عوامل موثر بر تولید و قیمت باتری ماشین

تعداد صفحات سربی ساختار داخلی هر باتری سربی-اسیدی بخش اصلی است که از صفحات سربی تشکیل شده است. تعداد صفحات و توان خروجی عامل اصلی تعیین کننده قیمت باتری، تعداد صفحات سربی درون باتری است. هرچه تعداد صفحات بیشتر باشد، سطح تماس واکنش شیمیایی بیشتر میشود و این مستقیماً با افزایش آمپر استارت (CA) و
تعداد صفحات سربی
ساختار داخلی هر باتری سربی-اسیدی بخش اصلی است که از صفحات سربی تشکیل شده است.
تعداد صفحات و توان خروجی
عامل اصلی تعیین کننده قیمت باتری، تعداد صفحات سربی درون باتری است. هرچه تعداد صفحات بیشتر باشد، سطح تماس واکنش شیمیایی بیشتر میشود و این مستقیماً با افزایش آمپر استارت (CA) و افزایش ظرفیت ذخیره (RC) برابر است. این به معنای توان اولیه بالاتر و انرژی طولانی مدت برای سیستمهای الکتریکی خودرو است. تولید باتری با تعداد صفحات بیشتر به مواد اولیه اضافی و فرآیند مونتاژ پیچیدهتری نیاز دارد که آن را گرانتر میکند.
غلظت و کیفیت اسید سولفوریک
مهمترین واسطهای که واکنش تولید انرژی را انجام میدهد، محلول الکترولیت است که ترکیبی از اسید سولفوریک و آب است.
نقش خلوص الکترولیت
غلظت اسید سولفوریک و مهمتر از آن، خلوص آن بسیار مهمتر است که بر عملکرد و عمر باتری تأثیر قابل توجهی میگذارد. اسید با خلوص بالا برای تضمین واکنش شیمیایی مؤثرتر با ناخالصیهای کمتر که ممکن است باعث سولفاته شدن صفحات شوند، استفاده میشود. سولفاته شدن یکی از دلایل اصلی خرابی باتری است. باتریهای ساخته شده با الکترولیت با درجه بالا تحت کنترل کیفیت دقیقتری قرار دارند و با مواد خالصتری ساخته میشوند که در نتیجه به هزینه تولید کمک میکند.
کیفیت آلیاژ سرب
این صفحات سرب خالص نیستند، بلکه آلیاژی از سرب و سایر فلزات هستند.
افزایش عملکرد و دوام
ویژگیهای یک باتری به شدت به آلیاژ خاصی که در صفحات قرار میگیرد بستگی دارد. باتریهای معمولی از آلیاژهای سرب-آنتیموان استفاده میکنند و باتریهای جدید تمایل به استفاده از سرب-کلسیم دارند. آلیاژهای کلسیم نشت آب را به حداقل میرسانند و هزینه نگهداری را با افزایش دقت تولید کاهش میدهند. سایر باتریهای رده بالا حاوی نقره در آلیاژ هستند. نقره ساختار صفحه، مقاومت در برابر خوردگی و چرخه عمر باتری را افزایش میدهد. یکی از عوامل کلیدی در قیمت نهایی، استفاده از این آلیاژهای برتر است که گران هستند.
جریان فرآیند و تکنولوژی ساخت باتری
نحوه ساخت باتری به همان اندازه مواد مورد استفاده برای ساخت باتری اهمیت دارد.
دقت تولید
جریان فرآیند تولید، تماماً مربوط به ریختهگری و چسباندن صفحه تا مرحله پخت، مونتاژ و شارژ تشکیل است. با فرآیندهای بسیار خودکار و کنترلشده دقیق، ثبات، قابلیت اطمینان و افزایش خروجیهای عملکرد وجود دارد. هزینه تولید با سرمایهگذاری در فناوری پیشرفته تولید و آزمایش دقیق کیفیت در تمام سطوح افزایش مییابد. باتری ارزانتر معمولاً نشانهای از نقص در این فرآیند است که منجر به قابلیت اطمینان پایین در عملکرد و کاهش چرخه عمر میشود.
جنس پوسته باتری
پوشش بیرونی که باتری را احاطه کرده است، اولین مانع در برابر محیط سخت محفظه موتور است.
دوام و ایمنی
جنس محفظه و درب باتری هم از نظر ایمنی و هم از نظر دوام ضروری است. ماده رایجی که به داشتن مقاومت خوب در برابر ضربه، مقاومت در برابر اسید و توانایی مقاومت در برابر دماهای شدید شناخته شده است، پلیپروپیلن (PP) با کیفیت بالا است. باتریهای ارزانتر میتوانند از پلاستیکهای با کیفیت پایینتر یا پلیمر دیگری مانند ABS استفاده کنند که به راحتی ترک میخورند، تاب برمیدارند یا نشت میکنند. مواد پوسته بهتر، مزیت دیگری از یکپارچگی ساختاری برتر را نسبت به قیمت ارائه میدهند.
به طور خلاصه، هزینه باتری خودرو به خودی خود اتفاق نمیافتد. این نتیجه مستقیم تصمیمات مهندسی مرتبط با عناصر اصلی آن یعنی تعداد صفحات سربی، آلیاژ آن، کیفیت اسید، اصلاحات فرآیند تولید و دوام پوسته است. هزینه اولیه گرانتر برای قابلیت اطمینان بهتر در زمینههای ساخت باتری، اغلب با سرمایهگذاری در باتری ساخته شده با عناصر بهتر و عمر مفید طولانیتر، یافت میشود.
این مطلب حاوی تبلیغات می باشد
مسئولیت این خبر با سایت منبع و جالبتر در قبال آن مسئولیتی ندارد. خواهشمندیم در صورت وجود هرگونه مشکل در محتوای آن، در نظرات همین خبر گزارش دهید تا اصلاح گردد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0