مکانسیم ماشه با بازار میوه چه خواهد کرد؟

اسدالله کارگر، از وضعیت پرچالش بازار میوه و تره بار خبر داد و تأکید کرد که نوسانات قیمت ها ناشی از تورم حاشیه ای و صادرات است و مکانیزم ماشه داخلی تأثیر مستقیمی بر این صنف ندارد. بازار میوه و تره بار تهران این روزها در شرایطی ناپایدار قرار دارد؛ کالاهایی مانند خیار، گوجه
اسدالله کارگر، از وضعیت پرچالش بازار میوه و تره بار خبر داد و تأکید کرد که نوسانات قیمت ها ناشی از تورم حاشیه ای و صادرات است و مکانیزم ماشه داخلی تأثیر مستقیمی بر این صنف ندارد.
بازار میوه و تره بار تهران این روزها در شرایطی ناپایدار قرار دارد؛ کالاهایی مانند خیار، گوجه و کاهو افزایش قیمت قابل توجهی داشته اند و این موضوع نگرانی مصرف کنندگان و فعالان صنف را به همراه داشته است. اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، در گفت وگو با خبرنگار تیتر کوتاه به بررسی عوامل مؤثر بر این نوسانات، قیمت نوبرانه های پاییز و چالش های پیش روی میوه فروشان پرداخت.
مکانیزم ماشه داخلی تأثیر ندارد اما حاشیه ها موثر است
وی در این گفت و گو عنوان کرد: کلیت ماجرا این است که مکانیزم ماشه داخلی روی این حوزه تأثیر مستقیمی ندارد، اما این دلیل نمی شود که حاشیه های کاری تأثیری نداشته باشند.
وی افزود: قیمت های خود میوه ممکن است مستقیم تحت تأثیر قرار نگیرد، اما تورم حاشیه ای باعث می شود که این کالاها هم ناخواسته گران شوند.
افزایش قیمت خیار و گوجه؛ صادرات هم نقش دارد
کارگر در خصوص گرانی اخیر خیار توضیح داد: خیار، گوجه و کاهو کمی گران شده اند. این ها کالاهایی نیستند که تک فصلی باشند؛ چند بار در فصل خود کاشت و برداشت می شوند و همین باعث نوسان و کمی تورم می شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران افزود: ما گزارش های شفاهی از میدان تهیه می کنیم و شنیده ایم که بخشی از این افزایش قیمت تحت تأثیر صادرات هم بوده است.
نوبرانه های پاییز وضعیت معمولی دارند
وی گفت: طبق سنوات گذشته، نوبرانه های پاییزی وضعیت معمولی دارند و افزایش شدیدی مثل نوبرانه های بهاری نداریم. در مرکبات این موضوع اتفاق نمی افتد.
چالش های میوه فروشان در خط مقدم بازار
کارگر با اشاره به مشکلات شغلی فعالان صنف میوه و سبزی بیان کرد: میوه فروشی شغل سختی است. افراد سه شیفت کار می کنند و استراحت کافی ندارند. با اوضاع فعلی، فشار به همه وارد می شود.
وی افزود: وقتی مصرف کننده برای یک کیلو خیار ۱۰۰ تومان می دهد، انتظار دارد همان مقدار را بگیرد، اما اگر قیمت افزایش یابد، ممکن است اعتراض کند و حتی فحش بدهد. فروشنده نمی تواند تمام مشکلات را مدیریت کند و بیشتر فشار مستقیم به خط مقدم، یعنی مغازه داران وارد می شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران در پایان گفت: فروشندگان ما در خط مقدم هستند و پشت صحنه مسائل دیگری وجود دارد که مصرف کننده به آن توجه ندارد. گاهی ناراحتی ها از این فشارها به مردم منتقل می شود.
تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0