کد خبر : 341228
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۲

نگاهی به نمایشگاه های اکسپو در ایران

نگاهی به نمایشگاه های اکسپو در ایران

در سال‌های اخیر، مدل‌های برگزاری برخی نمایشگاه‌ها در ایران دستخوش تغییراتی شده است. تجربه جهانی و روند توسعه نمایشگاه‌ها در ایران نشان می‌دهد که نحوه طراحی و هدف‌گذاری نمایشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در اثرگذاری و بازدهی آن‌ها دارد. بررسی تجربه‌های گذشته و مقایسه با استانداردهای بین‌المللی، ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و تخصصی را بیش از پیش روشن

در سال‌های اخیر، مدل‌های برگزاری برخی نمایشگاه‌ها در ایران دستخوش تغییراتی شده است. تجربه جهانی و روند توسعه نمایشگاه‌ها در ایران نشان می‌دهد که نحوه طراحی و هدف‌گذاری نمایشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در اثرگذاری و بازدهی آن‌ها دارد. بررسی تجربه‌های گذشته و مقایسه با استانداردهای بین‌المللی، ضرورت برنامه‌ریزی دقیق و تخصصی را بیش از پیش روشن می‌کند.

حسنعلی-موبدی-۱

تجربه جهانی و تجربه نمایشگاه‌های ایران بعد از سال ۱۳۷۹ نشان داده که وقتی نمایشگاه‌ها به سمت تخصصی‌شدن حرکت کردند، هم برند نمایشگاه‌ها اعتبار بیشتری یافت، هم بازدیدکنندگان هدفمندتر شدند و هم ارتباطات B۲B عمق پیدا کرد.

در مقابل، برگزاری نمایشگاه‌هایی با گروه‌های کالایی متنوع، اگرچه در قالب اکسپو می‌تواند توجیه داشته باشد، پیامدهایی همچون پراکندگی مخاطب، کمرنگ شدن هویت نمایشگاه و دشوار شدن ارزیابی خروجی‌ها را به همراه دارد.

نکته تخصصی دیگر اینکه صنایع بزرگی مثل گردشگری، غذایی، معدن یا فولاد ظرفیت بالاتری دارند و نباید صرفاً در قالب یک سالن یا بخشی از سالن این گونه نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته شوند؛ نمایش درست و حرفه‌ای این صنایع نیازمند فضای مستقل و برنامه‌ریزی دقیق است.

با توجه به این واقعیات، پیش از آنکه مدل برگزاری اکسپو به سایر استان‌ها نیز تسری یابد، ضروری است که تصمیم‌گیرندگان و تخصیص‌دهندگان بودجه با دقت و رویکردی حرفه‌ای، مسیر پیش‌رو را ارزیابی کنند. تنها با این رویکرد است که می‌توان از هدررفت منابع جلوگیری کرد و ارزش واقعی نمایشگاه‌ها را برای صنایع مختلف و مخاطبان هدف تضمین نمود.

نمایشگاه‌ها فرصتی طلایی برای معرفی ظرفیت‌های صنعتی، اقتصادی و فرهنگی کشور هستند. رعایت تخصصی بودن، هدفمندی و برنامه‌ریزی حرفه‌ای، نه تنها اعتبار نمایشگاه‌ها را ارتقا می‌دهد، بلکه مسیر توسعه صنایع و تعاملات بین‌المللی را نیز هموار می‌سازد.





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟


منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار