دنا پلاس ۱۹۷ میلیون تومان گران شد! قیمت کارخانهای جدید دنا رسماً اعلام شد + جدول کامل

سایت سرگرمی روز : براساس قیمت کارخانه سورن پلاس در مهرماه ۱۴۰۴، قیمت دنا پلاس اتوماتیک صفر کیلومتر در ابتدای سال ۱۴۰۴ حدود ۹۵۳ میلیون تومان تعیین شده بود، اما تنها در چند ماه اخیر با رشد ۱۹۷ میلیون تومانی حالا به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در کارخانه رسیده است. این افزایش چشمگیر،
سایت سرگرمی روز :
براساس قیمت کارخانه سورن پلاس در مهرماه ۱۴۰۴، قیمت دنا پلاس اتوماتیک صفر کیلومتر در ابتدای سال ۱۴۰۴ حدود ۹۵۳ میلیون تومان تعیین شده بود، اما تنها در چند ماه اخیر با رشد ۱۹۷ میلیون تومانی حالا به یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در کارخانه رسیده است. این افزایش چشمگیر، دنا پلاس اتوماتیک را به یکی از گرانترین سدانهای ایرانخودرو تبدیل کرده است.
در سوی دیگر، دنا پلاس EF۷P دندهای ۶ سرعته نیز در همین مدت رشد قیمت را تجربه کرده است. این خودرو که ابتدای سال با قیمتی پایینتر عرضه میشد، اکنون با افزایش ۱۷۶ میلیون تومانی در کارخانه به ۹۱۲ میلیون تومان رسیده است.
قیمت کارخانه دنا – مهرماه ۱۴۰۴
|
|||
برند | سال تولید | کارکرد(کیلومتر) | قیمت کارخانه(تومان) |
دنا پلاس اتوماتیک | ۱۴۰۴ | صفر | ۱,۱۵۰,۹۴۳,۰۰۰ |
دنا پلاس EF۷P دندهای ۶ سرعته | ۱۴۰۴ | صفر | ۹۱۲,۱۴۹,۰۰۰ |
دنا پلاس بورسی | ۱۴۰۴ | صفر | ۸۶۷,۹۲۴,۰۰۰ |
دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده | ۱۴۰۴ | صفر | ۸۶۷,۹۲۴,۰۰۰ |
مقایسه ایمنی دنا پلاس و تارا؛ کدام خودرو امنتر است؟
وقتی صحبت از انتخاب میان دنا پلاس و تارا میشود، یکی از دغدغههای اصلی خریداران موضوع امنیت خودرو است. هر دو محصول ایرانخودرو در سالهای اخیر بهعنوان گزینههای محبوب بازار شناخته میشوند، اما تفاوتهای مهمی در امکانات ایمنی آنها وجود دارد که میتواند برای مشتریان تعیینکننده باشد.
دنا پلاس با داشتن دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS به همراه توزیع نیروی ترمز (EBD) و کمربندهای سهنقطهای، سطح امنیت پایه را فراهم میکند. در برخی تیپها نیز امکان نصب ISOFIX برای صندلی کودک در نظر گرفته شده است. با این حال، پلتفرم قدیمیتر این خودرو که ریشه در سمند دارد، در تستهای تصادف و شرایط پیچیده ممکن است عملکردی در سطح خودروهای مدرنتر نداشته باشد.
در مقابل، تارا بر اساس طراحی جدیدتر و با استانداردهای روزتر وارد بازار شد. این خودرو علاوهبر دو ایربگ جلو و سیستم ترمز ABS+EBD، از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) بهره میبرد؛ قابلیتی که نقش مهمی در جلوگیری از انحراف خودرو در پیچها و مسیرهای لغزنده دارد. همچنین در برخی نسخهها سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب نیز وجود دارد که به کاهش خطر برخورد در هنگام حرکتهای عقبگرد کمک میکند.
از نظر ساختار بدنه نیز تارا به دلیل طراحی مدرنتر، مقاومت بهتری در برابر ضربههای جانبی و پیچشی دارد. در حالیکه دنا پلاس همچنان بر پایه پلتفرم قدیمی سمند ساخته میشود.
اگرچه دنا پلاس همچنان بهعنوان خودرویی محبوب با امکانات ایمنی مناسب شناخته میشود، اما تارا به دلیل برخورداری از فناوریهای جدیدتر نظیر کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، طراحی بدنه ایمنتر و امکانات جانبی بیشتر، در مجموع انتخاب امنتر بازار محسوب میشود. بنابراین افرادی که ایمنی و فناوری بهروز را در اولویت خرید خود قرار میدهند، بهتر است تارا را بهعنوان گزینهای برتر در نظر بگیرند.
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0