خودروهای برقی پورشه ۶ میلیارد دلار ضرر زدند

پورشه با کشیدن ترمز انقلاب خودروهای برقی خود و بازگشت به پیشرانههای بنزینی، ضرری ۶ میلیارد دلاری به فولکسواگن تحمیل کرده است. پورشه با تأخیر در عرضهٔ چندین مدل تمام برقی جدید، یک شوک بزرگ به شرکت مادر خود، فولکسواگن، وارد کرده است. این تصمیم استراتژیک که به دلیل کاهش تقاضا و افزایش هزینهها گرفته
پورشه با کشیدن ترمز انقلاب خودروهای برقی خود و بازگشت به پیشرانههای بنزینی، ضرری ۶ میلیارد دلاری به فولکسواگن تحمیل کرده است.
پورشه با تأخیر در عرضهٔ چندین مدل تمام برقی جدید، یک شوک بزرگ به شرکت مادر خود، فولکسواگن، وارد کرده است. این تصمیم استراتژیک که به دلیل کاهش تقاضا و افزایش هزینهها گرفته شده، سود گروه فولکسواگن را بیش از ۶ میلیارد دلار کاهش میدهد و آیندهٔ بازار خودروهای برقی لوکس را در هالهای از ابهام فرومیبرد. این خودروساز نامدار، برنامههای خود برای عرضهٔ یک شاسیبلند پرچمدار برقی را لغو کرده و در عوض، عمر تولید مدلهای بنزینی و هیبریدی خود را افزایش داده است. دلایل اصلی این عقبنشینی، تقاضای کمتر از حد انتظار برای خودروهای برقی گرانقیمت در بازارهای کلیدی چین و آمریکا، فشارهای تعرفهای و افزایش سرسامآور هزینههای تولید اعلام شده است. درنتیجهٔ این اتفاق، فولکسواگن پیشبینی بازده عملیاتی فروش خود برای سال ۲۰۲۵ را از ۴ تا ۵ درصد به تنها ۲ تا ۳ درصد کاهش داده است.
البته این اولین باری نیست که پورشه در مسیر گذار به دوران برقی استراتژی خود را تغییر میدهد اما مقیاس این تأخیر بسیار قابلتوجه است. تقاضا برای خودروهای برقی لوکس، بهویژه در بازارهایی که مشتریان با تخفیفهای سنگین رقبا یا تعرفههای بالا روبرو هستند، کاهش یافته است. برای مثال، تخفیف ۷٬۵۰۰ دلاری فدرال آمریکا برای بسیاری از مدلها در پایان ماه سپتامبر منقضی میشود و این موضوع نمایندگیها را برای خلاص شدن از موجودی انبار به تکاپو انداخته است. به همین دلیل، پورشه بهجای پافشاری رویکرد تمام برقی، به نقاط قوت اصلی خود تکیه میکند. این شرکت همچنان در حال بررسی راههایی برای راضی نگهداشتن طرفداران وفادار خود با اقداماتی مثل تولید تعداد بیشتری از مدل افسانهای ۹۱۱ با گیربکس دستی است. همچنین این شرکت تصمیم به بازگرداندن کیمن و باکستر بنزینی گرفته است درحالیکه قبلاً قرار بود نسل جدید این مدلها صرفاً الکتریکی باشد.
یکی دیگر از دلایل این عقبنشینی به حاشیه سود بازمیگردد. هزینههای بالای توسعه و افزایش تعرفهها، خودروهای برقی لوکس را تحتفشار قرار داده است. پورشه با افزایش طول عمر مدلهای بنزینی محبوبی مانند ماکان و کاین، این تأخیر را جبران میکند. درعینحال، این شرکت نوآوریهایی مانند شارژ بیسیم برای کائن برقی آینده را معرفی خواهد کرد؛ قابلیتی که به گفتهٔ این برند، میتواند نیاز به اتصال خودرو به شارژر را از بین ببرد. استراتژی فولکسواگن و پورشه، مشابه حرکت رقبایی مانند مرسدس و بامو است که آنها نیز بهجای تمرکز روی آیندهای تمام برقی، با تولید مدلهای هیبریدی و پیشرانههای متنوع، ریسک خود را کاهش دادهاند.
تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0