیز دارای مجوز از این نهاد قانونی است.
وی در پاسخ به این سوال مبنی براین که نمایشگاه نهم حمل و نقل و لجستیک به زودی در مصلی برگزار می شود و آیا این دو هم نامی و تشابه اسم و محتوا، برای جریان نمایشگاهی کشور در حوزه حمل و نقل و لجستیک، مثبت ارزیابی میشود و یا منفی، گفت: دو نکته مهم باید در نظر گرفت: یکی مجوز قانونی نمایشگاه که منحصرا در اختیار سازمان توسعه تجارت است و دیگری مکان برگزاری نمایشگاه. نمایشگاه ششم در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت برگزار شد و از این حیث هر دو شرط لازم و کافی را دارد. یعنی هم کاملا قانونی است و هم در محل معتبر نمایشگاهی برگزار میشود. به طور منطقی، هر نمایشگاهی که این دو خصیصه را نداشته باشد، فاقد وجاهت قانونی لازم است.
3-رضایت 90 درصدی مشارکت کنندگان از روند برگزاری
نظرسنجی های انجام شده از شرکت های حاضر در نمایشگاه نشان می دهد که از میان هر 10 شرکت، حداقل 9 مورد، حضور خود را برای سال های 1405 و 1406 تایید کردند. این امر به واسطه رضایتی است که اغلب شرکت ها از روند برگزاری داشته و با وجود چالش های مختلفی که امسال گریبان گیر نمایشگاه ها بوده، سعی دارند برای دوره های هفتم و هشتم نیز در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
ناگفته نماند که مجموعه های بزرگ و هلدینگ های سرآمد در این رویداد به برگزاری دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی مشغول بودند که همین امر کیفیت محتوایی نمایشگاه ششم را افزایش داد.
4- جلسات تخصصی و پنل های کاربردی
در طول دوره برگزاری نمایشگاه و بر اساس آمارهای منتشر شده از ستاد برگزاری، بیش از 15 پنل کاربردی و ده ها نشست و اجلاس تخصصی در حوزه حمل و نقل و لجستیک طی 4 روز برگزار شده که در این زمینه 108 بازخورد جدی در رابطه با سرمایه گذاری، صادرات، توسعه بازار، انتقال فناوری، و همکاری های مشترک، به ثبت رسیده است.
5-نگاه ویژه به رسانه ها
در هیچ یک از رویدادهای مرتبط با صنعت لجستیک به رسانه های عمومی و مشهور در کنار رسانه های تخصصی توجه نشده است. در نمایشگاه هایی که محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جمهوی اسلامی ایران برگزار می کند اما توجه به این مهم از اصول اولیه و استانداردهای رسانه ای است.
ستاد خبری نمایشگاه لجستیک ششم نیز به طور گسترده و با در نظر گرفتن فضاهای تخصصی برای خبرنگاران و اصحاب رسانه، سعی در ایجاد بستری برای اطلاع رسانی یکپارچه داشت که در نهایت با هماهنگی های واحد روابط عمومی میلاد نور و کمک رسانه های تخصصی نمایشگاهی این امر محقق شد. برپایی هاب رسانه نمایشگاه با حضور بیش از 20 رسانه عمومی و تخصصی از جمله نقاط قوت رویداد امسال بوده است.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0