تاکتیک BYD برای تسخیر بازار برقیهای اسپانیا

به گزارش “پدال نیوز” به تازگی خبری منتشر شده که شرکت خودروسازی چینی BYD در بازار کشور اسپانیا افزایش فروش چشمگیری داشته است. طبق گفته کارشناسان صنعت خودرو، این موفقیت به دلیل استراتژی قیمتگذاری پایین و توسعه سریع شبکه فروش و خدمات ممکن شده است. سهم این برند از بازار خودروهای برقی و پلاگین هایبرید
به تازگی خبری منتشر شده که شرکت خودروسازی چینی BYD در بازار کشور اسپانیا افزایش فروش چشمگیری داشته است. طبق گفته کارشناسان صنعت خودرو، این موفقیت به دلیل استراتژی قیمتگذاری پایین و توسعه سریع شبکه فروش و خدمات ممکن شده است.
سهم این برند از بازار خودروهای برقی و پلاگین هایبرید اسپانیا در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به بیشتر از ۱۰ درصد رسیده است، این رقم حدودا ۲ برابر میانگین فروش این برند در اروپا و ۳ برابر سهم Tesla در این کشور است. همچنین سهم کلی BYD از بازار خودرو اسپانیا در سال گذشته فقط ۰.۳ درصد بود، اما تا ماه آگوست سال جاری میلادی به ۱.۸ درصد رسیده است.
یکی از عوامل کلیدی موفقیت این شرکت قیمت رقابتی خودروها بوده که نقش مهمی در افزایش فروش دارد. برای مثال میتوان گفت مدل Seal U DM-I با قیمت حدود ۳۰ هزار یورو عرضه میشود و حدود ۱۰ هزار یورو ارزانتر از رقبایی مثل Volkswagen Tiguan یا Peugeot ۳۰۰۸ است. این اختلاف قیمت همراه با یارانههای دولتی، باعث جذب مشتریانی شده است که میخواهند هزینه کمتری پرداخت کنند. همچنین کمپانی BYD طی یک سال گذشته شبکه نمایندگیهای خود در اسپانیا را از حدود ۲۵ به نزدیک ۱۰۰ نمایندگی افزایش داده و با تبلیغات گسترده و ارائه تخفیفهای قابل توجه توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند. از طرفی هم نبود یک خودروساز بومی قدرتمند در اسپانیا، فضای بیشتری برای نفوذ برندهای خارجی مخصوصا برندهای چینی فراهم کرده است.
با همه این تفاسیر باید به این موضوع هم اشاره کرد که خودروساز چینی با چالشهای زیادی دست و پنجه نرم میکند. سهم خودروهای برقی در بازار اسپانیا ۲۱ درصد بوده که کمتر از رقم ۲۷ درصد میانگین کشورهای اروپایی است. زیرساختهای شارژ کشور ضعیف است و فقط حدود ۵۰ هزار ایستگاه شارژ وجود دارد، به همین دلیل مشتریان بیشتر به انواع مدلهای هایبرید علاقه نشان دهند.
طبق آخرین اخبار منتشر شده BYD قصد دارد طی ۳ سال آینده همه خودروهای برقی خود در اروپا را در کشورهای این قاره تولید و یا مونتاژ کند، به همین دلیل است که این کمپانی در حال ساخت یک کارخانه در کشور مجارستان است. اسپانیا هم بخاطر داشتن برق ارزان و ظرفیت صنعتی بالا یک گزینه جدی برای ساخت تاسیسات جدید و گسترش تولید محسوب میشود.
آمار و ارقام نشان میدهند که شرکت BYD با ارائه قیمت رقابتی، توسعه زیرساخت فروش و استفاده از شرایط بازار جایگاه مهمی در اسپانیا به دست آورده است، اما برای تثبیت کردن آن نیاز دارد تا زیرساختهای خود را تقویت کرده و اعتماد خریداران را به خود جلب کند.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0