کد خبر : 337650
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۲

اژدهای خارجی سایپا با قیمت قطعی آماده فروش شد + جزئیات

اژدهای خارجی سایپا با قیمت قطعی آماده فروش شد + جزئیات

قیمت قطعی کارخانه برای سایپا ۴۲۱P اعلام شد. سایپا در سال ۱۴۰۴ برای اولین بار اقدام به مونتاژ و عرضه خودرو نیم شاسی محبوب چانگان CS۳۵ پلاس با نام تجاری سایپا ۴۲۱P  کرد. این خودرو در واقع نسل جدید CS۳۵ است که پیش‌تر نیز توسط سایپا در نسخه‌های وارداتی به بازار ایران معرفی شده بود.

قیمت قطعی کارخانه برای سایپا ۴۲۱P اعلام شد.

سایپا در سال ۱۴۰۴ برای اولین بار اقدام به مونتاژ و عرضه خودرو نیم شاسی محبوب چانگان CS۳۵ پلاس با نام تجاری سایپا ۴۲۱P  کرد. این خودرو در واقع نسل جدید CS۳۵ است که پیش‌تر نیز توسط سایپا در نسخه‌های وارداتی به بازار ایران معرفی شده بود.

اکنون این خودرو با قیمت قطعی و دعوت‌نامه تکمیل وجه وارد مرحله فروش کارخانه‌ای شده است.

سایپا-۱

جدول قیمت رسمی سایپا ۴۲۱P  در شهریور ۱۴۰۴

در پیش فروش خودرو  سایت سایپا خودرو ۴۲۱P به صورت قرعه کشی، بدون بلوکی وجه و با تحویل ۶ماهه در دو طرح عادی و خودروی فرسوده به قیمت ۹,۷۲۴,۰۰۰,۰۰۰ عرضه می‌شود.

نرخ مصوب برای فروش کارخانه ای خارج از قرعه کشی این محصول در شهریور ۱۴۰۴ به صورت جدول زیر اعلام شد.





نام خودرو     مبلغ پیش‌پرداخت (تومان)       مبلغ تکمیل وجه (تومان)          قیمت نهایی (تومان)      
سایپا 421P (چانگان CS35 پلاس مونتاژی) ۷۱۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱,۲۲۷,۹۲۵,۰۰۰ ۱,۹۴۴,۹۲۵,۰۰۰

قیمت نهایی شامل کلیه هزینه‌های قانونی، مالیات، بیمه و شماره‌گذاری است. پرداخت مرحله دوم طبق دعوت‌نامه رسمی شرکت سایپا انجام می‌شود.

با یک بررسی مقایسه‌ای باید دید کدامیک مزیت رقابتی بیشتری دارد چانگان CS۳۵ پلاس (نسخه وارداتی) یا سایپا ۴۲۱P  نسخه مونتاژی چانگان CS۳۵ پلاس در ایران؟

سایپا ۴۲۱ نسخه مونتاژی چانگان CS۳۵ پلاس

شرکت سایپا در نیمهٔ سال ۱۴۰۴ اقدام به مونتاژ و عرضه نسخه مونتاژی چانگان CS۳۵ پلاس کرد که با نام تجاری سایپا ۴۲۱P شناخته می‌شود. 

سایپا ۴۲۱P  با همان مشخصات فنی چانگان سی اس ۳۵ پلاس، شامل موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر و امکانات رفاهی مدرن عرضه می‌شود. تفاوت اصلی آن با نسخه وارداتی، برند سایپا، مونتاژ داخلی و قیمت‌گذاری متفاوت است. هدف سایپا از این اقدام، دسترسی بیشتر مشتریان به خودروهای کراس‌اوور چینی در قالب طرح‌های فروش داخلی (جوانی جمعیت، جایگزینی فرسوده و …) بوده است.

سایپا-۲

 چانگان CS۳۵ پلاس وارداتی

چانگان CS۳۵ پلاس محصولی از خودروساز چینی چانگان است که به‌عنوان یک نیم‌شاسی جمع‌وجور مطرح شده و در نسخهٔ وارداتی، به دلیل کیفیت مونتاژ در کارخانه مادر و برخی مشخصات فنی اندکی متفاوت، توجه بازار را جلب کرده است. با این حال، مقایسهٔ دقیق با نسخه مونتاژی سایپا تنها پس از عرضه گسترده و دریافت بازخورد مشتریان امکان‌پذیر خواهد بود.

جدول مقایسه‌ای













ویژگی‌ها

سایپا 421P (مونتاژی)

چانگان CS35


پلاس (وارداتی)

حجم موتور 1.4 لیتر توربو GDi 1.4 لیتر توربو (JL473ZQ9)
قدرت 155–158 اسب بخار 160 اسب بخار
گشتاور 245–255 نیوتن‌متر 260 نیوتن‌متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر (Wet DCT) یکسان
مصرف ترکیبی ~7 لیتر در 100 کیلومتر 7.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5 یورو 5
امکانات شاخص سقف پانوراما، نمایشگر 10 اینچ، کروز کنترل، 6 کیسه هوا، دوربین عقب و جانبی، ترمز پارک برقی همه امکانات مشابه با کیفیت مونتاژ در کارخانه اصلی
قیمت رسمی / پیش‌پرداخت (تابع زمان) 1,944,925,000 تومان (قیمت نهایی اعلامی ۱۴۰۴/۰۶/۲۳) 972,400,000 تومان (قیمت پیش‌فروش غیرقطعی زمان ثبت‌نام)
قیمت بازار آزاد (تقریبی) ~2,000,000,000 تومان ~2,265,000,000 تومان

سایپا ۴۲۱p یا چانگان CS۳۵ پلاس  کدام بهتر است؟

همانطور که در جدول مقایسه‌ای مشاهده کردید، چانگان پلاس با تفاوت اندکی از ۴۲۱P پرقدرت‌تر است و به همین دلیل مصرف سوخت بالاتری دارد. خودروهای مونتاژی معمولاً به‌دلیل حذف بخشی از هزینه‌های واردات، قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه وارداتی دارند و تأمین قطعات و خدمات پس از فروش آن‌ها ساده‌تر است. همچنین در قالب طرح‌های حمایتی دولتی با شرایط فروش متنوع عرضه می‌شوند و به ایجاد اشتغال و رشد صنعت داخلی کمک می‌کنند. عرضه رسمی و کنترل‌شده آن‌ها باعث کاهش نفوذ واسطه‌ها در بازار می‌شود و از سوی دیگر، به دلیل تطبیق با شرایط اقلیمی و استانداردهای محلی، دوام و کارایی مناسبی در استفاده روزمره دارند.

از سوی دیگر، هنوز سایپا ۴۲۱P (نسخه مونتاژی CS۳۵ پلاس) وارد بازار ایران نشده و تجربه‌ی واقعی مشتریان از آن وجود ندارد. بنابراین نمی‌توان با قطعیت در مورد کیفیت آن صحبت کرد. اما تجربه‌های قبلی نشان داده است که معمولاً خودروهای مونتاژ داخل، چه توسط سایپا، ایران‌خودرو یا کرمان‌موتور، به خاطر کیفیت پایین‌تر بعضی قطعات داخلی یا مونتاژ نهایی، کمی از نسخه‌ی وارداتی عقب‌تر بودند.حال باید دید که سایپا در این نسخه چه عملکردی داشته است.





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟


منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار