آینده صنعت نمایشگاهی ایران با مکانیسم ماشه چه خواهد شد؟

جلالی، معتقد است که هرچند فعال شدن مکانیسم ماشه چالش هایی برای صنعت نمایشگاهی ایران ایجاد می کند، اما برخی شرکت ها می توانند از این شرایط به نفع خود بهره برداری کنند. با فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران، نگرانی ها درباره تأثیر آن بر کسب وکارها و
جلالی، معتقد است که هرچند فعال شدن مکانیسم ماشه چالش هایی برای صنعت نمایشگاهی ایران ایجاد می کند، اما برخی شرکت ها می توانند از این شرایط به نفع خود بهره برداری کنند.
با فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران، نگرانی ها درباره تأثیر آن بر کسب وکارها و صنایع مختلف بالا گرفته است. در همین زمینه با حامد جلالی، برگزارکننده نمایشگاهی، گفت وگو کردیم تا ارزیابی او از پیامدهای این اتفاق بر صنعت نمایشگاهی کشور را بشنویم.
تأثیر محدودیت ها بر صنعت نمایشگاهی
جلالی گفت: واقعیت این است که هر محدودیت و شرایط خاص، چه بحران اقتصادی، سیاسی، جنگ یا تحریم ها باشد، بر صنعت نمایشگاهی تأثیر می گذارد. این موضوع شامل همه محدودیت ها حتی اپیدمی ها و مسائل بهداشتی می شود. بنابراین می توان گفت فضای سخت تر، کار برگزاری نمایشگاه را دشوارتر می کند.
چالش حضور خارجی ها
وی گفت: یکی از مشکلات این است که مشارکت کنندگان خارجی محدودیت دارند و نمایندگی شرکت های خارجی به دلیل محدودیت واردات کمتر حاضر می شوند. در مقابل، شرکت های ایرانی که وابستگی کمتری به محصولات خارجی دارند، می توانند از فرصت های بازاری که ایجاد می شود بهره برداری کنند و رشد خوبی داشته باشند.
اثر کوتاه مدت بر کسب وکار
جلالی افزود: در کوتاه مدت این شرایط باعث تأثیر منفی بر کسب وکار نمایشگاهی می شود، اما جو روانی ایجادشده باعث می شود فعالان اقتصادی محتاط تر عمل کنند تا در صورت سخت تر شدن شرایط، فعالیت های خود را به راحتی ادامه دهند. به همین دلیل تبلیغات و سایر ابزارهای بازاریابی ممکن است دچار چالش محدودی شوند.
عادت صنعت نمایشگاهی به محدودیت ها
وی گفت: صنعت نمایشگاهی ایران تجربه سال ها محدودیت و تحریم را دارد و یاد گرفته است چگونه با این شرایط زندگی کند.
جلالی افزود: ما از دوران برجام تا سال های اخیر همیشه با محدودیت ها و فشارهایی روبه رو بوده ایم، اما این تجربه به فعالان کمک می کند تا از دوران سخت عبور کنند.
امیدواری و توانایی عبور از شرایط سخت
جلالی در پایان گفت: من همیشه خوشبینم و معتقدم فعالان صنعت نمایشگاهی توان و اراده عبور از شرایط سخت و حتی سخت تر از این را دارند.
تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0