کد خبر : 351606
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۴ - ۱۴:۵۸

موشکِ گیرکرده در اقتصاد ایران!

موشکِ گیرکرده در اقتصاد ایران!

محمد کاظم کاظمی خبرنگار بین الملل تیتر کوتاه نوشت :   استرس، اضطراب و نگرانی از جنگِ آینده، وضعِ موجودِ بازار اقتصاد ایران است. از سوی دیگر، با بالا و پایین شدنِ قیمت طلا و ارز، قلب‌های بسیاری از کسبه و فعالان حوزهٔ اقتصادی بالا و پایین میشود. بالاخره جنگ می شود؟ اسرائیل کی حمله

محمد کاظم کاظمی خبرنگار بین الملل تیتر کوتاه نوشت :

 

استرس، اضطراب و نگرانی از جنگِ آینده، وضعِ موجودِ بازار اقتصاد ایران است. از سوی دیگر، با بالا و پایین شدنِ قیمت طلا و ارز، قلب‌های بسیاری از کسبه و فعالان حوزهٔ اقتصادی بالا و پایین میشود. بالاخره جنگ می شود؟ اسرائیل کی حمله میکند و کجا را می زند؟

مقولهٔ جنگ از مباحث درون پادگانها و اتاق‌های جنگی به میان جامعه کشیده شده است. حالا باید پرسید که مسبب این وضعیت چه کسی یا کسانی هستند؟ دستگاهها و بنگاه‌های خبرسازی و خبرپراکنی دشمن، یا دستگاههای خبررسانی خودی به اضافهٔ تحلیلگران فضای سیاسی کشور؟

اگر بخواهیم سهم هرکدام از این مجموعه‌ها را در شکل‌گیری این وضعیت – که منجر به بحرانی تر شدنِ وضعیت اقتصادی جامعه شده است – مشخص کنیم، باید بزرگترین سهم را به دشمن بدهیم یا به خودی ها؟ گاهی مواقع، ناخواسته (و شاید در مورد برخی افراد و مجموعه ها، خواسته) وارد بازیِ طراحی شده توسط دشمن می‌شویم.

وضعیت به گونه ای شده است که باید گفت: «موشکِ عمل نکردهٔ دشمن در قلب اقتصاد ایران گیر کرده و دارد با فشار به امحاء و احشاء و جداره‌های آن آسیب می‌زند تا نهایتاً آن را از کار بیندازد.»

اگر کسبه احساس امنیت اقتصادی نکنند، در نتیجه، این حس ناامنی از طریق آنها وارد جامعه و نهایتاً خانه‌های ایرانی‌ها می‌شود که نتیجه‌ای جز ایجاد نارضایتی – که خواستهٔ دشمن است – در بر نخواهد داشت. در واقع، دشمن بدون شلیک گلوله ای به خواستهٔ خود، که بر هم زدنِ جو روانی جامعه است، خواهد رسید و آن وقت است که شاید به خود اجازه دهد وارد جنگ دیگری شود.

رسانه‌ها و صاحبان قلم و بیان باید «آتش به اختیار» با این جنگ روانی دشمن وارد نبرد شوند. ما نباید دفاع نظامی برُده را به جنگ تبلیغاتی و روانی دشمن ببازیم. دشمن به خوبی میداند که نیروهای مسلح ایران در آمادگی کامل برای دفاع قرار دارند و ریسک هرگونه تجاوزی برای آنها بسیار بالاست؛ پس در تلاش است که با عملیات روانی، ریسک اقدامات خود را پایین بیاورد. والسلام . 

 

 

 





واتساپ تیترکوتاه - داخل خبر



تیترکوتاه مدیا


سرمایه‌گذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟




محمدکاظم کاظمی

منبع خبر


مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *

advanced-floating-content-close-btn
advanced-floating-content-close-btn

پنجره اخبار