کد خبر : 339041
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۵:۵۵

رقابت نفس‌گیر غول‌های فناوری برای تولید عینک‌های واقعیت افزوده

رقابت نفس‌گیر غول‌های فناوری برای تولید عینک‌های واقعیت افزوده

آینده‌ی واقعیت افزوده درحال شکل‌گیری است و شاهد شکل‌گیری رقابت جدید میان غول‌های فناوری برای تصاحب این بازار داغ هستیم. سامسونگ تنها شرکتی نیست که روی عینک‌های واقعیت افزوده (AR) سرمایه‌گذاری می‌کند. آمازون و حتی اپل نیز درحال کار روی عینک‌های هوشمندی هستند که طی چند سال آینده روانه‌ی بازار خواهند شد. درحالی که متا

آینده‌ی واقعیت افزوده درحال شکل‌گیری است و شاهد شکل‌گیری رقابت جدید میان غول‌های فناوری برای تصاحب این بازار داغ هستیم.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که روی عینک‌های واقعیت افزوده (AR) سرمایه‌گذاری می‌کند. آمازون و حتی اپل نیز درحال کار روی عینک‌های هوشمندی هستند که طی چند سال آینده روانه‌ی بازار خواهند شد. درحالی که متا آماده است تا همین ماه عینک واقعیت افزوده‌ی خود را معرفی کند، ظاهراً آمازون می‌خواهد عینک‌های واقعیت افزوده‌اش را در سال‌های ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ عرضه کند.

 آمازون درحال حاضر روی دو مدل عینک واقعیت افزوده با نمایشگر شفاف (Heads-Up Display) کار می‌کند. اولین مدل که ویژه‌ی مأموران تحویل آمازون طراحی شده است، از نمایشگر تک‌رنگ بهره می‌برد و ابعاد بزرگ‌تری دارد. مدل دوم با ظاهر باریک‌تر و سبک‌تر، مخصوص کاربران عادی خواهد بود و نمایشگر تمام‌رنگی در اختیارشان قرار می‌دهد.

ظاهراً غول خرده‌فروشی آنلاین قصد دارد حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از عینک هوشمند ویژه‌ی مأموران تحویل تولید کند و عرضه‌ی آن از میانه‌ی سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. نسخه‌ی مخصوص کاربران عادی نیز احتمالا در اواخر ۲۰۲۶ یا اوایل ۲۰۲۷ از راه می‌رسد. سامسونگ نیز قصد دارد نسل دوم عینک‌های واقعیت افزوده‌ی خود را با نمایشگر پیشرفته رونمایی کند.

آمازون اخیرا تصمیم گرفت سیستم‌عامل FireOS را در دستگاه‌های Fire TV کنار بگذارد و به Vega OS مهاجرت کند. در تبلت‌های سری کیندل هم احتمالاً نسخه استاندارد اندروید جایگزین خواهد شد. هنوز نمی‌دانیم عینک‌های هوشمند این شرکت با چه سیستم‌عاملی عرضه می‌شوند، اما در مقابل انتظار می‌رود عینک‌های سامسونگ با Android XR OS که با همکاری گوگل توسعه می‌یابد، کار کنند.

از سوی دیگر، گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل اولین نسل از عینک‌های هوشمند خود را تا سال ۲۰۲۷ عرضه نمی‌کند؛ محصولی که گفته می‌شود از نمایشگر شفاف بهره نخواهد برد. همین موضوع باعث می‌شود عینک‌های واقعیت افزوده‌ی آمازون، متا و سامسونگ مزیت رقابتی بزرگ داشته باشند زیرا نمایشگر داخلی آن‌ها می‌تواند برای نمایش پیام‌ها، اعلان‌ها، مسیر‌یابی نقشه و بسیاری کاربردهای دیگر استفاده شود.





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟


منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار