نقشه راه انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه ها ترسیم شد

هفته گذشته اعضای جدید هیات مدیره انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران مشخص شدند و قاسم سالار رضایی نیز با رای هیات مدیره بر کرسی ریاست این نهاد بخش خصوصی تکیه زد. وی برنامه های راهبردی انجمن را با مشورت دیگر اعضا طراحی و در گفتگو با تیتر کوتاه، چشم انداز برگزاری رویدادهای نمایشگاهی
هفته گذشته اعضای جدید هیات مدیره انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی ایران مشخص شدند و قاسم سالار رضایی نیز با رای هیات مدیره بر کرسی ریاست این نهاد بخش خصوصی تکیه زد.
وی برنامه های راهبردی انجمن را با مشورت دیگر اعضا طراحی و در گفتگو با تیتر کوتاه، چشم انداز برگزاری رویدادهای نمایشگاهی را در ۱۶ بند شرح داد.
سالاررضایی در این رابطه گفت: اعضای انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاههای ایران بلافاصله و پس از انتخاب از سوی اعضا فعالیت جدی خودش را آغاز کرد. بر همین مبنا و در نشست آخر هفته، ما مجموعهای از طرح های راهبردی و اجرایی را برای ساماندهی و ارتقای صنعت نمایشگاهی کشور مدون کردیم.
رئیس انجمن صنفی برگزارکنندگان نمایشگاه های کشور با اشاره به شرایط خاص صنعت نمایشگاهی پس از جنگ ۱۲ روزه اظهار کرد: متاسفانه در دو ماه اخیر تقویم نمایشگاهی با چالش های متعدد همراه بوده و برخی از رویدادهای مهم ما در همه شهرها دچار جابجایی شدند. انجمن برگزارکنندگان به عنوان نهاد بالادستی در رابطه با هماهنگی ارگانیازرهای کل کشور با ایجاد برخی روندهای استاندارد، سعی در جبران عقب ماندگی های فعلی و مسائل مهم گذشته دارد.
وی افزود: این برنامهها همچنین با هدف ایجاد شفافیت، توسعه تعاملات بینالمللی و تقویت جایگاه صنفی برگزارکنندگان نمایشگاهها در ۱۶ بند و بدین شرح تدوین شدهاند:
۱. تعیین جدول زمانبندی صدور مجوزها در تهران به منظور جلوگیری از تداخل تاریخها و ارتقای کیفیت برگزاری رویدادها.
۲. فعالسازی انجمن تهران زیر نظر اتاق بازرگانی ایران برای تقویت جایگاه حقوقی و صنفی فعالان این حوزه.
۳. برگزاری دورههای آموزشی تخصصی در حوزه بازاریابی نمایشگاهی، مدیریت غرفه و استانداردهای بینالمللی.
۴. ایجاد کمیتههای تخصصی در زمینههای فناوریهای نوین، امور بینالملل، حقوقی و پشتیبانی.
۵. گسترش همکاریهای بینالمللی از طریق عقد تفاهمنامه با انجمنهای مشابه در منطقه و اروپا.
۶. ساماندهی تعرفهها و استانداردسازی خدمات نمایشگاهی بهمنظور افزایش شفافیت و جلوگیری از رقابت ناسالم.
۷. حمایت ویژه از شرکتهای نوپا و استارتاپها جهت حضور در نمایشگاهها و معرفی نوآوریهای خود.
۸. ایجاد بانک اطلاعاتی نمایشگاهها و برگزارکنندگان برای دسترسی سریع و شفاف اعضا و فعالان.
۹. راهاندازی سامانه هوشمند ثبتنام و صدور مجوزها با هدف کاهش بروکراسی اداری.
۱۰. تشکیل شورای داوری و حل اختلاف صنفی جهت رسیدگی سریع به اختلافات میان ذینفعان.
۱۱. تدوین تقویم ملی نمایشگاههای ایران بهعنوان مرجع رسمی برای فعالان اقتصادی و بازدیدکنندگان.
۱۲. ترویج برگزاری نمایشگاههای سبز با رویکرد مسئولیت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست.
۱۳. ایجاد صندوق حمایت مالی از انجمن و اعضای آن با تقویت شرکت سرمایه گذاری سورا
۱۴. تقویت ارتباط منسجم با رسانهها و اطلاعرسانی شفاف در حوزه فعالیتهای صنفی و نمایشگاهی.
۱۵. پیگیری اصلاح قوانین و مقررات نمایشگاهی از طریق ارائه پیشنهادهای کارشناسی به نهادهای ذیربط.
۱۶. همکاری تنگاتنگ با سازمان توسعه تجارت ایران و اتاقهای بازرگانی سراسر کشور با هدف تسهیل حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاههای بینالمللی، جذب هیأتهای تجاری خارجی و ارتقای سهم صنعت نمایشگاهی در توسعه صادرات غیرنفتی.
کارشناس صنعت نمایشگاهی در پایان تاکید کرد: این برنامهها قرار است در قالب یک نقشهراه سهساله اجرا شوند. بنده و همکارانم در انجمن معتقد هستیم که اجرای دقیق این برنامه ها در صورت حمایت مدیران محترم بخش دولتی و همراهی بخش خصوصی، میتواند صنعت نمایشگاهی ایران را به جایگاهی بالاتر در سطح منطقهای و جهانی برساند.
تیترکوتاه مدیا
سرمایهگذاری برای تولید؛ کدام سرمایه، کدام تولید؟
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0