کد خبر : 345588
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مهر ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۴

صنعت نمایشگاهی ایران با مکانیسم ماشه هم متوقف نمی شود

صنعت نمایشگاهی ایران با مکانیسم ماشه هم متوقف نمی شود

قنبری تأکید کرد که با وجود شرایط سخت ناشی از فعال شدن مکانیسم ماشه، صنعت نمایشگاهی کشور به مسیر خود ادامه خواهد داد. با فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت بخشی از تحریم های سازمان ملل علیه ایران، نگرانی هایی درباره تأثیر این شرایط بر بخش های مختلف اقتصاد کشور مطرح شده است. در همین

قنبری تأکید کرد که با وجود شرایط سخت ناشی از فعال شدن مکانیسم ماشه، صنعت نمایشگاهی کشور به مسیر خود ادامه خواهد داد.

با فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت بخشی از تحریم های سازمان ملل علیه ایران، نگرانی هایی درباره تأثیر این شرایط بر بخش های مختلف اقتصاد کشور مطرح شده است. در همین زمینه با محمدجواد قنبری، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت وگو کردیم تا دیدگاه او درباره پیامدهای این اتفاق بر صنعت نمایشگاهی کشور را جویا شویم.

شرایط ویژه در سال جاری

قنبری گفت: امیدواریم که اتفاق خاصی نیفتد و روند فعالیت ها بدون مشکل ادامه یابد، اما به هر حال ما هم مانند سایر بخش های اقتصادی کشور تحت تأثیر قرار می گیریم.

وی افزود: امسال را باید سالی ویژه دانست، چرا که در خردادماه با جنگ و حاشیه های ناشی از حمله نظامی اسرائیل به ایران آغاز شد و به مدت حدود دو ماه هیچ نمایشگاهی برگزار نشد. این شرایط سختی را ایجاد کرد اما خوشبختانه در نمایشگاهی که پس از آن برگزار شد، از جمله الکامپ و شیرینی و شکلات، شاهد بهبود شرایط و استقبال خوب مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان بودیم.

محمدجواد-قنبری

مذاکرات تجاری با شرکای خارجی

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها تصریح کرد: شرکت ها در نشست های تخصصی و B۲B حتی با طرف های تجاری خارجی از جمله چین و روسیه مذاکرات مثبتی داشتند که نشان می دهد ظرفیت تعامل همچنان وجود دارد.

کاهش حضور خارجی ها

وی گفت: اگر شرایط تحریمی سخت تر شود، نخستین تأثیر در بخش مشارکت کنندگان خارجی خواهد بود که حضورشان ضعیف تر خواهد شد. ما تلاش می کنیم شرکت های داخلی را با توجیه فنی و اقتصادی همراه کنیم تا حضور آن ها در نمایشگاه ها باعث رونق فعالیت های اقتصادی داخلی و استمرار ارتباطات تجاری شود.

اهمیت استمرار فعالیت های نمایشگاهی

قنبری افزود: اگر هر تولیدکننده تنها در کارخانه خود بماند، ارتباطات تجاری و بازاریابی اصولی شکل نمی گیرد. نمایشگاه ها بستری هستند که به حفظ رونق تولید و ارتباطات کمک می کنند، حتی اگر شرایط سخت تر شود.

ضرورت همکاری همه بخش ها

وی با تأکید بر لزوم همدلی در این صنعت گفت: ما خودمان باید به فکر خودمان باشیم و انتظار نداشته باشیم بخشی دیگر دست ما را بگیرد. ما جزوی از بدنه صنعت نمایشگاهی هستیم و تلاش می کنیم وقفه و رکودی ایجاد نشود. این موضوع نیازمند همکاری همه فعالان صنعت است.

پیام به فعالان صنعت نمایشگاهی

قنبری تصریح کرد: اگر مجریان نمایشگاهی با مشکلاتی مانند تغییر تاریخ یا محدودیت های اجرایی روبه رو شوند، بخش دولتی باید با کاهش سخت گیری ها به آن ها کمک کند تا فعالیت های نمایشگاهی استمرار داشته باشد و تعطیل نشود.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها  در پایان ابراز امیدواری کرد که با درایت مسئولان کشور، این شرایط سخت نیز به سلامت پشت سر گذاشته شود.





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟


منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار